Mark Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Idag har jag min första filosofilektion, jag är grymt taggad Förmodligen en av de mest givande kurser jag läste i gymnasiet (FiA, alltså) - ha det så kul! Fuck, vi ska tydligen inte börja med det förrens nästa vecka . Nu sitter jag istället på religionskunskapen och har ingen aning om vad vi ska göra, läraren är borta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Idag ska jag sitta bakom datorn hela dagen och skriva en uppsats. Oooh, så (o)taggad. Nu förstår jag varför sam är en plugglinje ** För övrigt så börjar skolturneringen i fotboll i veckan och precis som förra året är jag målvakt och den här gången har vi faktiskt stora chanser att vinna turneringen, vilket gör mig till en klad hest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 (redigerad) Sitter och skriver om "konsekvenserna av imperialismen". Har valt att arbeta om Franska Indokina. The Dude, såg du något som kan vara till hjälp när du besökte Asien? Redigerad 13 januari, 2009 av Vinnie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Snart är min arton (18) sidor långa rapport om invandrarkriminalitet klar. Det har varit ett enormt arbete, jak är klad hest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Snart är min arton (18) sidor långa rapport om invandrarkriminalitet klar. Det har varit ett enormt arbete, jak är klad hest Är hela rapporten med försättsblad, sammanfattning, inledning, bakgrund, källförtecking osv. 18 sidor eller är resultatdelen 18 sidor? Vad har du kommit fram till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Är hela rapporten med försättsblad, sammanfattning, inledning, bakgrund, källförtecking osv. 18 sidor eller är resultatdelen 18 sidor? Vad har du kommit fram till? Allting med är arton, rapporten i sig är tolv sidor ( ). Jag har kommit fram till att fokuseringen på etnicitet snarare än klass riktar intresset mot vilken sorts människor brottslingar anses vara snarare än från vilket socialt sammanhang de kommer från. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Allting med är arton, rapporten i sig är tolv sidor ( ). Jag har kommit fram till att fokuseringen på etnicitet snarare än klass riktar intresset mot vilken sorts människor brottslingar anses vara snarare än från vilket socialt sammanhang de kommer från. Du menar att ens sociala förhållanden, och inte ens ursprung, betyder mer för ens eventuella brottskarriär? Låter vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Du menar att ens sociala förhållanden, och inte ens ursprung, betyder mer för ens eventuella brottskarriär? Låter vettigt. Precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Well, jippie. Jag har kommit fram till att jag inte behöver åka till skolan under den här perioden (~3-4 veckor). Alla lektioner kan jag jobba hemma på. 22 maj är det tydligen dags för studentbal, partner redan fixad. \o/ Bara kläder kvar till den då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Snart är min arton (18) sidor långa rapport om invandrarkriminalitet klar. Det har varit ett enormt arbete, jak är klad hest Kan du inte lägga upp rapporten? Intressant ämne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Wiie, håller på att läsa upp Ma B nu. Det går helt okej, men jag är jäääääääääävligt seg när det kommer till att räkna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Wiie, håller på att läsa upp Ma B nu. Det går helt okej, men jag är jäääääääääävligt seg när det kommer till att räkna. Många här har läst den kursen så var inte rädd att fråga om du kör fast på någon uppgift --- Imorgon börjar jag skolan igen, startar i ganska behagligt med bara en ny kurs och så fortsättningen på programmeringen. Den nya kursen är Vågrörelselära, fysik alltså, men en riktigt grym föreläsare. Ska faktiskt bli riktigt roligt! Detta är vad jag ska lära mig: http://www.biox.kth.se/Education/gm/vaagme...orvaagmedia.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Valde till slut att skriva mitt tal för en legalisering av cannabis. Ska hållas imorgon och betyget jag får på detta moment får jag även i Svenska C. Nervositet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Kan du inte lägga upp rapporten? Intressant ämne. Kan komma på tal. Vill först och främst bearbeta klart den och få betyg, men påminn mig så visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Valde till slut att skriva mitt tal för en legalisering av cannabis. Ska hållas imorgon och betyget jag får på detta moment får jag även i Svenska C. Nervositet! Så trevligt att se att du går i mina fotspår Det var iofs B-kursen, men blev ett mvg och om du vill ta del av det så finns det på första sidan i debattråden om här på forumet om legalisering av lättare droger. Vi höll talen i skolans aula, mäktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Wiie, håller på att läsa upp Ma B nu. Det går helt okej, men jag är jäääääääääävligt seg när det kommer till att räkna. Jag med om vi ska uttrycka oss dramatiskt. Jag kan säga att jag alltid behövt jobba lite extra med matten och tagit varenda frivilllig mattelektion till hjälp. Det är alltid bra att ha någon som man kan fråga. Bra lärare d.v.s. Jag läser Matte C nu. Klar med algebran och arbetar just nu med deriveringen. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Wiie, håller på att läsa upp Ma B nu. Det går helt okej, men jag är jäääääääääävligt seg när det kommer till att räkna. Ska börja med B-kursen imorgon. Det ska faktiskt bli ganska intressant att se om det är lika svårt som brosan säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Vi började med Matte B precis innan jullovet, så vi läser både Matte A och B nu. Hittills är det inte så svårt, men det kommer väl antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 (redigerad) Matte A är inga problem om man klarat högstadiet utan några grova problem. Matte B är lite svårare men det stora hoppet är till Matte C om ni ska läsa det. Vad jag har hört så är det rätt bra att ha (Ma C) om man ska läsa vidare, efter gymnasiet. Eller är det något som jag blivit ilurad? Edit: Detta är väl ett svar på Thuugs inlägg... lite halvt. Redigerad 15 januari, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Matte A är inga problem om man klarat högstadiet utan några grova problem. Matte B är lite svårare men det stora hoppet är till Matte C om ni ska läsa det. Vad jag har hört så är det rätt bra att ha (Ma C) om man ska läsa vidare, efter gymnasiet. Eller är det något som jag blivit ilurad? Edit: Detta är väl ett svar på Thuugs inlägg... lite halvt. Det är bra att ha matte D och E också om du ska söka till tekniska högskolor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts