Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jag har slackat något enormt och nu har jag, till nästa vecka måndag och tisdag, och onsdag:

• Läsa två böcker av Carl Jonas Love Almqvist och skriva prov på dem
  • Kursprov (!!!) i Italienska Steg 2 som jag har noll koll på
  • Boka tid för "barnobservation" på en förskola, genomföra den, skriva om det, samt diskutera den i skolan i psykologin
  • Skriva en 6-sidig analys om kommunismens uppgång och fall i Östtyskland

Jag har inte börjat på någonting. Har också småläxor och sånt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 5 skoldagar kvar. Det är fint, jag gillar't.

Denna veckan: tisdag och onsdag

Nästa vecka: tisdag, onsdag, torsdag, studentdagen

Sug penis. Sedan är jag i och för sig arbetslös...men det är en annan historia. Balen på lördag förövrigt, bara skor som saknas.

Första gången jag skriver i denna tråd (vad jag kommer ihåg) och jag skriver om att jag snart slutar, gött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade matteprov (varför vill firefox särskriva?) i MaB idag om bla andragradsekvationer och det, det var sjukt mycket svårare än jag hade trott och det är många i klassen som kommer att sänka sitt betyg :ph34r: , lyckligtvis svarade jag på alla frågorna och tror på ett MVG :o

Nivån på detta prov var ungefär 10ggr svårare än det första provet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pro tip!

Börja med en enkel uppgift, kanske en du redan börjat på? Känner igen det du känner och det svåraste är att komma igång. Dessutom, tänk inte på att högen knappt blir märkbart mindre av att du gör ett, utan hur skönt det ska bli att veta att du är igång!

Tack, jag ska verkligen försöka! :D

Pratade med en tjej som fick en ynka poäng på MaB-provet nu senast :D

:ph34r:

Min gode vän fick 0 poäng på ett matte B-omprov där han hade svarat på ALLA frågorna. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nu har jag dragit det här alldeles för långt. Det faktum att jag om en timma tänker gå till skolan och skriva mitt första IG, och samtidigt känna att det inte rör mig i ryggen har fått mig att inse att jag verkligen måste ta tag i mig själv. (Inte för att det kommer hjälpa mig på det här provet, men...)

För att få ett störningsmoment mindre ska jag se till att bli bannad härifrån och från gtastunting. Vi ses i juni.

funny-pictures-baby-elephant-is-log_1108089_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, wow! Jag vet att man inte ska dra förhastade slutsatser, men den här pjäsen som jag och en hel del andra elever satt upp har på något sätt varit livsförändrande. Som sagt så har jag lärt mig att vara kritisk, men alla lovord och komplimang jag fått av lärare, elever och föräldrar har fått mig att inse att jag faktiskt har talang och potential till att bli en bra skådespelare. Vi pratar inte om fem-sex personer som sagt att jag varit bra för trevlighetens skull, utan upp till trettio personer som personligen kommit och sagt att jag varit rent ut sagt fantastisk och att jag borde satsa på en skådespelarkarriär. Konkurrensen i den branschen är dock mördande och det vet jag själv om. Huvudsaken är den att jag nu har fått en till väg jag kan ta i livet om jag verkligen satsar. Jag är självsäker och jag vet att jag skulle lyckas, men samtidigt är jag rädd för att misslyckas. Sedan vill jag fortfarande så enormt gärna studera juridik. Alltså, awopdkwdk. Jag får tänka på saken. Ni som vill ha klipp så kommer det nästa vecka då vi spelade in hela pjäsen i dag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, wow! Jag vet att man inte ska dra förhastade slutsatser, men den här pjäsen som jag och en hel del andra elever satt upp har på något sätt varit livsförändrande. Som sagt så har jag lärt mig att vara kritisk, men alla lovord och komplimang jag fått av lärare, elever och föräldrar har fått mig att inse att jag faktiskt har talang och potential till att bli en bra skådespelare. Vi pratar inte om fem-sex personer som sagt att jag varit bra för trevlighetens skull, utan upp till trettio personer som personligen kommit och sagt att jag varit rent ut sagt fantastisk och att jag borde satsa på en skådespelarkarriär. Konkurrensen i den branschen är dock mördande och det vet jag själv om. Huvudsaken är den att jag nu har fått en till väg jag kan ta i livet om jag verkligen satsar. Jag är självsäker och jag vet att jag skulle lyckas, men samtidigt är jag rädd för att misslyckas. Sedan vill jag fortfarande så enormt gärna studera juridik. Alltså, awopdkwdk. Jag får tänka på saken. Ni som vill ha klipp så kommer det nästa vecka då vi spelade in hela pjäsen i dag!

Kicken, jag ska vara rak och säga detta nu.. Det spelar ingen roll vad du bestämmer dig för att göra i livet. Du kommer lyckas vilket fall som helst. Du är en sådan person. Du är en Carl-Henric Svanberg typ.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kemiprov, organisk kemi

Eng. nationella "reading and listening"

Tyskatal om valfritt ämne

Bokrapport/analys i svenska; 1984

Historiarapport om valfritt ämne (ryska revolutionen 1905)

Skriva en saga, slutmoment i SvA

Laborationsrapport, fysik

Argumenterande uppsats på engelska om klimathotet

Yay! >_<

Tyskatalet gick ganska dåligt, men annars har alla arbeten/prov känts jättebra. Har bara argumenterade uppsatsen, ett kondistest, och ett litet fysiktest/prov kvar. På tre skolveckor också, jag är glad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor