AngryAxel Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 På din skola* Hah oj, såklart, tyckte det var underförstått! Tack för rättelsen (~19.9 btw) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 jahapp, då är det sommarlov, kommer antagligen inte hända så mycket, skulle vara skoj med någon resa men alla kompisar jobbar olika perioder och så . Får se vart denna sommar leder. Skolavslutningen började med glass, hallon, maräng och betyg. Avslutades med en 2h lång avslutning med massor av musik, stipendier och studentsånger. Så nu är ettan klar med ett medel på 18,0 och tre pågående kurser med MVG i omdöme. Jag är nöjd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 Estetval Musik - MVG Matte D - MVG Matte Diskret - MVG Engelska B - MVG Programmering B - MVG Historia A - VG Idrott & hälsa A - Har jag inte fått veta än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 Status Report English A2 Higher Level - 6 Swedish A1 Higher Level - 7 Physics Higher Level - 5 Chemistry Standard Level - 6 Mathematics Standard Level - 7 Social and Cultural Anthropology Standard Level - 6 (Betygsskala: 1-7) Fysiken och även engelskan kommer jag höja (dvs börja plugga mer), resten är jag nöjd med och kommer inte lägga ner något vidare mycket arbete på hädanefter heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 (redigerad) Digital design (7.5) F Logik för dataloger 6.0 E Introduktion till datalogi 18.0 A Differential- och integralkalkyl I, del 1 7.5 B Kommunikation i ingenjörsvetenskap 7.5 B Linjär algebra 7.5 C Matematik, baskurs 1 6.0 A Första året avklarat, det tråkigaste var väl att jag inte klarade digital design, men får se till att fixa den till hösten. Redigerad 14 juni, 2009 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 Hur / var räknar man ut sitt snitt / medelbetyg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 Hur / var räknar man ut sitt snitt / medelbetyg? http://www.studentum.se/utbildning/rakna_ut_betyg.aspx Två sidor bak ;( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 http://www.studentum.se/utbildning/rakna_ut_betyg.aspx Två sidor bak ;( Tack. Visste att den hade blivit postad tidigare och sökte men hittade den inte. Vad är medelsnittet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2009 (redigerad) ÄNTLIGEN FÅTT BETYGET! IN TILL ANTAGNINGSNÄMNEN ASAP! Men först ska jag väl räkna betyg: 11 MVG, 9 VG, 6 G och 3 IG. Fast jag är förvirrad. På mitt onlinebetyg så står det "Betygsatta poäng: 2800" och på mitt skriftliga står det "Programmets poäng: 2500 Elevens studieplan: 2550" men jag vet att jag valt till kurser så jag kommer upp i 2800. Vart visas det att jag har 2800 på mitt skriftliga (som jag ska skicka in) Redigerad 16 juni, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2009 The Real Deal: Arbetsmiljö och säkerhet: MVG Datorkunskap: VG Desktopp: VG Webbdesign: MVG Engelska A: VG Digitalt skapande: MVG Estetisk verksamhet: MVG Fotografisk bild A: VG Fotografisk bild B: MVG Grafisk kommunikation: VG Idrott och hälsa A: G Ljudmedier: G Matematik A: G Mediekommunikation: MVG Mediekunskap: MVG Medieproduktion A: VG Medieproduktion B: MVG Multimedia A: MVG Multimedia B: G Virtuella miljöer: G Naturkunskap: VG Rörlig bild: G Religionskunskap: G Samhällskunskap: G Svenska A: VG Svenska B: VG Projektarbete: VG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2009 ÄNTLIGEN FÅTT BETYGET! IN TILL ANTAGNINGSNÄMNEN ASAP! Men först ska jag väl räkna betyg: 11 MVG, 9 VG, 6 G och 3 IG. Fast jag är förvirrad. På mitt onlinebetyg så står det "Betygsatta poäng: 2800" och på mitt skriftliga står det "Programmets poäng: 2500 Elevens studieplan: 2550" men jag vet att jag valt till kurser så jag kommer upp i 2800. Vart visas det att jag har 2800 på mitt skriftliga (som jag ska skicka in) Är det inte så att du bara får räkna de 2500 som ingår i själva utbildningen eller vad det nu kallas? Sen kan du utöka med extra poäng (som du verkar ha gjort) men jag tror inte att du får räkna de poängen och du får inte heller t.ex. meritpoäng för dem. Tanken med att utöka är vad jag har hört att läsa kurser som krävs för behörighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Fick nyss antagningsbeskeded från Solviks Folkhögskola; jag kom in! Skolstart 17 Augusti. Kommer även få bo på skolan med studiebidrag och inackoderingsbidrag, fuckyes! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Fick nyss antagningsbeskeded från Solviks Folkhögskola; jag kom in! Skolstart 17 Augusti. Kommer även få bo på skolan med studiebidrag och inackoderingsbidrag, fuckyes! Vad ska du studera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Vad ska du studera? Kommer läsa Allmänna Linjen, Temainriktning dvs. jag kommer läsa upp betyg som gick åt helvete under gymnasiet . Så det blir ungefär som gymnasiet all over again men annan studiemetod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Sjukt nöjd med MVG i Idrott, det var roligt, och sjukt bitter för VG:et i Globalkunskap, största flumkursen någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Någon som kan ge lite exempel på när högskolan/studier på universitetet börjar, till exempel KTH? Jag slutar jobba den 7:e augusti och känner att jag vill hinna göra något innan jag eventuellt börjar på sjukhusfysikerprogrammet/civilingenjörprogrammet/meteorologi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Någon som kan ge lite exempel på när högskolan/studier på universitetet börjar, till exempel KTH? Jag slutar jobba den 7:e augusti och känner att jag vill hinna göra något innan jag eventuellt börjar på sjukhusfysikerprogrammet/civilingenjörprogrammet/meteorologi. För medieteknik är det obligatoriskt upprop den 17 Augusti sen är det mottagning/nollningsaktiviteter i två veckor framöver innan matten börjar (mottagningen fortsätter ytterligare två veckor). Man vill inte missa mottagningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Får gymnasieelever sitt studiebidrag denna månaden? Skulle väl vara nytt med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Får gymnasieelever sitt studiebidrag denna månaden? Skulle väl vara nytt med det. Jag har fått mitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Jag har fått mitt. Aweeeeesooome! Vilket datum fick du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts