mr_tobbe Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 (redigerad) Vad ska skrivas? Skriver en essä i Svenska C om nationell(-t överdriven) masshysteri gällande heta integritetsfrågor (FRA, IPRED). Medias roll, yttrandefrihetens rasande framsteg i modern tid, och om det är nödvändiga och naturliga reaktioner/aktioner som sker just nu etc. Rubriken kan bli: "www.stoppa-masshysterin.nu?". Redigerad 18 februari, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Skriver en essä i Svenska C om nationell(-t överdriven) masshysteri gällande heta integritetsfrågor (FRA, IPRED). Medias roll, yttrandefrihetens rasande framsteg i modern tid, och om det är nödvändiga och naturliga reaktioner/aktioner som sker just nu etc. Rubriken kan bli: "www.stoppa-masshysterin.nu?". Min input: Masshysterin finns inte egentligen, det är bara aftonbladet som får folk att tro det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Min input: Masshysterin finns inte egentligen, det är bara aftonbladet som får folk att tro det. Det där är ju inte riktigt sant, när folk demonstrerade framför riksdagshuset ang. FRA var det ju ändå masshysteri, medan "Per Svenssons tabbe hela Sverige pratar om" är bogus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Varför har du börjat blivit så otrevlig? edit: Menar naturligtvis inte endast i denna tråd, utan i flera andra trådar as well. Ska tänka på det innan jag avfyrar reply-knappen i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Blä blä blä blä, någonting som jag verkligen ogillar är att plugga på sportlovet. Efter tre timmars arbete idag blev jag trots allt klar med min uppsats där jag analyserar och jämför de bakomliggande orsakerna i både den franska & amerikanska revolutionen. Jag är faktiskt rätt nöjd. Det tråkiga är att jag måste börja plugga på matten igen på grund av ett prov den 24e, tisdagen efter sportlovet, BLÄÄÄÄ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Blä blä blä blä, någonting som jag verkligen ogillar är att plugga på sportlovet. Efter tre timmars arbete idag blev jag trots allt klar med min uppsats där jag analyserar och jämför de bakomliggande orsakerna i både den franska & amerikanska revolutionen. Jag är faktiskt rätt nöjd. Det tråkiga är att jag måste börja plugga på matten igen på grund av ett prov den 24e, tisdagen efter sportlovet, BLÄÄÄÄ! Var det jurist du ville bli? --- Nu har jag börjat skriva på min kandidatuppsats (läs: C-uppsats). Den kommer att handla om politiska hinder för företagsetablering i U-länder. Yay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Var det jurist du ville bli? --- Nu har jag börjat skriva på min kandidatuppsats (läs: C-uppsats). Den kommer att handla om politiska hinder för företagsetablering i U-länder. Yay! Nej, hur så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 @kicken: Ptja, tänkte bara när du verkar lägga ner ganska mycket tid på studier. Har ett bestämt minne av att du har skrivit om att du vill börja med juridik. *Söker*... Ja, här: Jag ska försöka komma in på juristlinjen(juridik) på antingen Uppsala, Stockholm eller Örebro universitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 @kicken: Ptja, tänkte bara när du verkar lägga ner ganska mycket tid på studier. Har ett bestämt minne av att du har skrivit om att du vill börja med juridik. *Söker*... Ja, här: Haha, jaha! Jag har egentligen besvarat din fråga noggrannare i FEG-tråden. Bara söka på mitt namn eller kolla de senaste tio sidorna (tror jag), bör ligga där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Skolan Har haft så satans roligt idag alltså. Åh, studenten kan verkligen ta sig i brasan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Skolan Har haft så satans roligt idag alltså. Åh, studenten kan verkligen ta sig i brasan. Vad ligger du på för snittbetyg kebab? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 (redigerad) Vad ligger du på för snittbetyg kebab? Har inte velat kolla. Låg på 16,4 i ettan, men nu känns det som att det borde vara lägre. Plockar väl visserligen en del meritpoäng, men det gör väl å andra sidan de flesta andra också. Edit: Redigerad 27 februari, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Lov nu, extremt välbehövligt. De senaste morgnarna har varit sjukt tunga trots 6-7 timmars sömn. Hade ett stort historiaprov igår, känns som att det gick bra. Har mycket som väntar efter lovet; två st tal (svenska och tyska), kemiprov, första MaB-provet... men det är då det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Vad är det där för fräsig sida du kan räkna ut det på, Kebab? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Vad är det där för fräsig sida du kan räkna ut det på, Kebab? http://www.studentum.se/Utbildning/rakna_ut_betyg.aspx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 http://www.studentum.se/Utbildning/rakna_ut_betyg.aspx Tack, hade bara en mindre fin förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Fan vad jobbigt det är att läsa denna tråden. Jag känner mig som ett en enda stor "fuck up". Alla vet vad dom vill göra efter gymnasiet, alla är jätteduktiga i skolan och verkar även gilla uppgifterna dom får. Jag har varit så sjukt skoltrött hela 3:an (sen hösten) och betygen sjunker i botten. Jag har ingen motivation till att bry mig om skolan alls, eftersom jag inte har den blekaste arning vad jag vill göra efter. Vill absolut inte plugga efter skolan. Livet suger, sen dör man....? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Fan vad jobbigt det är att läsa denna tråden. Jag känner mig som ett en enda stor "fuck up". Alla vet vad dom vill göra efter gymnasiet, alla är jätteduktiga i skolan och verkar även gilla uppgifterna dom får. Jag har varit så sjukt skoltrött hela 3:an (sen hösten) och betygen sjunker i botten. Jag har ingen motivation till att bry mig om skolan alls, eftersom jag inte har den blekaste arning vad jag vill göra efter. Vill absolut inte plugga efter skolan. Livet suger, sen dör man....? Känner igen mig där, valde dock att gå på utbildning inom transport, fast choice for a safe future. Har aldrig haft något mål vad jag skall arbeta med efter skola och utbildning. Skulle gissa att mycket beror på att jag aldrig har "gjort" något, bara fått min teoretiska del från skolor. Nu efter att ha varit ett tag i verkstaden på yrkesskolan så har jag insett.... Att jag hellre skulle vilja bli svetsare. Men efter att jag har gått klart min utbildning har jag 47+ år på mig att bli svetsare. Så ingen större förlust egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 (redigerad) Om jag läser upp en kurs på komvux, läggs då den till i mitt gymnasiebetyg vid ansökan till universitet, eller hur det fungerar det? Då menar jag om jag lägger till studieförberedande kurser, ska alltså inte läsa upp något betyg som är dåligt. Redigerad 28 februari, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Om jag läser upp en kurs på komvux, läggs då den till i mitt gymnasiebetyg vid ansökan till universitet, eller hur det fungerar det? Då menar jag om jag lägger till studieförberedande kurser, ska alltså inte läsa upp något betyg som är dåligt. Det tror att det gör, grejen är dock att från och med nästa år kommer det vara mindre värt att ha läst på komvux och de som har gjort det kommer bli antagna i sista hand. Vet visserligen inte om det gäller alla kurser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts