Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Högskolan började igår, med mottagning i Blå Hallen i Stadshuset. Kändes väldigt hemtrevligt och bra - många, MÅNGA förväntansfulla elever. Jag hittade de blivande Medieteknikerna och en glad frackbeklädd The Dude som höll i en banner. Tal av rektorn och diverse folk, lite kårspex, musicerande, och lite ceremoniella saker försiggick i en dryg timme. Sen phöstes vi till kårhuset, där grillning nalkades, och man började lära känna folk. Lite sådär smått osäkert som det kan vara med helt nya människor, men det var bara positiva upplevelser, verkar vara bra folk som börjar.

Hade du kul idag då? Grymt bra start om du frågar mig, årets nØllan visar god potential.

Missa inte mottagningssidan: http://www.medieteknik.org/mottagningen/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du kul idag då? Grymt bra start om du frågar mig, årets nØllan visar god potential.

Missa inte mottagningssidan: http://www.medieteknik.org/mottagningen/

Grymt bra start indeed, men och man är redigt utmattad. Gick upp sex imorse, och har under dagen gått många ronder där jag fick mentala knytnävsslag i form av nya intryck, hundratals nya människor, seder, platser, matteprov, och gud vet vad! Däckade en timme när jag kom hem vid ~17, och nu bär det snart iväg till Stockholm igen för att spela med Komposters på Harry B. James inatt. Ugh, en god natts sömn skulle vara välbehövligt, men ser inte ut att dyka upp inom den närmaste tiden. Men jag ska inte klaga, allt är sjukt kul och bra och intressant och spännande. Ser stört mycket fram emot gasquen imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börja skolan idag. När jag vakna tänkte jag först "fan va skönt att somna om igen och sen gå ner och spela GTA IV". En sekund senare kom jag på att skolan börja. Major Buzz Kill. Väl i skolan kom jag ihåg varför jag hatar 2 ½ timma slöjd. För att det är slöjd, i 2 ½ timma.

Började nian f.ö. Slogs av hur jävla likadant det var på skolan, exakt likadant som i maj. Creepy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska på upprop nu på Stockholms universitet men what the hell? Allt som står är hörsal 4, hus B. Vart då? I skolan? Någonstans vid campuset? Vad är frescati? Vart ska jag? HJÄÄLP!

Sökte lite och det verkar tillhöra södra husen vid "vanliga" universitetsområdet, inte helt hundra dock.

http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%...pt%3E%3C/pts%3E

Jag ska till AlbaNova imorgon vilket verkar vara en bit att gå Tekniska högskolan-stationen, får väl leta upp någon buss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och hå, första dagen klar. Kom dit riktigt tidigt men det var redan en hel del människor där då, varav en jag kände sedan innan. Vi fyllde i blanketter och fick information, fick en lunch i cafeterian, sedan hade vi en kort föreläsning om fotoner. Allt avslutades med en rundvandring som snirklade sig ända upp till ängarna vid "vanliga" universitetet, sedan rörde jag mig och några andra hemåt. Repetitionsmatematik klockan 8.30 imorgon, aj.

15 kronor ölen i "vår" villa dock, ska dit imorgon. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor