Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jajamensan fattas bara! Den har jag haft i ~en månad och den beställdes drygt en mpnad innan det =D

Härligt :D! Har hört att det är många som skippar mössan nu för tiden. Det är synd, den symboliserar ju verkligen att man äntligen är fri från skolan! Jag kommer lätt skaffa en när jag går ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaaa! Jag har tagit alldeles för lätt på italienskan i år och missade kursprovet när jag var sjuk, fick istället göra det idag och igår, läsförståelse och skriva-egen-text respektive grammatik, ordkunskap och annat diverse idag. Pluggade i stort sett in hela kursen iförrgår och igår, och lyckades få MVG till slut. Obeskrivligt skönt, nu är det bara projektplanering, filmdiskussion i engelskan och svenskaprov kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhhhh vad jag ångrar att jag inte satsade hårdare på bra många lektioner i år.

VG i Engelska B, fast egentligen hade jag satsat på ett MVG

Det som åtminstone gladde mig var att jag fick MVG i Musik! ;)

Betygen i sig är jag faktiskt väldigt osäker på, tror det ser ut såhär för mig.

Svenska B = G

Engelska B = VG

Musik = MVG

Naturvetenskap = dunno

Samhälle = G+

Datorkommunikation = efter mycket om o men VG

Persondatorer = VG

Operativsystem = VG

Programmering = G+

Mikroprocessorteknik = G

Ytmontering = Även fast jag misslyckades på proven fick jag G i kursen ändå

Digitalteknik = G+

Idrott = G (här är jag faktiskt väldigt missnöjd med att jag inte satsade hårdare)

Nu är jag osäker på om jag har missat nån kurs eller inte, jag uppdaterar listan isånafall.

Jag har då åtminstone bättrat på mig oerhört mycket då jag numera ligger på gränsen över till VG/MVG istället som det var förut, att jag låg på gränsen över till IG i varje kurs.

Yay me! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorkunskap G

Persondatorer VG

El-lära G

Datorkunskap G

Engelska - VG

Idrott - Troligtvis G

Naturkunskap VG

Samhällskunskap - MVG

Svenska - G

Religion - IG (missade ett prov som jag får göra till hösten)

Matte a och b IG ( Får ett gammalt nationellt prov i båda att göra när jag vill)

Första året på gymnasiet och jag är väl sådär nöjd. Inte pluggat alls så mycket som jag borde. Fan, blir att ligga i nu till hösten

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är klar med skolan och så här ser det ut: (** = Vet ej, följt av möjliga betyg)

Datorkunskap MVG

Datorkommunikation MVG

Persondatorer MVG

Programmering B MVG

Webbdesign A MVG

Engelska A MVG

Engelska B MVG

Digitalteknik B MVG

Mikroprocessorteknik A MVG

Teknisk grundkurs EL/LK MVG

Estetisk verksamhet VG

Teknisk grundkurs, ekonomi/LK VG

Fysik A VG

Idrott och hälsa A MVG

Kemi A VG

Matematik A MVG

Matematik B MVG

Matematik C MVG

Matematik D VG

Naturkunskap A VG

Samhällskunskap A VG

Svenska A VG

Teknik, människa och samhälle VG

Teknikutveckling och företagande VG

Bilkörkortsteori/LK MVG

Teknisk grundkurs, verkstad/LK VG

Programmering C ** VG/MVG

Engelska C ** VG/MVG

Projektarbete ** G

Religionskunskap A MVG

Svenska B VG

2'600p och ett snitt som kommer hamna runt 17,5. Jag är nöjd.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte ansträngt mig någonting i hela Engelska A, så jag fick först VG, men idag kom min engelskalärare och sa att han höjt mitt betyg till MVG. Kändes så jävla bra då jag vet att jag skulle kunnat klara ett MVG om jag gjort uppgifterna. :rolleyes:

Som det ser ut nå så går jag ut 1:an med åtminstone 5 MVGn, vilket jag är nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AAAAAAAAAAH. Klar med allting i skolan för det här läsåret. Hade ett omprov i geometri (Matte :rolleyes: klockan nio i morse, och jag klarade det med nöd och näppe. Nej, egentligen förtjänar jag inte ett godkänt i den kursen. Annars ser det ganska sådär ut, faktiskt. Har varit så skoltrött på senaste tiden att jag inte har orkat gå upp ur sängen på morgnarna. Mitt enda säkra MVG är i Engelska B, än så länge. Får resten av betygen på onsdag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellre det än alla jävla lösblad i alla fall. Med dator blir det ju också enklare för läraren att skräddarsy kursen. Vet inte om det är mina lärare som är petiga, men i i princip varenda kurs får vi uppkopierade lösblad från olika böcker eftersom de inte är helt nöjda med någon.

Hur som haver, jag har en så sjukt sköj studentvecka nu alltså.. Orkar inte berätta om det, men jag kan säga att det är helt jävla episkt hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Terminator vill utrota skolböcker

Nu vill Arnold Schwarzenegger ta bort skolböcker helt och hållet och ersätta de med datorer. Vad tycker ni? Själv tror jag att det här är framtiden, en dag kommer böcker inte längre existera. Men det skulle bli svårt att vänja av sig. Man är ju van vid böcker.

Det känns som aftonbladet kan ha vridit det där lite grann, han lär ju mena att man ska använda licensierade e-böcker istället, för var skulle de uppdaterade läroböckerna (eller motsv.) komma ifrån om ingen betalar för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor