antepanteboy Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Vi vill se filmen! Vi vill se filmen! Vi vill se filmen! Kan med en gång säga att den inte blev någon höjdare Knäpp story och dåligt filmad. Men jag tror nog att den duger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 MVG på slutprovet i Matte A, otroligt skönt! Nu är det bara nationella kvar vilket jag hoppas ska gå lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lacka på skolhelvetet. Nu ska man spara 62012 biljoner kronor så att man tar bort massa kurser och måste ersätta dem med cp-kurser som körsång, konst, finska etc. För i helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lacka på skolhelvetet. Nu ska man spara 62012 biljoner kronor så att man tar bort massa kurser och måste ersätta dem med cp-kurser som körsång, konst, finska etc. För i helvete. De kan väl ändå inte ändra kurserna mitt i terminen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Idag var sista riktiga skoldagen för mig denna termin Har två redovisningar imorgon och sedan två tentor under tentaperioden nästa och nästnästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Idag var sista riktiga skoldagen för mig denna termin Har två redovisningar imorgon och sedan två tentor under tentaperioden nästa och nästnästa vecka. Det har säkert frågats förut, men vad pluggar du egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 De kan väl ändå inte ändra kurserna mitt i terminen? Well, det är individuella val inför trean. De har helt enkelt tagit bort en obligatorisk kurs från sp-programmet som vi skulle haft i trean och vi måste själva ersätta den med en individuell kurs. Sedan finns det olika krux som gör att man inte kan välja mellan alla kurser som jag inte orkar förklara. Nu ska jag sova. GOD NATT KEBAB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Well, det är individuella val inför trean. De har helt enkelt tagit bort en obligatorisk kurs från sp-programmet som vi skulle haft i trean och vi måste själva ersätta den med en individuell kurs. Sedan finns det olika krux som gör att man inte kan välja mellan alla kurser som jag inte orkar förklara. Nu ska jag sova. GOD NATT KEBAB. Va, är du 91:a?!?!?!? :wacko: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Jag pluggar matte för första gången sen i åttan eller något. Har inte öppnat matteboken hemma sedan då, faktiskt. Känns ganska dumt med tanke på att jag har nationellt prov i Matte B imorgon... Edit: Tack till AngryAxel som hjälper mig! Redigerad 11 maj, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Va, är du 91:a?!?!?!? Utlandsstudier+gått om ettan+annat=do the math. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Det har säkert frågats förut, men vad pluggar du egentligen? Civilingenjör, datateknik på KTH Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Utlandsstudier+gått om ettan+annat=do the math. Aha, det hade jag ingen aning om. Godnatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Va, är du 91:a?!?!?!? :wacko: Nä kicklo har körkort och bil ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Aha, det hade jag ingen aning om. Godnatt. Jag hänvisar till det här inlägget. Meh, jag förklarade inte där heller, men vafan. Blääh, ska sova, så får du tydligare svar i övermorgon (tomorrow är det skola 08-20). Redigerad 11 maj, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Sitter och kollar på sökningsstatistik för HT09. http://www.vhs.se/upload/antagning/statist...ros%C3%A4te.pdf Mitt förstaval hade 16 platser att erbjuda, det står att 14 stycken har sökt i första hand. Betyder detta att jag är garanterad en plats även om jag har sämre betyg än någon som har valt i 2+:hand? Redigerad 11 maj, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Nationellt prov i Matte B imorgon. Kommer faila grovt. Skönt att man får åka hem sen iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Phew! Nu har jag skrivit klart projektarbetsrapporten. Så nu känner jag mig rätt klar med projektet. Skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Alltså, kan nån (försöka) på ett relativt enkelt sätt förklara hur man lösa linjära ekvationssystem grafiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Alltså, kan nån (försöka) på ett relativt enkelt sätt förklara hur man lösa linjära ekvationssystem grafiskt? Duger det inte med att knappa in ekvationerna i grafräknaren och tracea skärningspunkten? Reason for edit: fail. Redigerad 11 maj, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Alltså, kan nån (försöka) på ett relativt enkelt sätt förklara hur man lösa linjära ekvationssystem grafiskt? Menar du rent fundamentalt, i dess grundläggande form? Gjorde lite pedagogiska bilder och en guide - stoppa mig om jag är inne på helt fel spår vad du menar. Linjära ekvationssystem har två axlar, X-axeln och Y-axeln Y-axeln kan skrivas om som f(x) Vi tar en enkel ekvation, y = x. Alltså, y är lika med x. Om x är 2, är y 2. Det kan skrivas som f(x) = x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts