Kebab Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Det jag mår mest skit över, förutom att klassen splittras, är att.. Nu förväntas man vara vuxen helt plötsligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 (redigerad) Hallå, studenten är ju snart! Edit: Vissa kvällar har jag faktiskt inte kunnat somna bara för att jag ligger och har ångest för det. Skönt i alla fall att jag vet vad jag ska göra efteråt (lumpen). Hade mått superkasst om jag inte hade något att göra nästa år, för plugga vidare direkt är inget alternativ. Och "friår" hade nog inte mina föräldrar blivit så glada för. Gött ju! Jag har inte heller några planer efter lumpen, som dock börjar 2010 i maj. Efter jag tagit studenten ska jag försöka jobba ihop lite chash som jag investerar här å där,rycker in, muckar, å har massa cash när ja kmr ut! jag är dock lite oroligt över att jag inte får göra lumpen, pga alla nerskärningar. Sverige är i världens downswing, som säkert vara 1-2 år, å nerskärningarna i försvaret är ganska grova och kommer säkert bli större under dessa 1-2 år. Redigerad 15 januari, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Gött ju! Jag har inte heller några planer efter lumpen, som dock börjar 2010 i maj. Efter jag tagit studenten ska jag försöka jobba ihop lite chash som jag investerar här å där,rycker in, muckar, å har massa cash när ja kmr ut! jag är dock lite oroligt över att jag inte får göra lumpen, pga alla nerskärningar. Sverige är i världens downswing, som säkert vara 1-2 år, å nerskärningarna i försvaret är ganska grova och kommer säkert blir större under dessa 1-2 år. Great, nu kommer jag inte kunna somna ikväll heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Hallå, studenten är ju snart! OH YEAH! ...fast. Jag vet inte vad jag ska göra efteråt. Får se om det blir ett år på Bussgods kanske och tjäna ihop lite pengar. Skulle vara skönt att bara sticka ut och resa efteråt. Ångest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Hallå, studenten är ju snart! Edit: Vissa kvällar har jag faktiskt inte kunnat somna bara för att jag ligger och har ångest för det. Skönt i alla fall att jag vet vad jag ska göra efteråt (lumpen). Hade mått superkasst om jag inte hade något att göra nästa år, för plugga vidare direkt är inget alternativ. Och "friår" hade nog inte mina föräldrar blivit så glada för. Ett friår betyder ju inte ordagrant att du ska leva på mamma och pappa i ett helt år. När jag tog studenten levde jag loppan hela sommaren, för att sedan i sep-okt börja söka arbete lite lätt. Har du tur/otur(beroende på hur du ser på det) så får du inga napp direkt och kan slappa hemma ett par månader till. Jag fick inget arbete förens i början av november. Sen till er som vill ut och resa vill jag bara rekomendera att jobba lite innan iaf, såvida du inte har en stor summa pengar att leva på direkt efter studenten. Själv har jag jobbat i 14 månader nu, tjänat ihop över 100.000:- som jag tänkt spendera friskt senare. Har ju dessutom mer eller mindre bestämt mig vad jag ska göra nu iaf, så till våren så ska jag söka in till en skola i Japan för att sedan förhoppningsvis komma in och plugga där nere i två år. Det som är bra om man skaffat sig ett jobb innan man bestämmer sig är ju att då kan man ordna så man fortfarande kan komma tillbaka senare, istället för att behöva söka jobb när man kommer hem. Jag har full rättighet att vara studieledig hela dom två åren jag är borta för att sen enkelt kunna komma tillbaka till jobbet igen. Har dock haft ett par sömnlösa nätter tack vare detta. Om jag kommer in så finns det ingen återvändå och att åka tillbaka till Sverige om man inte gillar läget där nere kommer inte på tal när man betalat 80.000:- för att plugga där nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Har dock haft ett par sömnlösa nätter tack vare detta. Om jag kommer in så finns det ingen återvändå och att åka tillbaka till Sverige om man inte gillar läget där nere kommer inte på tal när man betalat 80.000:- för att plugga där nere. Det är ju skitbra egentligen. Ju jobbigare det är desto större livserfarenhet får du. Så du kommer nog vara väldigt nöjd oavsett efter två år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Ett friår betyder ju inte ordagrant att du ska leva på mamma och pappa i ett helt år. När jag tog studenten levde jag loppan hela sommaren, för att sedan i sep-okt börja söka arbete lite lätt. Har du tur/otur(beroende på hur du ser på det) så får du inga napp direkt och kan slappa hemma ett par månader till. Jag fick inget arbete förens i början av november. Sen till er som vill ut och resa vill jag bara rekomendera att jobba lite innan iaf, såvida du inte har en stor summa pengar att leva på direkt efter studenten. Själv har jag jobbat i 14 månader nu, tjänat ihop över 100.000:- som jag tänkt spendera friskt senare. Har ju dessutom mer eller mindre bestämt mig vad jag ska göra nu iaf, så till våren så ska jag söka in till en skola i Japan för att sedan förhoppningsvis komma in och plugga där nere i två år. Det som är bra om man skaffat sig ett jobb innan man bestämmer sig är ju att då kan man ordna så man fortfarande kan komma tillbaka senare, istället för att behöva söka jobb när man kommer hem. Jag har full rättighet att vara studieledig hela dom två åren jag är borta för att sen enkelt kunna komma tillbaka till jobbet igen. Har dock haft ett par sömnlösa nätter tack vare detta. Om jag kommer in så finns det ingen återvändå och att åka tillbaka till Sverige om man inte gillar läget där nere kommer inte på tal när man betalat 80.000:- för att plugga där nere. Coolt, alltid velat se japan.. vad tänkte du plugga för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Snacka om att temaveckan har failat. Idag ska vi har redovisningar, men typ halva skolan är borta. Vi som går i trean och har varit med förr vet att det verkligen inte har någon betydelse huruvida vi jobbar eller inte, så arbetsmoralen har varit minst sagt låg. Nu sitter jag här och kollar runt på alla andra seriösa grupper som nämner saker som "Åhhh, vi har ju inte tillräckligt med text på vär plansch" och liknande. Samtidigt sitter jag här och har ingenting att bjuda på. Vet inte om jag skäms eller är nöjd, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Alltså lol. Första veckan efter lovet och jag är redan skoltrött. Så sjuuuuukt mycket som ska göras och jag har varken motivationen eller orken att ta tag i det. Hjälp. Någon mer som sitter i samma sits? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Snacka om att temaveckan har failat. Idag ska vi har redovisningar, men typ halva skolan är borta. Vi som går i trean och har varit med förr vet att det verkligen inte har någon betydelse huruvida vi jobbar eller inte, så arbetsmoralen har varit minst sagt låg. Nu sitter jag här och kollar runt på alla andra seriösa grupper som nämner saker som "Åhhh, vi har ju inte tillräckligt med text på vär plansch" och liknande. Samtidigt sitter jag här och har ingenting att bjuda på. Vet inte om jag skäms eller är nöjd, faktiskt. Haha, jag redovisade i alla fall. Jag var själv i min grupp, men det var nästan till en fördel. Jag reste på mig och sade "ja, vi har egentligen inget att redovisa, så jag tänkte att vi kör en liten frågestund". Så de ställde lite frågor som jag gjorde mitt bästa att svara på (jag är faktiskt ganska bra på att improvisera/hitta på). Sedan blev det lite heta stolen med den läraren som har varit vår handledare under temaveckan. "Jaha, Ante, känner du att din grupp har nått målen ni satte upp i början av veckan?" "Nej, det har vi inte. "Och vad beror det på?" "Ptja..." *Här kommer några niondeklassare som var på "vilken gymnasieskola ska jag välja"-besök och ställer sig längst bak i klassrummet.* "Jo, det är så att de flesta i min grupp är treor och genom åren har vi fått lära oss att det vi gör under temaveckan inte har någon som helst betydelse för något betyg, så vi tog tillfället i akt och stannade hemma." Mja, ärlighet varar längst heter det ju. Lite synd bara att de där niondeklassarna (som hade gått in i salen på inrådan av en annan lärare som troligtvis hade sagt att "där inne kan ni få ett exempel på hur en redovisning på vår skola kan se ut") kom precis då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Det är ju inte direkt bra fucking marknadsföring men det var en bra kommentar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Hur reagerade läraren, Kebab? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Alltså lol. Första veckan efter lovet och jag är redan skoltrött. Så sjuuuuukt mycket som ska göras och jag har varken motivationen eller orken att ta tag i det. Hjälp. Någon mer som sitter i samma sits? Nej . Har precis gjort bort allt jobb jag har att göra. Äntligen är man fri och får hoppas att det håller i sig ett litet tag i alla fall. (minst till måndag ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Coolt, alltid velat se japan.. vad tänkte du plugga för något? lolz, japanska. Har inte bestämt mig för läge, är sugen på Tokyo, men att flytta från Fagerhult(~300 inv.) till Tokyo som har lika mycket invånare som hela Sverige så tror jag det blir döden för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 lolz, japanska. Har inte bestämt mig för läge, är sugen på Tokyo, men att flytta från Fagerhult(~300 inv.) till Tokyo som har lika mycket invånare som hela Sverige så tror jag det blir döden för mig. Bara det är ju en erfarenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 (redigerad) Alltså lol. Första veckan efter lovet och jag är redan skoltrött. Så sjuuuuukt mycket som ska göras och jag har varken motivationen eller orken att ta tag i det. Hjälp. Någon mer som sitter i samma sits? Gosse, jag har inte haft motivation till skolan sedan jag började 3:an i höst. Inte bra alls, kommer ta studenten med några ign, kanske inte få ett studentbetyg. Men men, vem bryr sig. Har ingen arning vad jag vill göra efter skolan heller. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Får väll slappa hela sommaren sen börja jobba hos farsan eller nåt. Redigerad 16 januari, 2009 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Gosse, jag har inte haft motivation till skolan sedan jag började 3:an i höst. Inte bra alls, kommer ta studenten med några ign, kanske inte få ett studentbetyg. Men men, vem bryr sig. Har ingen arning vad jag vill göra efter skolan heller. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Får väll slappa hela sommaren sen börja jobba hos farsan eller nåt. LUNDBY EL MADDAFAKKA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Gosse, jag har inte haft motivation till skolan sedan jag började 3:an i höst. Inte bra alls, kommer ta studenten med några ign, kanske inte få ett studentbetyg. Men men, vem bryr sig. Har ingen arning vad jag vill göra efter skolan heller. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Får väll slappa hela sommaren sen börja jobba hos farsan eller nåt. Du ska plugga upp de där betygen för att inte ångra dig senare, mycket lättare nu när allt är gratis och det enda du behöver är lite motivation. Ska du gå på komvux när du är äldre så bor du förmodligen inte hemma längre och kommer känna att dina år rinner iväg. Annars kommer du inte ens kunna säga på dina CV:n sen att senast slutförd utbildning är gymnasial och då kommer de se dig som ointelligent och inte anställda dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 (redigerad) Hur reagerade läraren, Kebab? Ja, som tur är är hon(troligtvis) en av de skönaste lärarna i världen, så hon sade inte så mycket om det. "Det är ju kul att du är ärlig i alla fall" tror jag hon sade. Den läraren som hade rundturen med niorna var nog mindre glad, så jag höll mig undan för henne resten av dagen. Weener: Vad jag har förstått så kommer folk som har läst på Komvux bli antagna i sista hand på universitetet. Det är enligt det där nya som börjar 2010, tror jag. Redigerad 16 januari, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Grejen är att jag kommer ALDRIG klara Matte B. Aldrig aldrig aldrig. Jag kämpade som en jävel med det, fick IG, kämpade som en jävel med det efter det, fick IG igen. Jag gav upp och vill aldrig mer räkna matte i hela mitt liv. Sen har jag IG i historia också, vilket jag inte heller känner att jag kommer klara. Måste man ha G i allt för att komma in på högskolor eller? Jag har ju inte den blekaste vad jag vill göra efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts