AngryAxel Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Aight, börjar peppa lite smått inför höstens högskolestudier. Idag öppnar ju ansökningarna till höstens program och kurser. Ansökte till Förberedande kurs i Matematik (5 HP) idag som en uppfräschning för att jag inte ska komma till KTH helt oförberedd! Någon mer som tänker börja plugga i höst? Vad blir det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Aight, börjar peppa lite smått inför höstens högskolestudier. Idag öppnar ju ansökningarna till höstens program och kurser. Ansökte till Förberedande kurs i Matematik (5 HP) idag som en uppfräschning för att jag inte ska komma till KTH helt oförberedd! Någon mer som tänker börja plugga i höst? Vad blir det? Ska du flytta hemifrån eller bo kvar hemma? Är det tillräckligt nära? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy fan jävla satan vad skönt att vara av med CAE-provet! Dagen har varit lång, tung och svår, men äntligen är det över. Provet var indelat i fem delmoment: Speaking - det gick åt helvete, tror jag. Gjorde det redan i tisdags. Reading - det gick helt okej Writing - det gick åt helvete. Är rädd att jag failar på den delen. Use of English - här fick jag lite revansch, det kändes faktiskt som att det gick riktigt bra! Listening - ojojoj, vad jag hade underskattat det provet. Hade för mig att hörförståelser är lätta, men så var visst inte fallet. Får se hur det går.. Vore sjukt irriterande att faila med tanke på den tid och de pengar som har lagts ner på det. Redan gjort det? Jag gör det 17 juni, that's right - efter studenten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Ska du flytta hemifrån eller bo kvar hemma? Är det tillräckligt nära? Till hösten ska jag försöka hitta något i andra hand närmare skolan, det skulle bli för jobbigt att pendla fram och tillbaka varje dag. Helst en lägenhet, såklart, men ett rum skulle funka lika bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 (redigerad) Studiesamtal med min mentor, rektor och SYO imorgon. Fy fan, detta bådar inte gott. 3 tanter och jag. Redigerad 17 mars, 2009 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 (redigerad) Skolan håller på att ta mitt liv Hoppas iaf att det lönar sig om något år. Redigerad 17 mars, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Usch, jag har jämt varit den som gjort klart allt jobb så fort som möjligt för att sedan kunna ta det lugnt, men på senare tid har det blivit tvärtom. Skjuter fram på arbetet, och sitter oftast dagarna innan inlämning och jobbar. Känns skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Usch, jag har jämt varit den som gjort klart allt jobb så fort som möjligt för att sedan kunna ta det lugnt, men på senare tid har det blivit tvärtom. Skjuter fram på arbetet, och sitter oftast dagarna innan inlämning och jobbar. Känns skit. Samma sak som mig då sitter och skjuter själv fram mitt Engelska prov vi ska ha om två veckor eller en vecka snart. Och har inte orkat öva än vet inte varför brukar alltid göra det i sista sekunden men oftast glömmer ja bort hälften. Samma sak med glos förhör vi har varje engelska lektion typ så får ja alltid 1-3 fel men resten rätt :/. Får börja skärpa mig nu och ta tag i engelskan och bli bättre nu med läxorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Någon mer som tänker börja plugga i höst? Ingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Studiesamtal med min mentor, rektor och SYO imorgon. Fy fan, detta bådar inte gott. 3 tanter och jag. Nu börjar saker se ljusa ut igen! Har fått TONVIS med grejer som ska göras innan studenten, men det är tydligen bara småsaker som kan skalas av rätt fort bara jag kommer igång. G i allt klarar jag nog inte, en del saker är lite försent att börja med nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Exordium, narratio, propositio, comformatio, peroratio, inventio, disposito, elocutio, memoria, actio, docere, delectare, movere, anafor, epifor, interrogatio, allegori, paronomasi, synonymi, kiasm, antites, oxymoron, sentens + en hel jävla drös till. På en dag??!?! Palla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Exordium, narratio, propositio, comformatio, peroratio, inventio, disposito, elocutio, memoria, actio, docere, delectare, movere, anafor, epifor, interrogatio, allegori, paronomasi, synonymi, kiasm, antites, oxymoron, sentens + en hel jävla drös till. På en dag??!?! Palla Retorik eller Svenska C? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Retorik eller Svenska C? Svenska? Lulz. Det där är ju latin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Retorik eller Svenska C? Retorik Svenska? Lulz. Det där är ju latin. Haha! Fick mig ett gott skratt dude <: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Vad var det roliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Vad var det roliga? Du vet vid detta tillfälle hur det är med mig och min humor. Du snackar med killen som postade en sked i humortråden och garvade sig till döds. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Du vet vid detta tillfälle hur det är med mig och min humor. Du snackar med killen som postade en sked i humortråden och garvade sig till döds. Du är fortfarande humofob. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Du är fortfarande humofob. Vah? Bakgrund! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Vah? Bakgrund! Undrade typ, har du sett de gamla Rosa Pantern filmerna ännu? Du hatar ju visst komedier! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Undrade typ, har du sett de gamla Rosa Pantern filmerna ännu? Du hatar ju visst komedier! Jaha! Humofob, läste homofob. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts