Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Kicken, jag ska vara rak och säga detta nu.. Det spelar ingen roll vad du bestämmer dig för att göra i livet. Du kommer lyckas vilket fall som helst. Du är en sådan person. Du är en Carl-Henric Svanberg typ.

Oh, tack så mycket! Det där var snällt sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu blir det att jag gör allting i sista minuten. Har ett högtidstal som ska vara klart i morgon (gjorde klart det nyss) samt en uppsats i franska steg 4 (gjorde klart i går). Till tisdag ska jag ha läst ut en bok på 250 sidor. Jag har läst 50 sidor och kommer läsa 200 imorgon (dagen innan vi ska ha seminarium). På onsdag har vi sista provet i En B och jag har inte ens läst igenom det vi ska läsa en enda gång och det lär jag stressplugga på dagen innan. På fredag har vi svenskprov och det lär jag börja plugga på efter engelskprovet på onsdagen. Yay! Sen är det sommarlov!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu blir det att jag gör allting i sista minuten. Har ett högtidstal som ska vara klart i morgon (gjorde klart det nyss) samt en uppsats i franska steg 4 (gjorde klart i går). Till tisdag ska jag ha läst ut en bok på 250 sidor. Jag har läst 50 sidor och kommer läsa 200 imorgon (dagen innan vi ska ha seminarium). På onsdag har vi sista provet i En B och jag har inte ens läst igenom det vi ska läsa en enda gång och det lär jag stressplugga på dagen innan. På fredag har vi svenskprov och det lär jag börja plugga på efter engelskprovet på onsdagen. Yay! Sen är det sommarlov!

Det är ju precis så det ska gå till :unsure:

Sitter just nu själv och skriver en outline till en uppsats(500 ord) som ska vara skriven imorgon.sen har jag 4 prov i veckan som det troligtvis blir till att råplugga inför dagen innan. Även ett tal ska skrivas till på fredag där jag ska tala i 15min om matmotivet i Kafkas Förvandlingen.

Ajuste, en uppsats(900ord) skall även skrivas tills på onsdag samt jag ska ha läst två kapitel i en etnografi tills på tisdag. En mardrömsvecka utan dess like.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så sitter jag och gör det gamla Svenska B provet. Många av er har säkert gjort det, det är provet om miljö med Olert och Petterson om jag mins rätt. Det ska i alla fall vara inne på tisdag och fixar jag det bra så blir det förmodligen MVG i Svenska A. :unsure:

Sen har jag en examination i samhälle, prov i Matte B och ett Fysik A prov innan sommarlovet. Tror även att vi har ett oförberett prov i Engelska A också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en tenta i kommunikations/informations/mediekulturskunskap kvar (imorgon) och ett arbete i samma ämne om Vannevar Bush och hans ide om the Memex sen är det sommarlov fram till september! Ska dock plugga en del under lovet också, har elektro och matematik att ta igen och omtenta på i augusti.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor