chucky.swe Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Åh, inriktningsval på fredag. känns rätt bra, dock är det många som kommar söka till den linjen jag SKA gå! Nästan lite orolig. Frågan som du väntat på; Vilken linje ska du gå då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Ska välja mitt individuella val till tvåan den här veckan. Ingen aning om vad jag ska/bör/vill välja.. Jag ska välja mitt om cirka 3 veckor och är också osäker på vad jag ska välja. Jag också, tänk vad tiden går fort Har redan fyllt i pappren och har valt grundkurs i svetsning och Heta arbeten (lokal kurs) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Frågan som du väntat på; Vilken linje ska du gå då? Transport! hehe...he.he.. lastbilar du vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Usch vad jobbigt det är med lov.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Jag vill ärligt talat inte ha lov än. Känns som att det var jullov alldeles nyss, och så var jag ju hemma hela förra veckan med så nu längtar jag lite efter skolan. Vi har så skön stämning nu, det märks verkligen att det är sista terminen. Och även fast jag kommer träffa kompisar på lovet så vet jag ju att jag kommer spendera mesta tiden här framför datorn ändå. Kul i alla fall att vår klass har blivit lite drivande.. Vi har faktiskt redan flera aktiviteter inplanerade för studentveckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Åfan. Vi har tydligen fått våra studentmössor idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Åfan. Vi har tydligen fått våra studentmössor idag I want mine! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Jag vill inte ha min. Studenten kan dra åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Jag vill inte ha min. Studenten kan dra åt helvete. Ja, tycker typ samma sak. Blir säkert kul med själva studentfirandet men sen försvinner alla, mnåå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Varit borta från skolan nu måndag + tisdag då jag varit lite sjuk. Kunde nog gått till skolan idag men skippade det.. Fan vad jag mår skit över att ha missat så mycket, två dagar är ändå nästan en halv vecka. Någon annan som får såna här ångest tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Varit borta från skolan nu måndag + tisdag då jag varit lite sjuk. Kunde nog gått till skolan idag men skippade det.. Fan vad jag mår skit över att ha missat så mycket, två dagar är ändå nästan en halv vecka. Någon annan som får såna här ångest tankar? Mest efter att jag kommit tillbaka till skolan då jag får reda på vad jag missat. Annars brukar jag ha ganska bra koll på vad jag missar om jag stannar hemma en dag eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Ja, tycker typ samma sak. Blir säkert kul med själva studentfirandet men sen försvinner alla, mnåå.. För att inte tala om att man plötsligt förväntas vara vuxen och ha planer för livet. Jag hade mått himla dåligt nu om jag inte hade lumpen att göra efter studenten. Förstår inte hur alla kan vara så lugna med att varken ha jobb eller utbildning att gå till efter sommaren. Vi var hur som helst på universitetet idag och fick lite information om hur det är att vara student. Det verkar ganska nice ändå. Nu har jag kommit över "rädslan" för studentlivet, så nu är det bara att komma på vad jag vill studera så ska det nog gå bra. Kul kille som snackade med oss förresten.. "Det finns föreningar för precis allt. Det finns föreningar som förenar föreningar" (Eller det kanske är sant, vad vet jag. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Naturvetare! Har ni nationella prov i varje avslutad mattekurs? Pratade med min lärare idag och hon sa att man bara gör NP i den sista kurs som är obligatorisk för programmet, MaD i NV:s fall då. Gäller samma sak för er? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Naturvetare! Har ni nationella prov i varje avslutad mattekurs? Pratade med min lärare idag och hon sa att man bara gör NP i den sista kurs som är obligatorisk för programmet, MaD i NV:s fall då. Gäller samma sak för er? Det stämmer, det är likadant med mig (vi gör nationellt i matte B eftersom det är den sista obligatoriska). Sedan kan läraren själv bestämma om han/hon vill låta sina elever göra proven i alla mattekurser. MaA är nog obligatorisk också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Naturvetare! Har ni nationella prov i varje avslutad mattekurs? Pratade med min lärare idag och hon sa att man bara gör NP i den sista kurs som är obligatorisk för programmet, MaD i NV:s fall då. Gäller samma sak för er? Jag gjorde nationellt prov efter varje mattekurs (förutom breddning och diskret). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Nu har du tänkt fel på två ställen. Du behöver inte lämna in ditt arbete direkt när det är klart bara för att vara en "Stjärnelev", du kan faktiskt göra det direkt och sedan ha det liggandes tills dess att det ska lämnas in om du är rädd för nördstämpel eller vad det nu är du flyr från. Varför man nu skulle vilja ha ett färdigt arbete liggandes. Att man gör läxorna direkt när de kommer betyder inte att man sitter med läxor dygnet runt. Vilket jag antar att du menar när du säger att du aldrig skulle få lämna läxorna. I och med att man gjort läxan direkt när den kom så har man ju alla andra dagar på sig att göra vad man vill, till exempel kvällarna innan inlämning/prov då resten av klassen har ångest och sliter som fan in i det sista. Men nu går min buss snart, jag kanske orkar utveckla det där efter skolan. Jag har inget emot att få stjärnelevstämpel. MEn om priset för att få denna stämpel är att göra läxor på en gång så KLARAR jag det helt enkelt inte. Jag måste göra annat innan. Jag behöver min ångest några dagar innan deadline. It's me. Det känns inte riktigt som att vi egentligen kommer någon vart med den här diskussionen eftersom jag redan vet vad jag 'trivs' med samtidigt som jag helt och fullt förstår vad ni menar med att det är bättre att göra läxor direkt. Jag tänker ändå fortsätta på mitt sätt med klasskamrater som ojar sig och utbrister: "men Jonathan, du måste *blablabla*". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 För att inte tala om att man plötsligt förväntas vara vuxen och ha planer för livet. Jag hade mått himla dåligt nu om jag inte hade lumpen att göra efter studenten. Förstår inte hur alla kan vara så lugna med att varken ha jobb eller utbildning att gå till efter sommaren. Vi var hur som helst på universitetet idag och fick lite information om hur det är att vara student. Det verkar ganska nice ändå. Nu har jag kommit över "rädslan" för studentlivet, så nu är det bara att komma på vad jag vill studera så ska det nog gå bra. Kul kille som snackade med oss förresten.. "Det finns föreningar för precis allt. Det finns föreningar som förenar föreningar" (Eller det kanske är sant, vad vet jag. ) Geez, sluta oroa dig så förbannat. Hakuna matata. Jag har inget emot att få stjärnelevstämpel. MEn om priset för att få denna stämpel är att göra läxor på en gång så KLARAR jag det helt enkelt inte. Jag måste göra annat innan. Jag behöver min ångest några dagar innan deadline. It's me. Det känns inte riktigt som att vi egentligen kommer någon vart med den här diskussionen eftersom jag redan vet vad jag 'trivs' med samtidigt som jag helt och fullt förstår vad ni menar med att det är bättre att göra läxor direkt. Jag tänker ändå fortsätta på mitt sätt med klasskamrater som ojar sig och utbrister: "men Jonathan, du måste *blablabla*". Ur doin it rite. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Gjorde Matte C prov idag. Deriveringar.. *mhmhmhm..*känner efter* * Det känns som ett godkänt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Jahopp. Så här ser mitt schema ut i några veckor framöver. Känns ju värt. (De gröna lektionerna ska jag vara på skolan, resten får jag jobba hemma med.) Redigerad 12 februari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts