Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Fick även vara med i skoltidningen och kommentera kulturkrockar (kunde dock inte få en bra bild på hela texten). Bilden blev förjävlig :lol:

Pff, fota aldrig porträttbilder i solljus! Grattis till det eventuella betyget, och fint omdöme :whistling:

Hm.

Lär få MVG i Svenska B, Engelska C, APU, Design- och Produktutveckling C, Religion A och förhoppningsvis projektarbetet. Fast jag kommer faila Idrott och Hälsa A och Matte B. Kefft.

Sweet! Vad blev det till slut för namn på projektarbetet?

___

Råpluggar Matte E just nu, har knappt två veckor kvar på kursen, och många många sidor att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klar med mitt UF-företag/projektarbete nu! :lol: ÄNTLIGEN! Vi har jobbat riktigt segt med det och årsredovisningen och bolagsstämman kändes inte helt hundra, så något MVG lär det inte bli.. Blir spännande att se om vi får VG eller G. :D Vår handledare verkade nöjd i alla fall, jag satt bredvid honom efter redovisningen och kände plötsligt att han puffade till mig med armbågen. Han visade upp en sida i sitt anteckningsblock där han hade skrivit "F-N VAD BRA NI VAR". Kändes skönt som självaste fan, det var så att jag ville krama om honom. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Axel!

Är det någon som sitter på en satir som blivit betygsatt? Jag skulle gärna vilja läsa en satir som blivit betygsatt av någon här på forumet på grund av den enkla anledningen att jag ska skriva en själv. Random googlande fungerar inte, då jag vill veta vad lärare sagt om den och vad för betyg som givits.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde två av dom fyra Nationella proven i Engelska A idag. Gick hyffast, skulle tippa på VG, MVG-. Det var för ovanlighetens skull en ganska lätt hörförståelse, dom snackade inte obegriplig skottska som dom alltid gör annars. Sen började skivan att hacka under den sista övningen så vi fick sluta tidigare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde två av dom fyra Nationella proven i Engelska A idag. Gick hyffast, skulle tippa på VG, MVG-. Det var för ovanlighetens skull en ganska lätt hörförståelse, dom snackade inte obegriplig skottska som dom alltid gör annars. Sen började skivan att hacka under den sista övningen så vi fick sluta tidigare :)

ahaha, precis så var det när vi skulle ha nationella i Tyska :(

Tycke också att Nationella var ganska enkel.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok nu börjar vi göra lite roliga saker i skolan. Vi ska i grafisk kommunikation göra en tidning, där jag har valt att göra en tidning kring datorgrafik.

Jag ska designa hela tidningen själv, som ska innehålla tutorials, reklamblad, artiklar (lite osäker på vad dem/den skulle handla om, förslag?) samt en intervju. Har ni några förslag på personer man skulle kunna intervjua när det kommer till datorgrafik av olika slag? Jag är öppen för förslag!

:P

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FUCK YEAH! (Och FUCK NOOOO) på samma gång.

Kollade precis mitt Cambridge Certificate In Advanced English-resultat och såg att jag hade fått C, alltså godkänt. Blev verkligen asglad, för det kändes inte alls bra när jag gjorde provet. Men det som faktiskt suger rätt majestätiskt är att jag var EN poäng ifrån B, vilket hade känts så vansinnigt mycket bättre. :P

Men det är självklart inget att klaga på. Fan vad skönt, nu ska jag dricka öl!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt skön skoldag! Sedan veckan efter Påsklovet har vi jobbat med varsin film som ska vara färdig nu i veckan. Klippte ihop den, lade till musik och fick sluta tidigare :D Och nu närmar sommaren sig med stormsteg också! :P

Vi vill se filmen! Vi vill se filmen! Vi vill se filmen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor