Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

jahapp, då är det sommarlov, kommer antagligen inte hända så mycket, skulle vara skoj med någon resa men alla kompisar jobbar olika perioder och så :) . Får se vart denna sommar leder.

Skolavslutningen började med glass, hallon, maräng och betyg. Avslutades med en 2h lång avslutning med massor av musik, stipendier och studentsånger.

Så nu är ettan klar med ett medel på 18,0 och tre pågående kurser med MVG i omdöme. Jag är nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Status Report

English A2 Higher Level - 6

Swedish A1 Higher Level - 7

Physics Higher Level - 5

Chemistry Standard Level - 6

Mathematics Standard Level - 7

Social and Cultural Anthropology Standard Level - 6

(Betygsskala: 1-7)

Fysiken och även engelskan kommer jag höja (dvs börja plugga mer), resten är jag nöjd med och kommer inte lägga ner något vidare mycket arbete på hädanefter heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Digital design (7.5) F

Logik för dataloger 6.0 E

Introduktion till datalogi 18.0 A

Differential- och integralkalkyl I, del 1 7.5 B

Kommunikation i ingenjörsvetenskap 7.5 B

Linjär algebra 7.5 C

Matematik, baskurs 1 6.0 A

Första året avklarat, det tråkigaste var väl att jag inte klarade digital design, men får se till att fixa den till hösten.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄNTLIGEN FÅTT BETYGET! IN TILL ANTAGNINGSNÄMNEN ASAP!

Men först ska jag väl räkna betyg: 11 MVG, 9 VG, 6 G och 3 IG.

Fast jag är förvirrad. På mitt onlinebetyg så står det "Betygsatta poäng: 2800" och på mitt skriftliga står det "Programmets poäng: 2500 Elevens studieplan: 2550" men jag vet att jag valt till kurser så jag kommer upp i 2800. Vart visas det att jag har 2800 på mitt skriftliga (som jag ska skicka in)

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Real Deal:

Arbetsmiljö och säkerhet: MVG

Datorkunskap: VG

Desktopp: VG

Webbdesign: MVG

Engelska A: VG

Digitalt skapande: MVG

Estetisk verksamhet: MVG

Fotografisk bild A: VG

Fotografisk bild B: MVG

Grafisk kommunikation: VG

Idrott och hälsa A: G

Ljudmedier: G

Matematik A: G

Mediekommunikation: MVG

Mediekunskap: MVG

Medieproduktion A: VG

Medieproduktion B: MVG

Multimedia A: MVG

Multimedia B: G

Virtuella miljöer: G

Naturkunskap: VG

Rörlig bild: G

Religionskunskap: G

Samhällskunskap: G

Svenska A: VG

Svenska B: VG

Projektarbete: VG

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄNTLIGEN FÅTT BETYGET! IN TILL ANTAGNINGSNÄMNEN ASAP!

Men först ska jag väl räkna betyg: 11 MVG, 9 VG, 6 G och 3 IG.

Fast jag är förvirrad. På mitt onlinebetyg så står det "Betygsatta poäng: 2800" och på mitt skriftliga står det "Programmets poäng: 2500 Elevens studieplan: 2550" men jag vet att jag valt till kurser så jag kommer upp i 2800. Vart visas det att jag har 2800 på mitt skriftliga (som jag ska skicka in)

Är det inte så att du bara får räkna de 2500 som ingår i själva utbildningen eller vad det nu kallas? Sen kan du utöka med extra poäng (som du verkar ha gjort) men jag tror inte att du får räkna de poängen och du får inte heller t.ex. meritpoäng för dem. Tanken med att utöka är vad jag har hört att läsa kurser som krävs för behörighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan ge lite exempel på när högskolan/studier på universitetet börjar, till exempel KTH? Jag slutar jobba den 7:e augusti och känner att jag vill hinna göra något innan jag eventuellt börjar på sjukhusfysikerprogrammet/civilingenjörprogrammet/meteorologi.

För medieteknik är det obligatoriskt upprop den 17 Augusti sen är det mottagning/nollningsaktiviteter i två veckor framöver innan matten börjar (mottagningen fortsätter ytterligare två veckor).

Man vill inte missa mottagningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor