-Razz- Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 jahapp... efter jul så kommer John Bauer i Örnsköldsvik att läggas ner. För lite elever tydligen. så då kommer vi att få börja på jävla fitt park i stället Jag har inte gråtit på flera år men när rektorn sa att JB kommer att läggas ner bröt jag ihop, jag älskar JB! bästa skolan jag gått på. Awesome lärare, bra lokare, super go' mat (Harrys FTW ). JOHN BAUER FOREVER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Ajrå. Jag skulle lacka som fan, typ skalla sönder en dörr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Vart pluggar du, tobbe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Vart pluggar du, tobbe? SU, humanistvillan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 SU, humanistvillan. Ah, det är om man tar vänster när man kommer ut från tunnelbanan, right? Är ju en bit från Södra huset där jag hänger men vi lär ju gå in i varandra någon dag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Ah, det är om man tar vänster när man kommer ut från tunnelbanan, right? Är ju en bit från Södra huset där jag hänger men vi lär ju gå in i varandra någon dag! Precis. Det lär nog hända, men samtidigt är man (jag?) ju där inte allt för ofta, blir en jävla massa hemläsning dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Precis. Det lär nog hända, men samtidigt är man (jag?) ju där inte allt för ofta, blir en jävla massa hemläsning dock. Ajo, samma här. Är där tre dagar i veckan och då bara tre timmar men med all hemläsning blir det mycket mer än man trodde. Har stått i biblioteket och kopierat 150 sidor ur en bok som jag pressar mig igenom tills imorgon. Ugh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Från ingenstans har jag fått för mig att jag vill bli kiropraktor. Nu ångrar jag något så in i helvete att jag inte läste natur på gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Från ingenstans har jag fått för mig att jag vill bli kiropraktor. Nu ångrar jag något så in i helvete att jag inte läste natur på gymnasiet. Sån där ryggknäckare? Why? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Från ingenstans har jag fått för mig att jag vill bli kiropraktor. Nu ångrar jag något så in i helvete att jag inte läste natur på gymnasiet. För mycket 2 and a 1/2 men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Sån där ryggknäckare? Why? Precis. Jag var hos en kiropraktor för nackspärr i våras. Mitt första intryck var: "Jävla kvacksalvare som tar 380 kronor för tio minuters arbete ". Sedan tänkte jag: "Oj, jävlar vilken timpenning han har! " Det sistnämnda i samband med att det är riktigt ballt och fascinerande att någon kan vara så säker på hur man flyttar runt ( ) på benen utan att ens se dem har gjort att det någonstans inom mig har börjat gro ett genuint intresse för arbetet. Min mor går hos kiropraktorn regelbundet och har därför börjat fråga honom om utbildningar och så vidare. Det finns sjukt bra framtid för kiropraktorer och är man bara villig att jobba hårt de första åren så ska det inte vara några problem alls att betala tillbaka de bedömt 1 000 000 kronorna man får i studieskuld... Men jag är som sagt var inte behörig, tror jag. Är det ens möjligt att läsa typ A- och B-kurserna i fysik och kemi och lite biologi och sådant på ett komvuxår? För mycket 2 and a 1/2 men.. Haha, har faktiskt inte sett det så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Första arbetet för terminen, ett tal om barnaga som endast ska vara i tre minuter. Jag har aldrig förstått varför det endast är tre minuter, man hinner knappt med någonting. Tio minuter skulle vara så mycket bättre. Har hur som helst gjort klart talet i dag (tog bara tre timmar) och nu ska jag bara plugga in det utantill vilket inte ska vara alltför svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Första arbetet för terminen, ett tal om barnaga som endast ska vara i tre minuter. Jag har aldrig förstått varför det endast är tre minuter, man hinner knappt med någonting. Tio minuter skulle vara så mycket bättre. Har hur som helst gjort klart talet i dag (tog bara tre timmar) och nu ska jag bara plugga in det utantill vilket inte ska vara alltför svårt. Tror det mest är för elevernas skull samt att det inte ska dra ut så förbannat på tiden. Är ni 10 pers i klassen så är det 100 minuters prattid. Hur många är man i genomsnitt i en klass? 20 personer? 200 minuter är tre timmar och 20 minuter. Alltså mer än två normallånga lektioner på gymnasiet. Det innebär alltså att två lektioner plus tjugo minuter på den tredje slösas bort på redovisningar, plus att eleverna förmodligen inte orkar lyssna aktivt under två hela lektioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Men jag är som sagt var inte behörig, tror jag. Är det ens möjligt att läsa typ A- och B-kurserna i fysik och kemi och lite biologi och sådant på ett komvuxår? Särskild behörighet, naturvetenskapliga kunskaper på nivå Ma C, Fy A, Ke A och Bi A (Alternativt Ma C och Naturkunskap . Du har väl läst Ma C? Då borde det räcka med Nk B? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Finns det något sätt att klämma in Matte D innan skolavslutningen, under vårterminen (läser Matte C nu och blir klar till julen)? Såg nämligen att det är demeriterande att komvuxa Matte D Mindre fördelaktigt att komplettera och läsa upp Det kommer att bli viktigare att du får bra betyg från början, vare sig du går i gymnasieskolan eller gymnasial vuxenutbildning. All komplettering – vare sig det handlar om att läsa upp betyg (konkurrenskomplettering) eller att läsa kurser som du behöver för behörighet (behörighetskomplettering) – kommer att innebära att du räknas in i en kompletteringsgrupp i urvalet. Kompletteringsgruppen har betydligt färre platser än den direktgrupp du hamnar i om du inte har kompletterat. Om du behörighetskompletterar så prövas du bara i kompletteringsgruppen. Om du har konkurrenskompletterat så prövas du i direktgruppen på ditt meritvärde utan de upplästa betygen och i kompletteringsgruppen på meritvärdet med komplettering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Hur många har anmält sig till högskoleprovet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Hur många har anmält sig till högskoleprovet? Jag har Ska göra den i Lund. Kommer faila hårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Nu har jag bangat två Engelska C-lektioner. Läraren är alldeles för flummig, de flesta eleverna är usla på engelska och vi gör absolut ingenting vettigt. Det tar honom en halvtimma att ropa upp eleverna, skriva alla namn på ett papper och lägga framför eleven så han kan se vad vi heter (hade han bett oss göra det själva hade det gått såå mycket snabbare) och lunka tillbaka till arbetsrummet för att hämta massa papper han alltid glömmer. Jag gick därifrån och har bestämt mig för att tala med min rektor om att antingen byta grupp, läsa på distans eller bara tenta av kursen. Vi gör absolut ingenting vettigt på lektionerna, över huvud taget. Har haft ett nyhetsquiz på varje lektion, tittat på Let's dance (?!?!?!) och målat bilder på oss själva. Lägre utbildningsnivå än högstadiet, för bövelen:(. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Nu har jag bangat två Engelska C-lektioner. Läraren är alldeles för flummig, de flesta eleverna är usla på engelska och vi gör absolut ingenting vettigt. Det tar honom en halvtimma att ropa upp eleverna, skriva alla namn på ett papper och lägga framför eleven så han kan se vad vi heter (hade han bett oss göra det själva hade det gått såå mycket snabbare) och lunka tillbaka till arbetsrummet för att hämta massa papper han alltid glömmer. Jag gick därifrån och har bestämt mig för att tala med min rektor om att antingen byta grupp, läsa på distans eller bara tenta av kursen. Vi gör absolut ingenting vettigt på lektionerna, över huvud taget. Har haft ett nyhetsquiz på varje lektion, tittat på Let's dance (?!?!?!) och målat bilder på oss själva. Lägre utbildningsnivå än högstadiet, för bövelen:(. What the....? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Sista året Är ganska pepp nu faktiskt, har ett roligt projekt på gång nu som vi ska försöka sälja sen om det blir bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts