Flaskan Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 Våran tyska lärare tvingade oss att lyssna på Tokio Hotel. ARRRRGH! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2009 Våran tyska lärare tvingade oss att lyssna på Tokio Hotel. ARRRRGH! "Nu ska jag vara lite tuff och spela något som kidsen gillar, så att tyskaundervisningen inte blir så tråkig! Vad heter det där bandet nu igen... Justeja!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Våran tyska lärare tvingade oss att lyssna på Tokio Hotel. ARRRRGH! Klaga inte, det kunde varit så mycket värre! http://open.spotify.com/track/7xuJeJOT9CMG1bORwoUrmW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) Satt och plågade mig igenom ett filosofiarbete igårkväll, och därför har jag idag en hur lång håla som helst. Jag bor nära skolan så det är sjukt najs. Redigerad 21 september, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Sitter på Tilda(Tillämpad Datalogi) och lär mig om sortering just nu, vår föreläsare illustrerar detta med papperslådor märkta med siffror, rätt kul faktiskt ^^. Enda ljuset på en i övrigt ganska långtråkig dag, slutar 17 idag. The Dewd hälsar också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 Du har väl läst Ma C? Då borde det räcka med Nk B? Whaat, vart hittade du det där? Jag har ju faktiskt läst både matte C och naturkunskap B. Fast jag är emellertid säker på att det är andra krav på den engelska skolan jag har kollat på... Hur många har anmält sig till högskoleprovet? Jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 "Nu ska jag vara lite tuff och spela något som kidsen gillar, så att tyskaundervisningen inte blir så tråkig! Vad heter det där bandet nu igen... Justeja!" Det värsta är fan att kärringen är typ 55 bast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 Whaat, vart hittade du det där? Jag har ju faktiskt läst både matte C och naturkunskap B. Fast jag är emellertid säker på att det är andra krav på den engelska skolan jag har kollat på... Mja, verkar vara lite hårdare där, men absolut inte som att det blir jättemycket för dig. Speciellt inte om NkB kan räknas istället för A-kurserna i NV-ämnen Studentum.se, btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2009 Borde ha tagit mina 7,5 första högskolepoäng idag. Öppnade ingen kursbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Enligt ett förslag från den politiska majoriteten i min kommun så kommer de skära ner 40% av lärarna på skolan där jag gå, hoppar att förslaget inte går igenom för då blir det tufft. Det löjligaste är ändå att de påstår att nedskärningen inte kommer påverka skolans kvalité. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Enligt ett förslag från den politiska majoriteten i min kommun så kommer de skära ner 40% av lärarna på skolan där jag gå, hoppar att förslaget inte går igenom för då blir det tufft. Det löjligaste är ändå att de påstår att nedskärningen inte kommer påverka skolans kvalité. 40%?! Uselt - vilka är det som har makten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 40%?! Uselt - vilka är det som har makten? Ja jag vet, Facebook-grupp är uppe samt namnlistor mm. Socialdemokraterna är det i alla fall som har makten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Det värsta är fan att kärringen är typ 55 bast. Haha, min före detta NK A lärare lyssnade öste! alltid Rammstein i minibussen när vi var på fältdag. Han har alltid samma gröna kavaj och gympaskor, långt vitt skägg och är runt 55-60. Hell Yeah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Ja jag vet, Facebook-grupp är uppe samt namnlistor mm. Socialdemokraterna är det i alla fall som har makten. Hm, vad besviken jag blir. Vilken kommun, om man får fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 (redigerad) Hm, vad besviken jag blir. Vilken kommun, om man får fråga? Självklart får du det. Olofströms Kommun är det och skolan jag går på heter Nordenbergsskolan. http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1973745 http://www.blt.se/opinion/debatt/trovardig...281547578%29.gm http://blt.se/nyheter/olofstrom/lararna-vi...281541795%29.gm Redigerad 30 september, 2009 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Om förslaget går igenom och 17 lärare får sluta så kommer medelåldern ligga på cirka 62 år, nästan alla lärare under 55 får sluta och det yngsta läraren kommer vara53 år, enligt en av de lokala tidningarna. Det låter som en kul skola att gå på, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Alltså, är inte de bästa lärarna unga eller vad? Hatar i princip för gamla lärare! De borde ha pesion vid 50 eller något, datorlärare vid 40! Seriöst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Alltså, är inte de bästa lärarna unga eller vad? Hatar i princip för gamla lärare! De borde ha pesion vid 50 eller något, datorlärare vid 40! Seriöst! Vi har en helt fantastisk kvinnlig lärare i programmering och datalogi som är nånstans runt 50 år. Extremt positivt och pedagogisk, ofta ganska barnslig och ibland övertydlig men det krävs ibland för de rätt så abstrakta grejerna man lär sig i datalogin. Detta är iofs KTH, men det är helt klart en möjlighet att anställa äldre, bra lärare inom data. Men det kan mycket väl vara så att många rektorer inte förstår att eleverna redan är jäkligt kunniga med datorer när de börjar kursen, och därför lägger det på en patetiskt låg nivå och inte ställer några krav på läraren heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Vi har en helt fantastisk kvinnlig lärare i programmering och datalogi som är nånstans runt 50 år. Extremt positivt och pedagogisk, ofta ganska barnslig och ibland övertydlig men det krävs ibland för de rätt så abstrakta grejerna man lär sig i datalogin. Detta är iofs KTH, men det är helt klart en möjlighet att anställa äldre, bra lärare inom data. Men det kan mycket väl vara så att många rektorer inte förstår att eleverna redan är jäkligt kunniga med datorer när de börjar kursen, och därför lägger det på en patetiskt låg nivå och inte ställer några krav på läraren heller. ...för att inte tala om Göran Manneberg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 ...för att inte tala om Göran Manneberg! Du har väl bara haft honom på optikfuskföreläsningen än så länge? Vänta till vågrörelseläran... han är über! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts