Umberto Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Vid Teutates, vad glad jag bir! Jag har levt hela veckoslutet i tron att eländet börjar imorgon bitti men när jag idag gick in på nätet för att kolla i vilken sal vi skulle vara i fick jag till min stora förtjusning se att jag inte börjar förrän på torsdag! JOY! \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Fått schemat. Slutar 16:40 tre dagar i veckan, en dag vid fyra(osäker) och tidigt på fredagen (14:00). Jag fattar inte hur det kan gå ihop sig om man räknar i timmar. Känns som vi har dubbelt så mycket skoltid som tvåorna hade förra året. De slutade fan vi två varje dag och en massa sovmorgon. Det kommer se bättre ut med tiden. Varje gång jag fått ett nytt schema har min reaktion varit "Hur fan ska jag palla detta?", efter terminen har jag kunnat konstatera att "Jag måste ha världens bästa schema". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Fått schemat. Slutar 16:40 tre dagar i veckan, en dag vid fyra(osäker) och tidigt på fredagen (14:00). Jag fattar inte hur det kan gå ihop sig om man räknar i timmar. Känns som vi har dubbelt så mycket skoltid som tvåorna hade förra året. De slutade fan vi två varje dag och en massa sovmorgon. Alltså. Det är DU som valt dina kurser. Har du många nu så har du sjukt lite i trean istället. Bit ihop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Första föreläsningen i idéhistoria imorgon, softsoftsoft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 VAD FAN!? Får man ens gå i skolan till 21:00? Jag har ta mig fan skola mellan 8:00 - 21:00 imorgon! Helvetiska jävla...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Första föreläsningen i idéhistoria imorgon, softsoftsoft. Vad är det för något (borde man ha en " " här? ;D)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Vad är det för något (borde man ha en " " här? ;D)? Nje, det tycker jag inte. Själva ämnet har inte mycket mer än 75 år på nacken vilket får litteraturhistoria och filosofi att verka mainstream. Man studerar kort sagt idéer i ett historiskt perspektiv, hur det har utvecklats från antiken fram till idag, och hur det kan komma att utvecklas i framtiden, om jag har förstått det rätt. Jag tror att det kommer att vara otroligt allmänbildande och att man kan träffa många intressanta människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 VAD FAN!? Får man ens gå i skolan till 21:00? Jag har ta mig fan skola mellan 8:00 - 21:00 imorgon! Helvetiska jävla...! Wat. Sykt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 VAD FAN!? Får man ens gå i skolan till 21:00? Jag har ta mig fan skola mellan 8:00 - 21:00 imorgon! Helvetiska jävla...! Skillnaden mellan högskola(?) och universitet verkar ju ganska markant. När jag gick mitt program hade vi 7 timmar schemalagda föreläsningar i veckan, efter föreläsning arbetsuppgifter på eget ansvar och en gång i veckan något slags hjälpseminarium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 En klasskompis avled på sjukhus igår efter en singelolycka i fredags. Hela klassen lamslagen, ändå känns det som han kan komma och gå bakom varje hörn, är så jävla chockad, det känns så overkligt. Fyfan vilken tung dag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Mitt schema är riktigt nice i år: Mån 10.00 - 13.30 Tis 11.00- 14.2 Ons 9.50 - 16.30 med fet håltimma Tors 9.50 - 16.00 Fre 9.45 - 11.10 / 12.50 varannan vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 (redigerad) Hum, två veckor in och jag har lite blandade känslor. Å ena sidan gillar jag verkligen ämnet och det vi lär oss är oftast så grymt intressant att det verkligen spritter i kroppen. Dessutom går det några grymt trevliga människor i min klass. De flesta på klassen är rätt träiga typer som räcker upp handen mitt i en föreläsning om urkulturer och vill prata om "de freudianska aspekterna av totemologi i förhållande till Hellers uppsats om etnocentritet" men de jag blivit lite tjenis med är riktigt sköna och jordnära typer. Visserligen är de alla 25-30-ish men oh well. Å andra sidan är allt så stressigt och jag förstår väldigt lite av hur det funkar på SU eftersom ingen info ges. Känns som att om man tar ett snedsteg så är det kört eftersom man är såpass anonym och endast behandlas som +1 person i klassen. Dessutom kan vissa föreläsningar vara så grymt tråkiga att man faktiskt kan se klockan stå stilla. Herregud! Idag somnade tre stycken under en 3timmars föreläsning och det malde tack vare de handuppräckande besserwissrarna långt över tiden. Redigerad 31 augusti, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Aaargh! Går till 17:10 tisdag och torsdag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 (redigerad) Jag har verkligen ingen studiemotivation för tillfället. Projektarbeten som man ska lägga 100 timmar på utanför skoltid, vanliga projektarbeten som vi ska göra en film i 3dsmax där vi ska förklara de olika kommunikationsmetoderna väldigt tydligt fast det ska vara som en vanlig film. the fuck? går bara till skolan för att träffa alla sköna polare känns det som.. och sen ska man plugga till körkort på det. jag orkar verkligen inte. Redigerad 31 augusti, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Jag har verkligen ingen studiemotivation för tillfället. Projektarbeten som man ska lägga 100 timmar på utanför skoltid, vanliga projektarbeten som vi ska göra en film i 3dsmax där vi ska förklara de olika kommunikationsmetoderna väldigt tydligt fast det ska vara som en vanlig film. the fuck? går bara till skolan för att träffa alla sköna polare känns det som.. och sen ska man plugga till körkort på det. jag orkar verkligen inte. Ge inte upp än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Ge inte upp än men jag känner mig så extremt omotiverad för jag inte vet vad jag vill göra efter trean.. skolan verkar ju ge blanka fan i vad jag gör så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Idag fick jag reda på att jag inte behöver läsa upp mitt IG som jag har i Ellära B eftersom det ämnet egentligen inte ingår i min inriktning. Så jävla skönt att få det ur världen. Tydligen så kommer jag ändå få mitt slutbetyg då jag vet att jag kommer komma upp i mina 2.5k poäng som jag behöver. KICK ASS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Idag fick jag reda på att jag inte behöver läsa upp mitt IG som jag har i Ellära B eftersom det ämnet egentligen inte ingår i min inriktning. Så jävla skönt att få det ur världen. Tydligen så kommer jag ändå få mitt slutbetyg då jag vet att jag kommer komma upp i mina 2.5k poäng som jag behöver. KICK ASS Du kan få slutbetyg trots flera IG:n. --- Fuck, fick en skrattattack (inte ensam...) för första gången på väldigt länge (nykter) på första föreläsningen idag, mycket pinsamt. Fick nästan bita av mig fingret, omöjligt att fly också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Du kan få slutbetyg trots flera IG:n. --- Fuck, fick en skrattattack (inte ensam...) för första gången på väldigt länge (nykter) på första föreläsningen idag, mycket pinsamt. Fick nästan bita av mig fingret, omöjligt att fly också. Hihi! Vad gällde det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Hihi! Vad gällde det? Jadu, som sig bör något så förbannat tråkigt så att klockorna nästan stannar; en snubbe som var rätt sen och hade svårt att bestämma sig för en sittplats. Ett "heh...", besvaras med ett "hehe..." sedan slog det slint i hjärnan. Fick till slut blunda och tänka på alla bekanta/besläktade som har avlidit. Jag tror inte många uppmärksammade det, men det kändes som en dålig start. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts