eXotic Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 Har exakt likadant, så det är nog inga konstigheter om betygen finns på dina meriter. Ah, tack så mycket för det lugnande svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Då kan man passa på att fråga när alla börjar om igen! ... Jag har ingen aning, är bara glad över en extra slant! Nu väntar jag bara på att pengarna vi skulle få tillbaka på CAE-provet ska komma in Nice, priset blev reducerat alltså? Apropå det så har jag faktiskt inte betalat det där än. Man får hoppas att rektorn glömde bort det. (Skolan betalade hela kakan så länge, och så skulle vi få inbetalningskort på 500 kronor "under terminen" ) Hur gick proven förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Nice, priset blev reducerat alltså? Apropå det så har jag faktiskt inte betalat det där än. Man får hoppas att rektorn glömde bort det. (Skolan betalade hela kakan så länge, och så skulle vi få inbetalningskort på 500 kronor "under terminen" ) Hur gick proven förresten? Vi fick betala in 1'750:- och skulle få tillbaka allt över 1'000:- var det sagt, men det slutade på 700:-. Proven gick hyffsat känner jag. Att bli godkänd är något jag nog tar ganska förgivet, tror på ett B. Vi får inte våra resultat förrän den sista juli, så tills dess får jag gå och undra. Jag ångrar det faktiskt inte i efterhand, även om det den dagen kändes lite småsegt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2009 Sådär, som flera källor antydde kom resultaten idag runt klockan 15.00. Jag kom in på sjukhusfysikerprogrammet, lite lustigt då jag sökte det mer eller mindre på kul med tanke på platserna som erbjöds. Det känns otroligt bra trots det, som tur är satsar jag inte så mycket ekonomiskt då jag åtminstone första året/åren kommer att bo hemma med endast bidraget. Hur gick det för er? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2009 Sådär, som flera källor antydde kom resultaten idag runt klockan 15.00. Jag kom in på sjukhusfysikerprogrammet, lite lustigt då jag sökte det mer eller mindre på kul med tanke på platserna som erbjöds. Det känns otroligt bra trots det, som tur är satsar jag inte så mycket ekonomiskt då jag åtminstone första året/åren kommer att bo hemma med endast bidraget. Hur gick det för er? Jag kom in på mitt förstahandsval i alla fall. De andra fyra kan jag ju inte se, det står bara struket där. Undrar om det går att se på något sätt, för jag har fortfarande inte bestämt om jag vill ha den eller mitt andrahandsval, och att tacka nej till den första känns ju riskabelt om jag sedan inte ens har kommit in på mitt andrahandsval. Mitt förstahandsval var i alla fall högskoleingenjör inom datateknik 180hp. Förresten, du som verkar ha koll tobbe, vet du vad BG står för? Under Urvalsgrupp - Meritvärde står det BG - xx.xx för mig. Har du en susning om vad BG är en förkortning av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2009 Förresten, du som verkar ha koll tobbe, vet du vad BG står för? Under Urvalsgrupp - Meritvärde står det BG - xx.xx för mig. Har du en susning om vad BG är en förkortning av? Det betyder att du har blivit intagen på ditt gymnasiebetyg (BG), och inte för ditt högskoleprov (HP). Säger du nej till ditt första kan du inte få tillbaka det, och då kommer du att få försöka komma in på något av dina andra alternativ i andra urvalet. Risky business. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2009 Det betyder att du har blivit intagen på ditt gymnasiebetyg (BG), och inte för ditt högskoleprov (HP). Säger du nej till ditt första kan du inte få tillbaka det, och då kommer du att få försöka komma in på något av dina andra alternativ i andra urvalet. Risky business. Åh, tack så mycket för båda svaren. Hmm, jo det låter riskabelt som sagt. Då får det nog bli datateknisk ingenjör då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2009 Hell yeah! Ser fram emot att bli nollad av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Hell yeah! Ser fram emot att bli nollad av The Dude Fan vad naaajs! Jag ser fram emot mottagningen sjuuukt mycket också, missa inget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Fan vad naaajs! Jag ser fram emot mottagningen sjuuukt mycket också, missa inget! Vet du när den brukar vara? Har en spelning på Harry B. James 17 augusti, vore trist att missa det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Gick ut andra året med 3 IG:n och resten G:n. Bättre än väntat måste jag säga.. Redigerad 10 juli, 2009 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Vet du när den brukar vara? Har en spelning på Harry B. James 17 augusti, vore trist att missa det! Jag vet att den "riktiga" terminen börjar 31 augusti i år (iaf min klass, men tror det är samma för alla). Om det är som förra året två nollningsveckor innan så är 17 augusti första dagen för nollorna Redigerad 10 juli, 2009 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Gick ut andra året med 3 IG:n och resten G:n. Bättre än väntat måste jag säga.. Det är lugnt ! Du har ett år på dig att förbättra betygen! Får man fråga hur mycket du ansträngde dig i 2:an? Just curious Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Nu ska vi se, ett MVG, två VG och resten G. Nöjd. Dock fick jag inte ett val som dom lovat mig, surt. Redigerad 10 juli, 2009 av VenoM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Ah, betygsnack. Jag är otroligt missnöjd med mina lärare eftersom de gav ut för höga betyg i A-kurserna. Flera i klassen skriver som om de gick i trean, både stavning och grammatiskt och, de kan knappt prata rent och ja, det räckte gott och väl till G i nian. Flera av dessa fick VG och visst, det är väl kul för dem men jag undrar vad de gjort med fröken egentligen.. Själv fick jag också för höga betyg; MVG i Svenska, Engelska och Datakunskap. VG I Matte. Sedan fick jag VG i Byggteknik och det är jag glad över. Redigerad 10 juli, 2009 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Det är lugnt ! Du har ett år på dig att förbättra betygen! Får man fråga hur mycket du ansträngde dig i 2:an? Just curious Inte mycket alls..tyvär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Jag vet att den "riktiga" terminen börjar 31 augusti i år (iaf min klass, men tror det är samma för alla). Om det är som förra året två nollningsveckor innan så är 17 augusti första dagen för nollorna Ah, bugger. Tack för svaret. Tror du det är mycket kvällsgrejer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Ah, bugger. Tack för svaret. Tror du det är mycket kvällsgrejer? Data hade kvällsgrejer varje kväll förra året (förutom helgerna då) under mottagningen. Fast det är lugnt att skippa lite, du blir inte en social outcast för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Rekommenderas det att skaffa en liten laptop till universitetsstudier? Funderar på att sno min pappa Eee och köpa ett bra batteri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Rekommenderas det att skaffa en liten laptop till universitetsstudier? Funderar på att sno min pappa Eee och köpa ett bra batteri. Nu har jag visserligen inte någon erfarenhet av det, men själv ska jag försöka införskaffa mig någon liten, främst för att anteckna med på föreläsningar och så. Kan vara bra att ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts