Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

De kan väl ändå inte ändra kurserna mitt i terminen?

Well, det är individuella val inför trean. De har helt enkelt tagit bort en obligatorisk kurs från sp-programmet som vi skulle haft i trean och vi måste själva ersätta den med en individuell kurs. Sedan finns det olika krux som gör att man inte kan välja mellan alla kurser som jag inte orkar förklara. Nu ska jag sova. GOD NATT KEBAB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, det är individuella val inför trean. De har helt enkelt tagit bort en obligatorisk kurs från sp-programmet som vi skulle haft i trean och vi måste själva ersätta den med en individuell kurs. Sedan finns det olika krux som gör att man inte kan välja mellan alla kurser som jag inte orkar förklara. Nu ska jag sova. GOD NATT KEBAB.

Va, är du 91:a?!?!?!? :mellow::):wacko::wacko: :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag pluggar matte för första gången sen i åttan eller något. Har inte öppnat matteboken hemma sedan då, faktiskt. Känns ganska dumt med tanke på att jag har nationellt prov i Matte B imorgon...

Edit: Tack till AngryAxel som hjälper mig!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och kollar på sökningsstatistik för HT09.

http://www.vhs.se/upload/antagning/statist...ros%C3%A4te.pdf

Mitt förstaval hade 16 platser att erbjuda, det står att 14 stycken har sökt i första hand. Betyder detta att jag är garanterad en plats även om jag har sämre betyg än någon som har valt i 2+:hand?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, kan nån (försöka) på ett relativt enkelt sätt förklara hur man lösa linjära ekvationssystem grafiskt?

Duger det inte med att knappa in ekvationerna i grafräknaren och tracea skärningspunkten?

Reason for edit: fail.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, kan nån (försöka) på ett relativt enkelt sätt förklara hur man lösa linjära ekvationssystem grafiskt?

Menar du rent fundamentalt, i dess grundläggande form? Gjorde lite pedagogiska bilder och en guide - stoppa mig om jag är inne på helt fel spår vad du menar.

• Linjära ekvationssystem har två axlar, X-axeln och Y-axeln
  • Y-axeln kan skrivas om som f(x)
  • Vi tar en enkel ekvation, y = x. Alltså, y är lika med x. Om x är 2, är y 2.
  • Det kan skrivas som f(x) = x

post-8685-1242073391_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor