Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Aight, börjar peppa lite smått inför höstens högskolestudier. Idag öppnar ju ansökningarna till höstens program och kurser. Ansökte till Förberedande kurs i Matematik (5 HP) idag som en uppfräschning för att jag inte ska komma till KTH helt oförberedd!

Någon mer som tänker börja plugga i höst? Vad blir det?

Ska du flytta hemifrån eller bo kvar hemma? Är det tillräckligt nära?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy fan jävla satan vad skönt att vara av med CAE-provet! Dagen har varit lång, tung och svår, men äntligen är det över.

Provet var indelat i fem delmoment:

• Speaking - det gick åt helvete, tror jag. Gjorde det redan i tisdags.
  • Reading - det gick helt okej
  • Writing - det gick åt helvete. Är rädd att jag failar på den delen.
  • Use of English - här fick jag lite revansch, det kändes faktiskt som att det gick riktigt bra!
  • Listening - ojojoj, vad jag hade underskattat det provet. Hade för mig att hörförståelser är lätta, men så var visst inte fallet.

Får se hur det går.. Vore sjukt irriterande att faila med tanke på den tid och de pengar som har lagts ner på det.

Redan gjort det? :P

Jag gör det 17 juni, that's right - efter studenten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, jag har jämt varit den som gjort klart allt jobb så fort som möjligt för att sedan kunna ta det lugnt, men på senare tid har det blivit tvärtom. Skjuter fram på arbetet, och sitter oftast dagarna innan inlämning och jobbar.

Känns skit. :(

Samma sak som mig då sitter och skjuter själv fram mitt Engelska prov vi ska ha om två veckor eller en vecka snart. Och har inte orkat öva än vet inte varför brukar alltid göra det i sista sekunden men oftast glömmer ja bort hälften. Samma sak med glos förhör vi har varje engelska lektion typ så får ja alltid 1-3 fel men resten rätt :/. Får börja skärpa mig nu och ta tag i engelskan och bli bättre nu med läxorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Studiesamtal med min mentor, rektor och SYO imorgon. Fy fan, detta bådar inte gott. 3 tanter och jag.

Nu börjar saker se ljusa ut igen! Har fått TONVIS med grejer som ska göras innan studenten, men det är tydligen bara småsaker som kan skalas av rätt fort bara jag kommer igång. G i allt klarar jag nog inte, en del saker är lite försent att börja med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exordium, narratio, propositio, comformatio, peroratio, inventio, disposito, elocutio, memoria, actio, docere, delectare, movere, anafor, epifor, interrogatio, allegori, paronomasi, synonymi, kiasm, antites, oxymoron, sentens + en hel jävla drös till. På en dag??!?! Palla swear_1094978_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exordium, narratio, propositio, comformatio, peroratio, inventio, disposito, elocutio, memoria, actio, docere, delectare, movere, anafor, epifor, interrogatio, allegori, paronomasi, synonymi, kiasm, antites, oxymoron, sentens + en hel jävla drös till. På en dag??!?! Palla swear_1094978_0.gif

Retorik eller Svenska C?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor