Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Hade matteprov igår som kändes sådär, fick tillbaka redan idag och jag fick MVG! Blir nog slutbetyget också i MaB, ska inte ha några fler prov tydligen.

Innan sommaren har jag kvar:

Kemiprov, organisk kemi

Eng. nationella "reading and listening"

Tyskatal om valfritt ämne

Bokrapport/analys i svenska; 1984

Historiarapport om valfritt ämne (ryska revolutionen 1905)

Skriva en saga, slutmoment i SvA

Laborationsrapport, fysik

Argumenterande uppsats på engelska om klimathotet

Det är en del ändå. :angry:

Tycker alla prov varit skitlätta, även om det inte kännts som det, MVG på alla :P Ni ligger ett prov före eller? Då borde ni snart vara klar emd MaB

... nationella?

Nej

Har kvar följade:

Resension på en sagofilm, skrivs klart imorgon på lektionen.

Ekologi i NK, förhoppningsvis gör jag klart arbetet redovisar nästa vecka.

Matteprov, antagligen enkelt

Teknikprov, Mycket enkelt

Eng. nationella "reading and listening"

Fysikprov? Borde vara ett innan sommarlovet.

Antagligen något mer engelskaarbete och svenskaarbete:(

Allting kommer väl gå hyffsat lätt, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Jag har kvar.

Matte E - slutprov.

Fysik B - slutprov.

Matte H-tenta.

Matte H - omtenta.

Projektrapport. I princip klara, finslip bara.

Projektarbetet. Behöver knappt skriva någon för vår lärare.

Skriva en två sidor lång rapport om vad vi gjort på operativsystemlektionerna.

Lämna in frågorna vi svarat på i datorkommunikationskursen.

Inte alls mycket då de fyra sista går att göra på en kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1,2 på högskoleprovet. Jag är varken nöjd eller missnöjd, faktiskt. Har hela tiden sett den här som en testomgång. Nästa gång ska jag plugga lite innan. :)

Grattis! Det är ju ett riktigt bra resultat :)

Själv säkrade jag förhoppningsvis mitt betyg i Samhällskunskap B genom Enbomaffären. Lite urklipp följer.

th_Picture001_1103602_0.jpg

th_Picture003_1103602_1.jpg

th_Picture002_1103602_2.jpg

Fick även vara med i skoltidningen och kommentera kulturkrockar (kunde dock inte få en bra bild på hela texten). Bilden blev förjävlig :(

th_Picture004_1103602_3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mog1 att vår lärare i Historia A ger oss 7 sidor arbete som i princip skulle kunna vara ett projektarbete, plus en hemtenta på 4 sidor om hela andra världskriget i jämförelse med första världskriget (och omständigheter idag som kan tala emot/för ett världskrig). Ett område som vi inte ens har börjat med, när det också är 3 veckor kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ett år sedan var muntliga framföranden inför större grupp bland det värsta jag visste.

NP - Svenska B, muntliga Delen resulterade i ett starkt MVG+. "Jag brukar dela upp det i en plus-del med positiv respons, alltså sådant eleven i fråga klarat av bra *läser upp 7-8 mål som jag uppnåt och hur*, men på minus sidan där jag alltid brukar ge tips på vad man kan förbättra till nästa gång kom jag inte på någonting".

Skrivningen gick inte lika bra, men var ändå en förbättring från tidigare. Det kändes som en stark bekräftelse på hur jag har utvecklats som person, häftigt att få det på papper.

Gör jag alla mina restarbeten i tid kommer jag nog få VG, ett ganska starkt sådant. Man brukar säga att VG+ inte räknas efteråt. Men det skulle det nog göra för mig, jag har rykt upp mig ifrån att få raka G, jag gjorde vad som krävdes och inte mer till att få VG/MVG.

Scrawr!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mog1 att vår lärare i Historia A ger oss 7 sidor arbete som i princip skulle kunna vara ett projektarbete, plus en hemtenta på 4 sidor om hela andra världskriget i jämförelse med första världskriget (och omständigheter idag som kan tala emot/för ett världskrig). Ett område som vi inte ens har börjat med, när det också är 3 veckor kvar.

Whoa! Lycka till! :lol:

Hur gick högskoleprovet förresten?

För ett år sedan var muntliga framföranden inför större grupp bland det värsta jag visste.

NP - Svenska B, muntliga Delen resulterade i ett starkt MVG+. "Jag brukar dela upp det i en plus-del med positiv respons, alltså sådant eleven i fråga klarat av bra *läser upp 7-8 mål som jag uppnåt och hur*, men på minus sidan där jag alltid brukar ge tips på vad man kan förbättra till nästa gång kom jag inte på någonting".

Skrivningen gick inte lika bra, men var ändå en förbättring från tidigare. Det kändes som en stark bekräftelse på hur jag har utvecklats som person, häftigt att få det på papper.

Gör jag alla mina restarbeten i tid kommer jag nog få VG, ett ganska starkt sådant. Man brukar säga att VG+ inte räknas efteråt. Men det skulle det nog göra för mig, jag har rykt upp mig ifrån att få raka G, jag gjorde vad som krävdes och inte mer till att få VG/MVG.

Scrawr!

Grymt mannen! :D

Jävla fittmånad. Jag kan direkt nu säga att ni inte kommer få se mig på sajten allt för mycket, det lär bli plugg varje dag tills jag somnar.
Typ, halv-seconded. Ska försöka dra en Umberto och hålla mig borta så mycket som möjligt. :whistling:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor