Kebab Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 21 VG, 9 MVG och 3 G. Medelmåtta var ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Sex G, sex VG, sex MVG. Vilken medelmåtta jag är.. Sommarlov! Galet. Vet inte om du tänkt på det men, 666 ! Sålde du din själ måtro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Sitter här i kostymen och väntar på hämtning, taggataggatagga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 21 VG, 9 MVG och 3 G. Medelmåtta var ordet. Känner du att du kunnat få mycket bättre då? Jag vet att jag hade kunnat få mycket bättre betyg, men med tanke på hur fruktansvärt lugnt jag har tagit det med allting så är jag sjukt nöjd faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Känner du att du kunnat få mycket bättre då? Jag vet att jag hade kunnat få mycket bättre betyg, men med tanke på hur fruktansvärt lugnt jag har tagit det med allting så är jag sjukt nöjd faktiskt! Skulle tveklöst kunnat ha MVG i allt utom estetisk verksamhet och idrott.. Matten hade varit motig men är rätt säker på att jag hade kunnat kirra MVG där med, men det hade gått åt mycket ork. Men jag kan inte göra annat än att hålla med i den andra meningen. Jag har verkligen inte "gymnasiepluggat" de här tre åren, utan mest bara glidit med och tagit de betyg jag fått. Så det är synd att klaga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Skulle tveklöst kunnat ha MVG i allt utom estetisk verksamhet och idrott.. Matten hade varit motig men är rätt säker på att jag hade kunnat kirra MVG där med, men det hade gått åt mycket ork. Men jag kan inte göra annat än att hålla med i den andra meningen. Jag har verkligen inte "gymnasiepluggat" de här tre åren, utan mest bara glidit med och tagit de betyg jag fått. Så det är synd att klaga. Ja ser man till hur mycket tid det tagit för dem som fått de där perfekta betygen (en kompis fick 20,0 t.ex.) så skulle jag inte vilja lägga ner ens hälften av den på plugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Som jag skrev i Fråga en GTAsajtare tråden, så vill jag ha lite förslag. Jag har som sagt kommit in i en agreement med försäkringskassan angående mitt 'handikapp', vilket gör att jag får sjukpenning/aktivitetsstöd, vilket betyder att jag får glida runt i 18 månader och inte göra ett jota - och iom. det så har jag gratis kurser (aktiviteter, dvs aktivitetsstöd) som jag kan gå på om jag vill. Jag får allt jag behöver för att gå kursen, och får behålla efteråt! Min far sade att jag skulle nog vara rejält dum i huvudet om jag inte tog tillfället i akt och kompenserade upp för de åren i gymnasiet jag inte lärde mig något, så jag vill ha hjälp. Vad kan vara bra att gå för kurser? Jag ska gå på fotokurs (mest för att jag får pengar till att fixa studio-grejer hemma höhö.) och förmodligen kockkurs. Vad kan nyttja mig annars också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Ett helt oväntat VG i matte B, asnajs (tydligen var jag till och med nära MVG). Tyvärr kom det ett precis lika oväntat VG i historia där jag var helt säker på MVG... Känns jävla illa att jag inte fått ett enda MVG någonsin, men det är helt mitt eget fel... Jag har ju kunskaper för att få MVG iallafall i engelska, svenska (som för övrigt var förbannat tråkigt om man jämför med hur det var i högstadiet) och samhällsämnena, men pluggar man inte och struntar i varannat arbete så går det ju som det går... "Får ta igen det nästa termin", undra hur många gånger man sagt det... Nej nu jävlar, nu är det sommarlov! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Som jag skrev i Fråga en GTAsajtare tråden, så vill jag ha lite förslag. Jag har som sagt kommit in i en agreement med försäkringskassan angående mitt 'handikapp', vilket gör att jag får sjukpenning/aktivitetsstöd, vilket betyder att jag får glida runt i 18 månader och inte göra ett jota - och iom. det så har jag gratis kurser (aktiviteter, dvs aktivitetsstöd) som jag kan gå på om jag vill. Jag får allt jag behöver för att gå kursen, och får behålla efteråt! Min far sade att jag skulle nog vara rejält dum i huvudet om jag inte tog tillfället i akt och kompenserade upp för de åren i gymnasiet jag inte lärde mig något, så jag vill ha hjälp. Vad kan vara bra att gå för kurser? Jag ska gå på fotokurs (mest för att jag får pengar till att fixa studio-grejer hemma höhö.) och förmodligen kockkurs. Vad kan nyttja mig annars också? Någon slags privatekonomikurs kan tyckas hur tråkigt som helst, men den kommer säkert komma till användning i framtiden. Annars; satsa på sådant du tycker är roligt - som t ex foto - och sånt du känner du kommer ha någotsånär nytta av i framtiden. Origami? Drejning? Nybörjar-deutsche? Något språk skulle jag rekommendera, om du är taggad på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 MVG i -fakking- Idrott och hälsa A! Helt absurt och oväntat! Grejen är att vi hade den kursen i ettan och tvåan, med olika lärare. Sedan när betygen skulle sättas så försvann båda två "spårlöst" och vi har fått gå i ovisshet ända sedan dess. Till slut fick rektorn själv sätta betyg med hjälp av omdömen som lärarna gjort. Men eftersom han uppenbarligen inte riktigt är kapabel till att göra det så gav han oss lappar där vi skulle skriva vad vi tyckte att vi var förtjänta av. Jag skrev "Jag har aldrig förr gått in för idrotten till 100% som jag har gjort nu på gymnasiet (halvsant). På provet fick jag VG+ (minns ärligt talat inte vad jag fick där) och jag kan, utan att skämmas, säga att jag förtjänar ett MVG." Jag trodde ju inte att det skulle hända, men det var tydligen inga konstigheter. Jag kan inte fatta att folk INTE skrev att de förtjänade MVG på den där lappen, vilka stolpskott! Så nu höjde jag mitt snitt lite (det är emellertid inte lika högt längre som det var för ett år sedan) och landar på 16,1. ----------- Imorgon är det studenten, just nu känns det som att det kommer bli den värsta dagen i mitt liv. Jag är en riktig "det blir vad man gör det till"-kille, och jag hoppas verkligen att jag rycker upp mig snart. Jävla skittrams-fanskap allt är. :umberto: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Hur var det nu igen man räknade ut medel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Hur var det nu igen man räknade ut medel? http://www.studentum.se/utbildning/rakna_ut_betyg.aspx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Fick mina betyg idag (slutade 8:an). Betygen innan jullovet inom parantes: Svenska VG (VG) Engelska MVG (VG) Tyska G (IG) SO VG (VG) NO G (G) Matte G (G) Idrott G (G) Musik VG (G) Bild G (G) Slöjd G (G) Hemkunskap G (Hade inte det förrens den här våren) Dom är jag nöjd med, enda jag hoppades på var G i tyska efter att ha slarvat otroligt under hösten, och MVG i engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Fick mina betyg idag (slutade 8:an). Betygen innan jullovet inom parantes: Svenska VG (VG) Engelska MVG (VG) Tyska G (IG) SO VG (VG) NO G (G) Matte G (G) Idrott G (G) Musik VG (G) Bild G (G) Slöjd G (G) Hemkunskap G (Hade inte det förrens den här våren) Dom är jag nöjd med, enda jag hoppades på var G i tyska efter att ha slarvat otroligt under hösten, och MVG i engelska. Det är lugnt! Det är inte i högstadiet som det gäller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Det är lugnt! Det är inte i högstadiet som det gäller! Exakt låg på nästan alla MVH i slutet av nian men de betygen spelar ingen roll alls nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 (redigerad) Alla betyg satta nu, blev som väntat på de som var kvar (MVG i prog c och eng c samt g i projektarbete) snittade slutligen 17,5 - 2'600p. Redigerad 11 juni, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 (redigerad) Det är lugnt! Det är inte i högstadiet som det gäller! Exakt låg på nästan alla MVH i slutet av nian men de betygen spelar ingen roll alls nu. Jag är så jävla nöjd med min "prestation" i högstadiet. Gled igenom med G i nästan allt (MVG i engleska, VG gympa) och kom in dit jag ville. Redigerad 11 juni, 2009 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Nu går jag och lägger mig, det blir en lång dag imorgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 JAG BEHÖVER TIPS OM BRA FLAKMUSIK, NU! ös ner mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Det är lugnt! Det är inte i högstadiet som det gäller! Men det är rätt chill att kunna välja vad man vill. Klassen som gick ut nian över mig idag måste mer en halva klassen gå IV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts