The Dude Skrivet 17 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2009 Högskolan började igår, med mottagning i Blå Hallen i Stadshuset. Kändes väldigt hemtrevligt och bra - många, MÅNGA förväntansfulla elever. Jag hittade de blivande Medieteknikerna och en glad frackbeklädd The Dude som höll i en banner. Tal av rektorn och diverse folk, lite kårspex, musicerande, och lite ceremoniella saker försiggick i en dryg timme. Sen phöstes vi till kårhuset, där grillning nalkades, och man började lära känna folk. Lite sådär smått osäkert som det kan vara med helt nya människor, men det var bara positiva upplevelser, verkar vara bra folk som börjar. Hade du kul idag då? Grymt bra start om du frågar mig, årets nØllan visar god potential. Missa inte mottagningssidan: http://www.medieteknik.org/mottagningen/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2009 Hade du kul idag då? Grymt bra start om du frågar mig, årets nØllan visar god potential. Missa inte mottagningssidan: http://www.medieteknik.org/mottagningen/ Grymt bra start indeed, men och man är redigt utmattad. Gick upp sex imorse, och har under dagen gått många ronder där jag fick mentala knytnävsslag i form av nya intryck, hundratals nya människor, seder, platser, matteprov, och gud vet vad! Däckade en timme när jag kom hem vid ~17, och nu bär det snart iväg till Stockholm igen för att spela med Komposters på Harry B. James inatt. Ugh, en god natts sömn skulle vara välbehövligt, men ser inte ut att dyka upp inom den närmaste tiden. Men jag ska inte klaga, allt är sjukt kul och bra och intressant och spännande. Ser stört mycket fram emot gasquen imorgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 17 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2009 på torsdag börjar skolan :/ första året på gymnasium för mig nervös xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 17 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2009 Börja skolan idag. När jag vakna tänkte jag först "fan va skönt att somna om igen och sen gå ner och spela GTA IV". En sekund senare kom jag på att skolan börja. Major Buzz Kill. Väl i skolan kom jag ihåg varför jag hatar 2 ½ timma slöjd. För att det är slöjd, i 2 ½ timma. Började nian f.ö. Slogs av hur jävla likadant det var på skolan, exakt likadant som i maj. Creepy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2009 Så här ser mitt schema ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 17 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2009 Kan väl vara cooolish och berätta att jag börjar andra året på gymnasiet på torsdag, kommer bli kul då vi tar tag i körkortet direckt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2009 Jag ska på upprop nu på Stockholms universitet men what the hell? Allt som står är hörsal 4, hus B. Vart då? I skolan? Någonstans vid campuset? Vad är frescati? Vart ska jag? HJÄÄLP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 18 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2009 Mitt nya schema Länk Torsdag är okej iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2009 Mitt nya schema Länk Torsdag är okej iallafall Sjukt bra schema! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2009 Jag ska på upprop nu på Stockholms universitet men what the hell? Allt som står är hörsal 4, hus B. Vart då? I skolan? Någonstans vid campuset? Vad är frescati? Vart ska jag? HJÄÄLP! Sökte lite och det verkar tillhöra södra husen vid "vanliga" universitetsområdet, inte helt hundra dock. http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%...pt%3E%3C/pts%3E Jag ska till AlbaNova imorgon vilket verkar vara en bit att gå Tekniska högskolan-stationen, får väl leta upp någon buss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2009 Sökte lite och det verkar tillhöra södra husen vid "vanliga" universitetsområdet, inte helt hundra dock. http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%...pt%3E%3C/pts%3E Jag ska till AlbaNova imorgon vilket verkar vara en bit att gå Tekniska högskolan-stationen, får väl leta upp någon buss. Har redan hittat men tack i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Väldigt låg aktivitet på forumet... Har alla redan börjat skolan? Jag börjar inte förens på måndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Väldigt låg aktivitet på forumet... Det har det varit ganska länge nu, trist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 31'e drar 3'e året på gymnasiet igång! Ser fram emot skolan, men inte mot den 5 veckor långa pratiken vi ska ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Hör och häpna, men jag är riktigt taggad! Dags att ladda sin motivationskanon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Hör och häpna, men jag är riktigt taggad! Dags att ladda sin motivationskanon! Häpna? Är det någon som kan tagga inför skolan... ja då är det du! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Hej och hå, första dagen klar. Kom dit riktigt tidigt men det var redan en hel del människor där då, varav en jag kände sedan innan. Vi fyllde i blanketter och fick information, fick en lunch i cafeterian, sedan hade vi en kort föreläsning om fotoner. Allt avslutades med en rundvandring som snirklade sig ända upp till ängarna vid "vanliga" universitetet, sedan rörde jag mig och några andra hemåt. Repetitionsmatematik klockan 8.30 imorgon, aj. 15 kronor ölen i "vår" villa dock, ska dit imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 kort föreläsning om fotoner. I'd hit that! Vad är det du pluggar till? Sjukhusfysiker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Har vi någon på forumet som går eller har gått handels? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 I'd hit that! Mhm! Det handlade om uppdelande av ljus med halvgenomskinliga speglar etc. Vad är det du pluggar till? Sjukhusfysiker? Korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts