VenoM Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Bara av ren nyfikenhet, vanlig Eng C eller Cambridge-förberedande? Vanlig engelska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 GG att ha en vecka full APU samtidigt som man ska slämna in uppsats, religionsuppgift och skriva matte C prov veckan därpå. well, well, jag är nog lite lat också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Jag blir alltid så stressad när jag har något skolarbete eller prov i luften, så nu har jag försökt emd en ny strategi, att göra bort allting när man få arbetet. har lyckats ganska bra hitills men när man är klar får man självklart nya arbeten. Måste se till att fixa 2 arbeten jag har kvar. En till vecka 8 och till vecka 16. Det roligaste är nog alltid när klasskamraterna klagar veckan innan att de inte börjat på arbetet och jag varit klar i 3-4 veckor redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Jag blir alltid så stressad när jag har något skolarbete eller prov i luften, så nu har jag försökt emd en ny strategi, att göra bort allting när man få arbetet. har lyckats ganska bra hitills men när man är klar får man självklart nya arbeten. Måste se till att fixa 2 arbeten jag har kvar. En till vecka 8 och till vecka 16. Det roligaste är nog alltid när klasskamraterna klagar veckan innan att de inte börjat på arbetet och jag varit klar i 3-4 veckor redan. Om man ändå orkade göra så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Jag blir alltid så stressad när jag har något skolarbete eller prov i luften, så nu har jag försökt emd en ny strategi, att göra bort allting när man få arbetet. har lyckats ganska bra hitills men när man är klar får man självklart nya arbeten. Måste se till att fixa 2 arbeten jag har kvar. En till vecka 8 och till vecka 16. Det roligaste är nog alltid när klasskamraterna klagar veckan innan att de inte börjat på arbetet och jag varit klar i 3-4 veckor redan. Kul liv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Kul liv.. Vadå? Arbeten måste ju göras, varför inte bara göra dom direkt? Kobbe är smart, ska nog försöka köra samma strategi! : D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Vadå? Arbeten måste ju göras, varför inte bara göra dom direkt? Kobbe är smart, ska nog försöka köra samma strategi! : D Vad jag menar är att jag är avundsjuk om det inte framgick. Jag skulle aldrig klara av att ligga före, rather than efter. Det skulle ta kål på mig inifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Vad jag menar är att jag är avundsjuk om det inte framgick. Jag skulle aldrig klara av att ligga före, rather than efter. Det skulle ta kål på mig inifrån. Alltså, ligger ju inte före bara för det. De arbeten som ska göras hemma (hemmupgifter eller man slipper lektioner) gör jag då ganska direkt istället för att vänta till dagen innan allt ska vara inne . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Alltså, ligger ju inte före bara för det. De arbeten som ska göras hemma (hemmupgifter eller man slipper lektioner) gör jag då ganska direkt istället för att vänta till dagen innan allt ska vara inne . Låter hemskt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Låter hemskt varför det? Varför skjuta på arbeten, speciellt när jag då hela tiden stressad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 (redigerad) Låter hemskt Vad gör det för jävla skillnad när man gör sina läxor? Spelar det någon större roll om man gör läxan direkt när man får den eller sista dagen? Det blir väl inte mindre roligt av att göra det direkt? Tvärt om så slipper man gå och tänka på skiten och ha det hängandes över sig. Redigerad 8 februari, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Jag blir alltid så stressad när jag har något skolarbete eller prov i luften, så nu har jag försökt emd en ny strategi, att göra bort allting när man få arbetet. har lyckats ganska bra hitills men när man är klar får man självklart nya arbeten. Måste se till att fixa 2 arbeten jag har kvar. En till vecka 8 och till vecka 16. Det roligaste är nog alltid när klasskamraterna klagar veckan innan att de inte börjat på arbetet och jag varit klar i 3-4 veckor redan. Haha, åh vad jag känner igen det där. Jag är också en sådan som försöker stöka undan arbetet så fort som möjligt för att sedan vara fri allt jobb. Oftast sitter alla klasskompisar och klagar på msn "öhh.. vafan jag har inte gjort något..". Hepp, skyll dig själv. Tycker det är en bra strategi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 (redigerad) Jag blir alltid så stressad när jag har något skolarbete eller prov i luften, så nu har jag försökt emd en ny strategi, att göra bort allting när man få arbetet. Du ska alltså skriva något jävligt korkat med avsikt? (jag förstår vad du menar men det lät lite dumt =p) --- Själv är jag väldigt nöjd med att ha blivit klar med min slutuppgift i programmeringskursen. Jag har gått och grämt mig över denna i veckor men sen chattade jag med en polare på msn som tydligen var über på Python så vi fixade alltsammans på några timmar =D Är inte alls intresserad av programmering och valde bland de enklaste uppgifterna, såhär ser programmet ut: http://rafb.net/p/2PUAqD30.html Det kommer ge mig godkänt men inget mer, mitt strävansmål i kursen dvs Redigerad 8 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Vad gör det för jävla skillnad när man gör sina läxor? Spelar det någon större roll om man gör läxan direkt när man får den eller sista dagen? Det blir väl inte mindre roligt av att göra det direkt? Tvärt om så slipper man gå och tänka på skiten och ha det hängandes över sig. Om valet står mellan ångest över läxorna som borde lästs och att verkligen läsa dessa läxor så har jag tydligen gjort mitt val. Jag pluggar så gott som aldrig i tid och eftersom jag klarar bra ändå ser jag ingen anledning till att bli en stjärnelev som gör saker före tiden. Jag skulle må dåligt om jag inte fick lämna läxorna för ett tag ibland, och kom inte och säg att man kan göra detta när plugget är gjort för då får man alltid nytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Om valet står mellan ångest över läxorna som borde lästs och att verkligen läsa dessa läxor så har jag tydligen gjort mitt val. Jag pluggar så gott som aldrig i tid och eftersom jag klarar bra ändå ser jag ingen anledning till att bli en stjärnelev som gör saker före tiden. Jag skulle må dåligt om jag inte fick lämna läxorna för ett tag ibland, och kom inte och säg att man kan göra detta när plugget är gjort för då får man alltid nytt! Usch, skulle inte vilja vara i din sits när ditt wake-up call kommer... Den största fördelen med att göra ett hemarbete så fort som möjligt är ju att man har allt i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Om valet står mellan ångest över läxorna som borde lästs och att verkligen läsa dessa läxor så har jag tydligen gjort mitt val. Jag pluggar så gott som aldrig i tid och eftersom jag klarar bra ändå ser jag ingen anledning till att bli en stjärnelev som gör saker före tiden. Jag skulle må dåligt om jag inte fick lämna läxorna för ett tag ibland, och kom inte och säg att man kan göra detta när plugget är gjort för då får man alltid nytt! Nu har du tänkt fel på två ställen. Du behöver inte lämna in ditt arbete direkt när det är klart bara för att vara en "Stjärnelev", du kan faktiskt göra det direkt och sedan ha det liggandes tills dess att det ska lämnas in om du är rädd för nördstämpel eller vad det nu är du flyr från. Varför man nu skulle vilja ha ett färdigt arbete liggandes. Att man gör läxorna direkt när de kommer betyder inte att man sitter med läxor dygnet runt. Vilket jag antar att du menar när du säger att du aldrig skulle få lämna läxorna. I och med att man gjort läxan direkt när den kom så har man ju alla andra dagar på sig att göra vad man vill, till exempel kvällarna innan inlämning/prov då resten av klassen har ångest och sliter som fan in i det sista. Men nu går min buss snart, jag kanske orkar utveckla det där efter skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Varför man nu skulle vilja ha ett färdigt arbete liggandes. För att då kan man inte bara ta det lugnt, utan man kan också fila på arbetet och kanske få ännu bättre betyg på det sedan. Om man gör det i sista minuten finns alltid risken att man stressar fram ett arbete, och då blir resultatet oftast inte lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Åh, inriktningsval på fredag. känns rätt bra, dock är det många som kommar söka till den linjen jag SKA gå! Nästan lite orolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Ska välja mitt individuella val till tvåan den här veckan. Ingen aning om vad jag ska/bör/vill välja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Ska välja mitt individuella val till tvåan den här veckan. Ingen aning om vad jag ska/bör/vill välja.. Jag ska välja mitt om cirka 3 veckor och är också osäker på vad jag ska välja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts