Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jag gör mitt bästa för att undvika att klura de sista två veckorna lov jag har, men när kommer jag ha nytta av att kunna sånt där?

I programmet alltså, inte i verkliga livet.

I Envariabelsanalysen (Matte 1). Fast när jag läste det i höstas var det väldigt liten vikt vid sån trigonometri, det var därför jag failade det momentet även denna gång. Jag vet inte vad kursen kommer lägga vikt på när ni läser den för jag tror inte ni får samma föreläsare.

Men de talen var inte så farligt svåra nu när jag har facit. Idag mellan kl 9 och 6 har vi istället suttit och nött derivata, och jag känner att jag har bättre koll på det, fast vissa tal kan vara riktigt brutala.

@Klimpen: CivIng i Medieteknik på KTH.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nästa vecka på torsdag så börjar min första dag på gymnasiumet :/ börkar bli lite nervös faktiskt.. helt ny skola och ny klass kamrater tror inte jag nästan känner någon som ska gå mitt program :D

Ingenting att oroa sig över. Jag tror att många här har känt likadant, inklusive jag. Första dagarna är alltid "värst" och det kan uppstå en massa pinsamma situationer, men klassen kommer komma närmare varandra ju längre tid det går. Jag tror det tog 5-6 månader tills våran klass verkligen var sammansvetsade. Sedan fortsätter det under alla tre åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nästa vecka på torsdag så börjar min första dag på gymnasiumet :/ börkar bli lite nervös faktiskt.. helt ny skola och ny klass kamrater tror inte jag nästan känner någon som ska gå mitt program ;)

Äh, det är lugnt. Se till att inte binda dig till första bästa snubbe du hittar som verkar schysst bara, snacka med alla. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Det här sablarns sommarlovet gick ju åt till ingenting vettigt alls. Nästa onsdag klockan tio sitter jag i klassrummet igen, och även om det kommer kännas skönt med lite rutin så har jag på känn att det inte kommer bli en bra termin med allt som har hänt i sommar. Behöver lite mer tid till att ladda batterierna :naughty:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska inte tillbaka till skolan i år :cry:

Jag ska inte tillbaka till skolan i år B)

Jag ska inte tillbaka till skolan i år :w000t:

Jag ska inte tillbaka till skolan i år :naughty:

...jag vet inte, blandade känslor!

Samma här!

Jag umgås rätt mycket med en del ifrån klassen, det är grymt skönt! Men ändå.. det är inte samma sak.

:w000t::):mellow::(:cry:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det förstår jag inte. :naughty: Kompisar umgås man bäst med på ledig tid, något annat bra finns inte med skolan. Slutade skolan vid 17 års ålder, snart 10 år sen, inte längtat tillbaka en sekund!

Tjaa, mot slutet skulle jag nog kalla ~15-17 av mina 24 klasskompisar för bra polare och vi hade riktigt bra stämning i klassen. Tror aldrig att jag sa att jag tyckte det skulle bli skönt med studenten innan jag tog den. Att jag tyckte om min student hade inget att göra med att sluta, det var bara en kanondag!

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Det här sablarns sommarlovet gick ju åt till ingenting vettigt alls. Nästa onsdag klockan tio sitter jag i klassrummet igen, och även om det kommer kännas skönt med lite rutin så har jag på känn att det inte kommer bli en bra termin med allt som har hänt i sommar. Behöver lite mer tid till att ladda batterierna :naughty:.

Jag känner likadant. Känns som att det var maj alldeles nyss och man smidde storslagna planer inför sommarlovet - hur mycket av allt jag planerat uträttade jag? Nästan inget. :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner likadant. Känns som att jag inte har uträttat någonting alls under sommarlovet, och det grämer mig... Känns som att det var maj alldeles nyss och man smidde storslagna planer inför sommarlovet - hur mycket av allt jag planerat uträttade jag? Nästan inget. :naughty:

Meh, känner exakt likadant som er två.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner likadant. Känns som att det var maj alldeles nyss och man smidde storslagna planer inför sommarlovet - hur mycket av allt jag planerat uträttade jag? Nästan inget. :doh:

Oh, som man smidde planer! Jag vill inte ens berätta mina planer för er. De var för storslagna när man väl pratade om dem. Inget blev av eftersom att de jag hade planerat det med bangade i sista stund och jag ville inte gärna göra allt själv.

Sen är jag inte sugen på att gå in på mitt sista år. Jag är inte redo för det ännu. Vill fortfarande fortsätta lära mig saker, och lära känna mina klasskamrater ännu bättre. Är alldeles för lite med ett år till innan vi är tvungna att skiljas åt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högskolan började igår, med mottagning i Blå Hallen i Stadshuset. Kändes väldigt hemtrevligt och bra - många, MÅNGA förväntansfulla elever. Jag hittade de blivande Medieteknikerna och en glad frackbeklädd The Dude som höll i en banner. Tal av rektorn och diverse folk, lite kårspex, musicerande, och lite ceremoniella saker försiggick i en dryg timme. Sen phöstes vi till kårhuset, där grillning nalkades, och man började lära känna folk. Lite sådär smått osäkert som det kan vara med helt nya människor, men det var bara positiva upplevelser, verkar vara bra folk som börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor