Jazz Skrivet 23 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2009 Vad menas med det då? Hur är det egentligen man ska skriva om man ska skriva en uppsats. Eller är det det? Eller får vi bara reda på det imorgon? Exakt samma jävla sak som alla andra nationella prov tbh, "people talking" handlade om vad man tycker är fett med jobbigt hos andra personer när de pratar samt om du skulle prata datorer med din morfar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2009 Idag "försov" jag mig ifrån ett prov som jag hade pluggat på... Vet fan inte vad jag tänkte med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2009 Jag hade prov i gympa idag. Kostlära, träningslära osv. Läste igenom häftet en gång en halvtimma innan provet och kunde svara på alla frågor utom två på provet! Känns bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 Jag hade prov i gympa idag. Kostlära, träningslära osv. Läste igenom häftet en gång en halvtimma innan provet och kunde svara på alla frågor utom två på provet! Känns bra. Vårat idrottsprov hade två frågor, tur det inte var det du gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 Nationella gick nog MVG skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 Nationella engelska... MVG! Ganska nöjd måste jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 Nationella i Engelska...Ingen aning men på andra arbeten ligger jag på ett mediokert VG, Hoppas, hoppas att det går bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 Nationella gick nog MVG skulle jag tro. Samma här. Ämnet var ganska tråkigt dock. Känns som att man har skrivit om det väldigt många gånger förrut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 Ämnet var riktigt tråkigt faktiskt. Sen var jag väl lite för nära det också så det kändes som att jag kom lite off-topic ibland tyvärr. Men jag får hoppas och tror såklart på MVG ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 25 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2009 Samma här. Ämnet var ganska tråkigt dock. Känns som att man har skrivit om det väldigt många gånger förrut Jag har nog inte skrivit om det förut, men jag håller med om att det var ett tråkigt ämne. Alla kommer ju ha skrivit i stort sett samma saker iallafall. Däremot var det väldigt lätt att skriva om, så det gick snabbt att komma igång vilket var skönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 (redigerad) Idag på psykologin hände det som jag läst mycket om att andra varit med om men inte ännu upplevt själv - min lärare föreläste om haschpsykos (och allt annat farligt med marijuana).Det hette att eftersom cannabis inte är vattenlösligt utan fettlösligt lagras thc:et i fettvävnader i hjärnan (vilket jag har förstått att det gör) och detta ledde till att det på något sätt fanns en "kvot" i hjärnan på hur mycket thc den kunde lagra och om man då rökte över den kvoten drabbades man ofrånkomligen av en haschpsykos. Detta kunde förstås hända vem som helst, när som helst, och inte sällan första gången. Och drabbades man av en haschpsykos låg man på sjukhus resten av livet, därför såg man inte ofta gamla haschmissbrukare ute i samhället. De dog, spärrades in, misshandlade sina partners och begick brott. Jag försökte flika in att de också blev partiledare, författare, riksdagsmän och uppskattade musiker men det ignorerades. Det kändes nästan overkligt när hon gick in på att man under ett haschrus upplever sig själv som så pass stor och stark att det händer att man ställer sig framför tåg och lastbilar. Sen fick även hela klassen lägga ansiktena mot bänken, blunda och svara på frågorna "Tror ni att någon i klassen kan tänka sig att prova hasch?" och "Tror ni att mer än fler än 10 i klassen kan tänka sig att prova hasch?" genom handuppräckning. En rätt stor del av mina klasskompisar köpte det hela och förskräcktes över att min lärare berättade att några faktiskt räckt upp handen på även andra frågan. Känns ju rätt roligt att man tydligen "känner sig stor och stark" och blir aggressiv av hasch. Påminner rätt mycket om ett annat berusningsmedel. Redigerad 27 april, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Idag på psykologin hände det som jag läst mycket om att andra varit med om men inte ännu upplevt själv - min lärare föreläste om haschpsykos (och allt annat farligt med marijuana).Det hette att eftersom cannabis inte är vattenlösligt utan fettlösligt lagras thc:et i fettvävnader i hjärnan (vilket jag har förstått att det gör) och detta ledde till att det på något sätt fanns en "kvot" i hjärnan på hur mycket thc den kunde lagra och om man då rökte över den kvoten drabbades man ofrånkomligen av en haschpsykos. Detta kunde förstås hända vem som helst, när som helst, och inte sällan första gången. Och drabbades man av en haschpsykos låg man på sjukhus resten av livet, därför såg man inte ofta gamla haschmissbrukare ute i samhället. De dog, spärrades in, misshandlade sina partners och begick brott. Jag försökte flika in att de också blev partiledare, författare, riksdagsmän och uppskattade musiker men det ignorerades. Det kändes nästan overkligt när hon gick in på att man under ett haschrus upplever sig själv som så pass stor och stark att det händer att man ställer sig framför tåg och lastbilar. Sen fick även hela klassen lägga ansiktena mot bänken, blunda och svara på frågorna "Tror ni att någon i klassen kan tänka sig att prova hasch?" och "Tror ni att mer än fler än 10 i klassen kan tänka sig att prova hasch?" genom handuppräckning. En rätt stor del av mina klasskompisar köpte det hela och förskräcktes över att min lärare berättade att några faktiskt räckt upp handen på även andra frågan. Känns ju rätt roligt att man tydligen "känner sig stor och stark" och blir aggressiv av hasch. Påminner rätt mycket om ett annat berusningsmedel. Underbart att en psykologilärare kan dra dem vetenskapliga slutsatserna! Bara en sån sak som att han använder uttrycket haschpsykos är ju ett skämt i sig. Det har inte kunnat bevisats någon kausal länk mellan just THC-bruk och psykoser. Och att blanda in lagring av THC i det hela borde vara olagligt, då det endast handlar om metaboliter. --- Idag lämnade vi in vår slutrapport på 29 sidor till projektarbetet... phew. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Underbart att en psykologilärare kan dra dem vetenskapliga slutsatserna! Bara en sån sak som att han använder uttrycket haschpsykos är ju ett skämt i sig. Det har inte kunnat bevisats någon kausal länk mellan just THC-bruk och psykoser. Och att blanda in lagring av THC i det hela borde vara olagligt, då det endast handlar om metaboliter. --- Idag lämnade vi in vår slutrapport på 29 sidor till projektarbetet... phew. Gör något åt saken säger jag. Skicka ett mail till henne med en officiell kopia till rektorn och förklara, med källor, att hon lär ut falskheter. Eller får jag mailen så gör jag det. Jag var på min livs första drogföreläsning här om dagen på en konferens inför nollningen som jag är med att arrangerar. Det var som tur var rätt sköna och vettiga människor, en forskare vid Maria beroendecentral och en annan snubbe som också hade jobbat med missbrukare hela sitt liv. Positivt var att de var medvetna om att de bara får input av samhällets tunga missbrukarna och inga andra. Anonyma Alkoholister hade precis innan berättat att ungefär 90% kan dricka alkohol utan problem, 10% blir alkoholister. Detta nämnde knarkföreläsaren. Lite senare frågade jag om de såg alkohol som en lika tung drog som de illegala och svaret var tydligt ja, och hon berättade hur farligt det var ur medicinsk synpunkt. Min följdfråga som hon blev lite ställd av var då om inte 90% av alla som knarkar också göra det utan problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Angående droger, jag hade tänkte på börja ett arbete om droger. Jag antar att man ska skriva (om man vill ha bra betyg) att man avskyr DÖDSKNARK och att alla som brukar DÖDSKNARK är dumma i huvudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Angående droger, jag hade tänkte på börja ett arbete om droger. Jag antar att man ska skriva (om man vill ha bra betyg) att man avskyr DÖDSKNARK och att alla som brukar DÖDSKNARK är dumma i huvudet? Det borde ju inte vara så, låter helt befängt om det skullöe vara så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Börjar må fysiskt dåligt över skolstressen och skolköttandet, och annan stress för den delen. Ser dock ljust ut för sommarjobb hela sommaren vilket lättade på lite ångest. Sovit 3-5 timmar per natt senaste tre veckorna och jobbat på helger, det tär. Checklista för i stort sett allt som är kvar i gymnasiet: Instuderingsfrågor i kemi B. Läsa Flyga drake + valfri form av skriftlig inlämning. Brutalt historiaarbete 6-7 sidor om valfritt. Muntligt kemiprov. Short story i engelska C. Kemigrupparbete. Fysikprov i relativitetsteori. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Hade matteprov igår som kändes sådär, fick tillbaka redan idag och jag fick MVG! Blir nog slutbetyget också i MaB, ska inte ha några fler prov tydligen. Innan sommaren har jag kvar: Kemiprov, organisk kemi Eng. nationella "reading and listening" Tyskatal om valfritt ämne Bokrapport/analys i svenska; 1984 Historiarapport om valfritt ämne (ryska revolutionen 1905) Skriva en saga, slutmoment i SvA Laborationsrapport, fysik Argumenterande uppsats på engelska om klimathotet Det är en del ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Usch, ska nog ta och göra en lista jag med... Det kan vara bra att ha alla saker nedskrivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Minimum sexsidig analys av Östtysklands uppkomst och fall Kursprov i italienska Geografiinlämning och redovisning Geografiprov Läsa Två städer av Charles Dickens + prov Labbrapportsinlämning Det är vad jag kommer på. Känns inte så jättetungt, det som blir jobbigt är kursprovet i italienska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Minst tre uppgifter i Grafisk Kommunikation - Har en halv uppgift klar. (De andra två är egentligen rätt snabbt gjorda.) Projektrapport Projektarbete (snart klart) En lärande uppgift i Virtuella Miljöer Någon småsak i Religionen kanske Det jag kommer på atm, tror det är allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts