Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Nu har jag visserligen inte någon erfarenhet av det, men själv ska jag försöka införskaffa mig någon liten, främst för att anteckna med på föreläsningar och så. Kan vara bra att ha!

Det är lika bra att skaffa en Macbook (helst Pro) redan nu, alla på media slutar med en sådan och en systemkamera iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kallar ni det media när det inte är media? Lika bra att förenkla det på det sättet för att slippa alla frågor om vad ni läser? ;)

Hårfin skillnad, men det är medieteknik, alltså lite mer handgripligen hur man tar fram tekniken för att nå ut med information till olika medier. Inte media som i "Aah, asså, jag ska gå media på gymnasiet, för jag gillar att blogga, pappa ska köpa en systemkamera så att jag kan ta bra bilder, och jag ska bli programledare liksom"-media. Tror jag. Hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hårfin skillnad, men det är medieteknik, alltså lite mer handgripligen hur man tar fram tekniken för att nå ut med information till olika medier. Inte media som i "Aah, asså, jag ska gå media på gymnasiet, för jag gillar att blogga, pappa ska köpa en systemkamera så att jag kan ta bra bilder, och jag ska bli programledare liksom"-media. Tror jag. Hoppas jag.

Ja precis. Men vi brukar säga media helt enkelt, tänkte inte på att det finns en annan form av medieutbildning.

Saleen: Jag har en Macbook Pro anno 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, fick nyss reda på att jag kom in på Gotlands Högskola. Någon annan som ska gå/går där?

Speldesign i 3 år är inte fel, också flytt ifrån familjen. :(

Kul att höra, och grattis - en vän kom in som fjärdereserv där. Visst byggde allt på arbetsprover? Vad skickade du in, om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då blir det till att bunkra upp på röda pennor!

Tagga! :(

Grattis!

Arigato

Vad för betyg gick du ut trean med?

Mest G, mer MVG än VG, men Som sagt, Gotlands Högskola. Letar efter sidan där man kan kolla hur mycket betyg i poäng man har, någon som vet vad jag menar?

Men, jag funderar på att tagga stockholms Universitet ifall jag kommer in där. jag är reserv där. Min andledning är att jag bor ju i stockholm och ifall jag studerar här så slipper jag ta ett lån. Och klarar mig med CSN bidrag. Men ifall jag bor på Gotland så måste jag ta och bo i lägenhet och leva eget. Inte så svårt men tråkigt då jag måste ta en lån trooligtvis.

Kul att höra, och grattis - en vän kom in som fjärdereserv där. Visst byggde allt på arbetsprover? Vad skickade du in, om man får fråga?

Ja, dom hade en hel del för arbetsprover tydligen, Förutom att möte deras minimum då. Jag skickade in lite bilder på olika project jag höll på med, en bil och ett slags rymdskepp som är ripoff från starwars. Inget ultra snyggt pga min låg expertis inom 3D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

http://www.mikespeero.com/

den här killen kom in på 36:e reserv..

Det jag vill säga med det här att jag letar alternativ till HI. medelmåttiga (halvdåliga is some eyes) betyg is the thing to work with. go

nu måste man berätta hela sin situation för en ny studievägledare eftersom folk inte kan jobba med samma yrke i över 1,5 år..

jag har inte använt det här ordet på väldigt länge men.. orka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

trodde inte jag skulle komma in på mitt första handsval efter som att jag stod som 36:de reserv eller vad det var men det gjorde jag nu då :whistling: fast vet inte ifall jag vill gå mitt första handsval (el) pga att jag tror att matten är lite för svår för mig xD klara ju fan nästan inte matten nu här i nian xD så det står mellan el och industri nu :/

någon här som har gått el och har lust att berätta hur matten var?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor