felshoe Skrivet 1 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2009 Yes. Den här veckan har varit så jädrans hektisk, och det är långt ifrån över. Skickade precis in en krönika, och imorgon har jag ett ljudteknikprov samt matteprov på förmiddagen. På eftermiddagen ska jag hålla i en redovisning om min släkt och ett par berättelser om personer i min släkt (ganska intressant med släktforskning, men det tar tid!), och på fredag ska jag lämna in en novell som jag inte ens har börjat på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Hade svenska b-nationella idag. Den skriftliga delen. Hah, jag njöt av att läsa det där, skön provtaktik! Fick reda på att jag har fixat MVG i Engelska A och Persondatorer igår. Klad hest. Alright, stort grattis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 (redigerad) Hade svenska b-nationella idag. Den skriftliga delen. Jag valde att skriva om filmer och hur de påverkar oss. Same shit here. Jag skrev sju sidor om Slumdog Millionare, b.l.a om de moraliska dilemman Jamal ställdes inför och det lite annorlunda sättet han tog in kunskap på genom sin uppväxt i slummen. Vidare skrev jag om hur vissa människor kan identifiera sig i vissa filmroller och dra paralleller till problem och drag hos sig själva. Sedan främhävde jag hur man kunde dra lärdom av styrkan Jamal visar upp då han lyckas nästla sig igenom sin mors död, sin broders förräderi och vidare komplikationer. Redigerad 2 april, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Fick tillbaka ett MVG-prov från naturkunskapen idag. Kändes väldigt bra. Påsklov nu btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 En dag kvar. Prov. Samhällskunskap. Snuttifiering. Måste. Orka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 MVG i Engelska B! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Nånting måste vara väldigt fel med proven om klassen som har pluggat 24/7 typ flera veckor skriver skitdåligt på det. Skrev Digitaltekniksprov igår, G- fullt med frågor som inte ens fanns med i boken blablabla. Inte direkt första provet som det har blivit såhär med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2009 Vet någon hur det här kan komma sig? När jag hade Engelska A, så nailade jag nationella med MVG/MVG/VG (skriftliga, lyssna-grejs/muntliga) och gjorde alla uppgifter innan det. Men, jag lämnade däremot inte in ett major work, och när jag gick ur kursen så fick jag VG - men för ett tag sedan fick jag reda på att jag har IG i kursen? Är det ens JURIDISKT möjligt? Eller ens MORALISKT? Att först ge VG, sedan hitta något/göra något/något något och ge mig ett IG istället? Kom att tänka på det när jag läste om alla som har haft engelska på den senaste sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 6 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2009 (redigerad) Vet någon hur det här kan komma sig? När jag hade Engelska A, så nailade jag nationella med MVG/MVG/VG (skriftliga, lyssna-grejs/muntliga) och gjorde alla uppgifter innan det. Men, jag lämnade däremot inte in ett major work, och när jag gick ur kursen så fick jag VG - men för ett tag sedan fick jag reda på att jag har IG i kursen? Är det ens JURIDISKT möjligt? Eller ens MORALISKT? Att först ge VG, sedan hitta något/göra något/något något och ge mig ett IG istället? Kom att tänka på det när jag läste om alla som har haft engelska på den senaste sidan. Ta ett snack med läraren i fråga? Kan ju ha blivit något missförstånd någonstans. Redigerad 6 april, 2009 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2009 Du måste bli informerad om du ligger på IG eller är påväg mot IG, men engelska är (väl?) som svenska PRATA LÄSA SKRIVA. Så om du hoppat lektioner eller något kan de kanske sänka dig lite, men att ge IG låter lite väl brutal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Aaalright, funderar på civilingenjör inom design och produktframtagning, men har sneglat på sjukhusfysiker! Det är väldigt få platser dock, men då kan man ju söka det i första hand. Eller är jag kanske intresserad av någon vettig KY? Eller en kandidat? Hjälp mig GTAsajten, brutal ångest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Aaalright, funderar på civilingenjör inom design och produktframtagning, men har sneglat på sjukhusfysiker! Det är väldigt få platser dock, men då kan man ju söka det i första hand. Eller är jag kanske intresserad av någon vettig KY? Eller en kandidat? Hjälp mig GTAsajten, brutal ångest. Ska du börja plugga direkt i höst verkligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2009 Ska du börja plugga direkt i höst verkligen? Jag vet inte vad jag annars ska göra om jag inte får ett jobb. Söka ska jag garanterat göra, för man kan alltid säga nej/försöka skjuta upp sin plats ett år. Men om det sen ser mörkt ut är det ju bra att ha ett val jag trivs med. Helst vill jag nog köra en The Dude eller så, men jag vet inte om den möjligheten kommer att finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag vet inte vad jag annars ska göra om jag inte får ett jobb. Söka ska jag garanterat göra, för man kan alltid säga nej/försöka skjuta upp sin plats ett år. Men om det sen ser mörkt ut är det ju bra att ha ett val jag trivs med. Aight, tänk bara på att KTH ändrar sina intagningsregler till hösten 2010 - och jag har någon pockande känsla i bakhuvudet att hela intagningssystemet för högskola/universitet ändras samtidigt. Har f.ö. en gammal skolkamrat som pluggar till sjukhusfysiker. Hon verkar trivas, men det är mycket plugg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Aight, tänk bara på att KTH ändrar sina intagningsregler till hösten 2010 - och jag har någon pockande känsla i bakhuvudet att hela intagningssystemet för högskola/universitet ändras samtidigt. Har f.ö. en gammal skolkamrat som pluggar till sjukhusfysiker. Hon verkar trivas, men det är mycket plugg! Jo, det är det som känns lite läskigt med att vänta ett år också. Nåväl, en liten tyngd har släppts från mitt bröst. Sökte: 1. Sjukhusfysikerprogrammet på Stockholms universitet. 2. Civilingenjör inriktning design och produktframtagning på KTH. 3. Civilingenjör inriktning samhällsbyggnad på KTH. 4. Civilingenjör inriktning medieteknik på KTH. 5. Civilingenjör inriktning materialdesign på KTH. 6. Civilingenjör inriktning farkostteknik på KTH. 7. Civilingenjör inriktning maskinteknik på KTH. Kom att tänka på en sak i mitt "taktiska" väljande, egentligen spelar det väl ingen roll hur man väljer? Kommer man inte in hoppar den automatiskt över, men kommer man in och tar bort alternativet hoppar man till nästa. Så i stort sett betyder det att man kan välja vad som helst trots ordningen, men att man mister plats om man tackar nej. Det snurrar i min skalle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Då har man sökt till universitetet dårå. Sökte Religionshistoria I, Engelska I och Praktisk Filosofi I .. i den ordningen. Hoppas hoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Om det får dig att må bättre, Tobbe, så kan jag säga att jag avundas dig lite över att du i alla fall har ett hum om vad du kan tänkas göra och att du har modet att söka till så mycket olika utbildningar på en gång. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) Om det får dig att må bättre, Tobbe, så kan jag säga att jag avundas dig lite över att du i alla fall har ett hum om vad du kan tänkas göra och att du har modet att söka till så mycket olika utbildningar på en gång. :yes: Asch, they're all the same. Borde komma in på alla (förutom sjukhusfysiker alltså) men man vet aldrig, bra att ha alternativ, för det kvittar ju hur många man söker. Kommer jag komma in (preliminärt) på den sjunde så kan jag välja den lika mycket som om jag hade valt den som förstahandsval. Jag har lite svårt att uttrycka det bra, men jag känner mig lite ängslig över att helt lämna mig till det naturvetenskapliga fältet... inte för att civilingenjörer är särskilt hårddragna inom det kanske. Men jag älskar svensk- och engelsklektionerna, och till stor del samhällsorienterade ämnen. Men ärligt talat, vad ska man välja för utbildning och vilket slags jobb ska man få? Jag försöker tänka reellt. Och om det får P-C att må bättre så känns hans val helt och hållet P-C-iga. Redigerad 13 april, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) Och om det får P-C att må bättre så känns hans val helt och hållet P-C-iga. Ja, klart de är. Jag ser inte universitetet som något livsavgörande.. i alla fall inte just nu. Jag ser det som en chans att lära sig mer om det man verkligen gillar och brinner för liksom. Fråga: Jag söker genom studera.nu och man måste ju verifiera sig med att skriva in en PIN-kod man får hemlevererad.. problemet är att jag inte fått min (och jag beställde föra söndagen) och klockan tickar.. jag har sökt men måste man skriva in PIN-koden för att den officiellt ska skickas? Redigerad 13 april, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Fråga: Jag söker genom studera.nu och man måste ju verifiera sig med att skriva in en PIN-kod man får hemlevererad.. problemet är att jag inte fått min (och jag beställde föra söndagen) och klockan tickar.. jag har sökt men måste man skriva in PIN-koden för att den officiellt ska skickas? Tänkte ett bestämt "ja" först, men en kompis hävdar att man inte behöver. Såhär står det på lappen man fick: "När du är bekräftad användare kan du se ditt antagningsbesked och svara ja på detta under din anmälan." Men jag skulle tro att du får din kod imorgon hursom, det bör du få åtminstone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts