AngryAxel Skrivet 14 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2009 Ugh, har pluggat Matte E i stort sett hela dagen idag, bortsett från några korta och långa avbrott. Jag lägger ner för ikväll - hjärnan känns som deg, och om jag är i det här skicket imorgon bitti får vi se hur det går på kursprovet. Luddigt sagt, men det jag menar är att just nu känns alla faktorsatser, andragradspolynom, differentialekvationer, de Moivre-formler, Eulersteg och extremvärden som ett enda stort, grått, oförståeligt moln. i^2 = -1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 14 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2009 Ugh, har pluggat Matte E i stort sett hela dagen idag, bortsett från några korta och långa avbrott. Jag lägger ner för ikväll - hjärnan känns som deg, och om jag är i det här skicket imorgon bitti får vi se hur det går på kursprovet. Luddigt sagt, men det jag menar är att just nu känns alla faktorsatser, andragradspolynom, differentialekvationer, de Moivre-formler, Eulersteg och extremvärden som ett enda stort, grått, oförståeligt moln. i^2 = -1. Det kommer att gå bra, oroa dig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 (redigerad) Det kommer att gå bra, oroa dig inte. Tack för stödet! Läste det där i morse och blev lite varm inombords, och det kanske var just den pushen som fick det att gå bra på provet. Eller jag vet inte, förmodligen inte. Men tack, hursomhelst! Det gick iallafall rätt bra, svarade på ungefär det jag trodde att jag skulle kunna, och lite till. Struntade totalt i stora, feta MVG-uppgiften i slutet, det hade att göra med integraler, volymberäkningar, att borra hål i bollar, och sånt. Woo, mot nästa mattekurs, SF1651 Förberedande kurs i matematik, 5 hp KTH, börjar på måndag. Någon som vet hur mycket 5hp är på ett ungefär, i gymnasiepoängskalan? Redigerad 15 maj, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Well, börjar se ljuset i slutet av tunneln. Det jag har kvar är två föreställningar (Sc A), nationella i EnB (speaking), ett historieprov (första världskriget), en uppsats om Jean Reno (franska steg 4), ett högtidstal (Re A) och ett svenskprov (Sv . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Tack för stödet! Läste det där i morse och blev lite varm inombords, och det kanske var just den pushen som fick det att gå bra på provet. Eller jag vet inte, förmodligen inte. Men tack, hursomhelst! Det gick iallafall rätt bra, svarade på ungefär det jag trodde att jag skulle kunna, och lite till. Struntade totalt i stora, feta MVG-uppgiften i slutet, det hade att göra med integraler, volymberäkningar, att borra hål i bollar, och sånt. Woo, mot nästa mattekurs, SF1651 Förberedande kurs i matematik, 5 hp KTH, börjar på måndag. Någon som vet hur mycket 5hp är på ett ungefär, i gymnasiepoängskalan? 40 veckor heltid är 60 HP, vilket betyder att 3-4 veckor heltid är 5 HP, vilket ungefär är... 100-poängskurs på gymnasiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Det har jag kollat upp med min lärare också, och i så fall så får man göra kursen med nästa kull, och det är bara möjligt om det passar in med ditt egna schema. Vet så klart inte om det gäller alla skolor och kurser, men det är den informationen jag har fått i alla fall. Kollade upp det idag och vi har IG prövningar i 2an och 3an. Får väll ta något sånt isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 - GE MIG ETT K! - K! - GE MIG ETT L! - L! - GE MIG ETT A - A! - GE MIG ETT R! - R! - VAD BLIR DET? - KLAAAAAAAAAAAAAAR!!! Projektarbetet - check! Svenskarestuppgifterna - check! Engelska cultural studies projektet - check! Design- och produktutvecklingsarbetet - check! Fackteckningsarbetet - check! Religionsarbetet - check! checkcheckheck. Fucking A! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Skrev 1000 ord igår och 1000 ord idag på min Extended Essay, First Draft är således inlämnat. Nu återstår bara knappa 2000 tills den är färdig för inlämning, och det är nästa höst. Jag är kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 (redigerad) Tack för stödet! Läste det där i morse och blev lite varm inombords, och det kanske var just den pushen som fick det att gå bra på provet. Eller jag vet inte, förmodligen inte. Men tack, hursomhelst! Det gick iallafall rätt bra, svarade på ungefär det jag trodde att jag skulle kunna, och lite till. Struntade totalt i stora, feta MVG-uppgiften i slutet, det hade att göra med integraler, volymberäkningar, att borra hål i bollar, och sånt. Woo, mot nästa mattekurs, SF1651 Förberedande kurs i matematik, 5 hp KTH, börjar på måndag. Någon som vet hur mycket 5hp är på ett ungefär, i gymnasiepoängskalan? Det extremt skiftande hur mycket 5hp är i nedlagd tid. Matematik 1 t.ex. som du kommer läsa första terminen på media ligger på 9hp och alla poäng avgörs på en tenta, som ifall du är någorlunda skillad på matte och har pluggat lite lagom kan klara utan problem. Nu läser vi Kommunikation & Information på 6 hp (ligger under en period (1/4 år) där det har varit 80% obligatorisk närvaro, seminarier varje vecka där man måste förbereda sig ett antal timmar med frågor och inläsning, det är en stor uppsats som jag håller på att skriva nu och sen avslutas det med en tenta. Två kursböcker på ungefär 400 sidor som ska vara inlästa. Allt detta för 6 facking hp. Redigerad 15 maj, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 - GE MIG ETT K! - K! - GE MIG ETT L! - L! - GE MIG ETT A - A! - GE MIG ETT R! - R! - VAD BLIR DET? - KLAAAAAAAAAAAAAAR!!! Projektarbetet - check! Svenskarestuppgifterna - check! Engelska cultural studies projektet - check! Design- och produktutvecklingsarbetet - check! Fackteckningsarbetet - check! Religionsarbetet - check! checkcheckheck. Fucking A! Whoa, imponerande! För att du ska må ännu bättre så kan jag berätta att jag har så gott som en hel termins arbete i rest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 (redigerad) Någon som kan berätta hur en IG-prövning fungerar? När gör man den? Måste man göra en anmälan? Har det något med sommarskola att göra? osv. Läst runt lite på Flashback, kan man göra prövningar när man vill under sin gymnasietid? Om man har G i Matte C, kan jag då höja det i 3:an? Redigerad 17 maj, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Om man har G i Matte C, kan jag då höja det i 3:an? Det är väl så att du bara kurser du inte fått betyg i som du prövar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Mm, jag är jättelycklig just nu. Uppspelet av pjäsen vi jobbat på i ett halvår gick riktigt bra och jag fick massor av beröm och blev alldeles varm inombords efteråt <: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Mm, jag är jättelycklig just nu. Uppspelet av pjäsen vi jobbat på i ett halvår gick riktigt bra och jag fick massor av beröm och blev alldeles varm inombords efteråt <: Det skulle verkligen vara jättekul att se en scen från den, var det möjligtvis någon som filmade och lade upp på youtube? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Det skulle verkligen vara jättekul att se en scen från den, var det möjligtvis någon som filmade och lade upp på youtube? Vi ska filma hela pjäsen nu på onsdag. Sedan får vi självklart se över möjligheterna att lägga ut någonting på tuben ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 WOHO! Jag är klar med allt som har legat och gjort mig stressad! Nu kan jag bara glida på tills skolan är klar! SÅ JÄVLA SKÖNT! wohooo! Jag har dessutom för första gången någonsin genomgått en termin i skolan där jag känt att den har utvecklat mig. Jag är stolt över mig själv på många sätt och det är tamigfan en oslagbar känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 WOHO! Jag är klar med allt som har legat och gjort mig stressad! Dude, vad är hemligheten? Var hittar man den motivationen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Dude, vad är hemligheten? Var hittar man den motivationen? Jag lurar mig själv att tro att jag vill göra arbetet. Sedan gör det sig i princip självt. Redigerad 18 maj, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Jag lurar mig själv att tro att jag vill göra arbetet. Sedan gör det sig i princip självt. Vad skönt det låter! Det rimmar så himla illa det här, för jag har alltid sett ner på sådana som är som är i det tillståndet jag är nu. Jag har alltid haft uppfattningen att skoltrötthet bara är trams och är en någorlunda accepterad ursäkt för lathet. Och ärligt talat så tycker jag så fortfarande. Och trots att jag är medveten om min lathet så är det verkligen inte det min skolslöhet beror på heller, utan det går verkligen inte att sätta fingret på varför jag inte kan sätta igång med något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Vad skönt det låter! Det rimmar så himla illa det här, för jag har alltid sett ner på sådana som är som är i det tillståndet jag är nu. Jag har alltid haft uppfattningen att skoltrötthet bara är trams och är en någorlunda accepterad ursäkt för lathet. Och ärligt talat så tycker jag så fortfarande. Och trots att jag är medveten om min lathet så är det verkligen inte det min skolslöhet beror på heller, utan det går verkligen inte att sätta fingret på varför jag inte kan sätta igång med något. Pro tip! Börja med en enkel uppgift, kanske en du redan börjat på? Känner igen det du känner och det svåraste är att komma igång. Dessutom, tänk inte på att högen knappt blir märkbart mindre av att du gör ett, utan hur skönt det ska bli att veta att du är igång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts