Jacker Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Är inte det för andragradare? Står så i min bok iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Är inte det för andragradare? Står så i min bok iaf. Menar du f(x)? Det kan användas för både andragradsekvationer och förstagradsekvationer. Redigerad 11 maj, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Här står det väldigt utförligt om linjära ekvationssystem: http://en.wikipedia.org/wiki/System_of_linear_equations Man kan lösa dem grafiskt genom att rita upp de (vanligtvis) två ekvationerna i ett kordinatsystem och där linjerna skär har du värdena på variablarna du lagt på respektive axel. Wikipedias exempel: Lösningen för ekvationerna x − y = −1 och 3x + y = 9 är x = 2 och y = 3 Redigerad 11 maj, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Dude, vad är de roligaste/mest intressanta kurserna/föreläsningarna du haft hittills? Hur har det första året på KTH varit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Idag hade jag läs och skrivförståelse NP i engelska. Fy fan vad jag hatar den där skotten. Man hör ju inte ett ord! Jag förstod kanske 5% av vad han sa. De borde sparka honom. Men visst, det kan väl vara bra att förstå skottska med, men i det här fallet känns det som om de bara jävlas med oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Idag hade jag läs och skrivförståelse NP i engelska. Fy fan vad jag hatar den där skotten. Man hör ju inte ett ord! Jag förstod kanske 5% av vad han sa. De borde sparka honom. Men visst, det kan väl vara bra att förstå skottska med, men i det här fallet känns det som om de bara jävlas med oss. Ta vara på det istället och försök förstå, skotska är en sjukt vacker dialekt! Snacka med honom och säg att ni inte förstår, om det är ett ständigt problem. Kul att ha en riktig britt som verkligen kan det engelska språket som lärare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Nu har jag fyra veckor på mig att skriva en rapport om vilken roll religion har när det kommer till krig och våld i världen. F-yeah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Ta vara på det istället och försök förstå, skotska är en sjukt vacker dialekt! Snacka med honom och säg att ni inte förstår, om det är ett ständigt problem. Kul att ha en riktig britt som verkligen kan det engelska språket som lärare också. Hahaha! Nu missförstår du! Det var på CD! Men han återkommer vid typ varje Nationellt prov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 FUCK YESSSSSS - VG i matte C, trots att jag vad jag kan minnas bara har gjort ett prov (som jag fick G på) och en inlämningsuppgift(resultat okänt). Tror att jag har missat ett prov och ett inlämningsarbete som läraren har glömt bort.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Hahaha! Nu missförstår du! Det var på CD! Men han återkommer vid typ varje Nationellt prov. Hah, oj. FUCK YESSSSSS - VG i matte C, trots att jag vad jag kan minnas bara har gjort ett prov (som jag fick G på) och en inlämningsuppgift(resultat okänt). Tror att jag har missat ett prov och ett inlämningsarbete som läraren har glömt bort.. Najs, gratulerar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Yeah, nice. På grund av finanskrisen har de ersatt våran studieresa i trean med en hundrapoängs-kurs som heter Världspolitiken idag. Gotta love it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 (redigerad) Yeah, nice. På grund av finanskrisen har de ersatt våran studieresa i trean med en hundrapoängs-kurs som heter Världspolitiken idag. Gotta love it! Haha, fyfan, går ju nästan bara att skratta åt eländet. Beklagar verkligen. Själv får jag ingen Dublinresa med Engelska C för att sådana resor förbjudits sen någon tjurig förälder överklagade vår Romresa. Redigerad 12 maj, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 (redigerad) Hur hanterar skolan ett barn som har föräldrar inom jehovas vittnen? Julfiranden osv. brukar falla under "obligatorisk närvaro" som är ett uttryck lärare alltid under min skolgång använt för att peka på hur viktigt det var att man kom. Men om det nu är ett barn som indirekt eller som valt det själv och lever efter JVs tro, hur agerar då skolan? Har letat runt utan resultat mer än att de inte deltar, men finns det några regler lärarna ska följa osv? Har ni haft klasskamrater (för det finns väl inga JV-forumiter) som varit anhängare och fått någon typ av särbehandling? Oviktig note: Sjukt intressant ämne. Fel tråd - http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...p;#entry1106191. Redigerad 12 maj, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Ta vara på det istället och försök förstå, skotska är en sjukt vacker dialekt! Snacka med honom och säg att ni inte förstår, om det är ett ständigt problem. Kul att ha en riktig britt som verkligen kan det engelska språket som lärare också. Min lärare i antropologi samt kunskapsteori är skotte Underbar dialekt och en underbar lärare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU Kom precis på att jag har viktigt prov i marknadsföring imorgon som är delvis muntligt (med hela klassen), alltså kan jag inte skita i att göra det imorgon eftersom jag då kommer tvingas göra det på tu man hand med fröken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Så har man Nationellt prov i matematik och då man för första gången ställer väckarklockan och lägger sig i en anständig tid, på väldigt länge, så självklart så försover man sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Nationella i Matte A nyss. Lättaste provet jag gjort. Lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Nationella i Matte A nyss. Lättaste provet jag gjort. Lol Vad tror du att du kommer ligga på för poäng/betygssnitt när ettan är över? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Dum som jag är satt jag och stirrade på en datorskärm hela dagen igår istället för att göra mitt historiehemprov på 4 sidor, jag kan bara inte sätta igång på dagen. Klockan 23 kommer jag på att det kanske är bra att summera alla 10 källor jag måste använda... jobbar till ~4-ish, sover tre timmar, går upp och köttar uppgiften sönder och samman i fyra timmar till. Nu vet jag varför jag jobbar såhär, jag jobbar bäst och snabbast under extrem press. Jag älskar känslan att sitta med ett ruskigt bra arbete nu. Men vidare klyftigt är det ju inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Phew! Nu har jag skrivit klart projektarbetsrapporten. Så nu känner jag mig rätt klar med projektet. Skönt! Nice! Vad gjorde du för projektarbete? --- Hur pass ambitiös ska projektredovisningen vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts