Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Haha, been there, done that. :):lol:

I alla fall... Försov mig idag med, men hade bara en lektion så det är väl lugnt. Men ändå, ruksigt irriterande att vakna vid 11. :) .

Har snart gjort klart mina två religionsarbeten. Orkar inte satsa på MVG med tanke på att jag bara har fått VG på de två proven, så jag halvslappar och kommer väl få G/VG på dem. Känns konstigt, för förr har jag alltid satsat på MVG oavsett ämne. Men nu orkar jag bara inte det, blä.

Haha, jag har försovit mig alla dagar den här veckan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fan asså! börjar bli lite orolig nu, har för mig att morsan sa att samtalet var 16:00, klockan är ju fan 17:10 nu! :lol:

hade ju inte med mig telefon idag så dom kanske förföytade det tills efter jul utan att jag vet om det!! jag har ju missat sista bussen hem, typ hela skolan är svart :)

hoppas att dom kommer snart för att annars är jag screwed!

Redigerad av -Razz-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fan asså! börjar bli lite orolig nu, har för mig att morsan sa att samtalet var 16:00, klockan är ju fan 17:10 nu! :lol:

hade ju inte med mig telefon idag så dom kanske förföytade det tills efter jul utan att jag vet om det!! jag har ju missat sista bussen hem, typ hela skolan är svart :)

hoppas att dom kommer snart för att annars är jag screwed!

Läraren som ni ska ha samtalet med borde ju vara på skolan? Fråga honom om det är förflyttat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, shit vad mycket tid vi har spenderat på våran film för kulturhistorian. Idag "började" vi 09.00 och vi arbetade med filmen fram till 17.00. Vi har fortfarande 2 scener kvar att göra (den ena är den beryktade "Epic Battle Scene"). Det ska vi försöka hinna klart imorgon, sen måste vi klippa och redigera så uti helvete. INNAN klockan 16.00 imorgon bitti ska den vara klar att visas på fredag. Känner stressen! Men vi har haft sjukt kul under dessa stressiga veckor vi har jobbat med filmen, och vem vet..kanske postar jag den här på GTAsajten då den är klar :lol:...förbered er på blod och pokémons :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fin skoldag idag - fick tillbaka min bokrapport på svenskan. Fick MVG, blev väldigt nöjd, la ner ganska mycket tid på att läsa ut boken och att skriva rapporten. Bara lovord från svenskläraren, så det kändes bra!

Vi var några som gjorde bort det sista matteprovet (förutom NP) i MaA igår, och jag fick full poäng, så nu ska jag faila totalt på NP för att inte få MVG i kursen. Sen gjorde vi tomtebloss och doppade skumtomtar i flytande kväve på kemin.

Imorgon har vi klasskamp mellan 10.00-14.00, och på fredag är det avslutning på morgonen. Jag är inte så farligt skoltrött, men det ska bli grymt skönt att få komma bort i nästan tre veckor!

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har gjort nationella prov i svenska B och C? Är det svåra prov, dvs måste man ha lärt sig mycket nytt eller kan jag, som är duktig på svenska, klara G-VG? Står inte ut med min svenska/engelskalärare och vore förbannat skönt att slippa henne. Tråkigare lärare får man leta efter, och då är det ändå ämnen som normalt varken är skittråkiga eller jobbiga, eftersom att jag knappt behöver plugga något i dem eftersom att jag kan det mesta..

Men som sagt, är det svåra prov eller kan man klara dem utan att ha läst kurserna om man är duktig?

Jag har gjort Svenska B. Svår? Nja.. det kan jag inte säga att jag tyckte.

Muntliga delen = ett tal på 5 min, du väljer själv ämnet + en bild.

Skriftliga delen = du får välja mellan 3-5(?) ämnen. Det kan vara en tidningsartikel som ska inne hålla ett visst antal ord, en kort roman på ett visst antal sidor osv.

Är du fantasifull ska det nog gå bra. :naughty:

Fast sen la jag inte ner så mycket tid på det provet, så det är nog bättre om någon annan förklarar mer ingående.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror inte man har nationellt i Svenska C.

Och jag tyckte skrivprovet var skitsvårt. Satt hela tiden ut och nötte som satan, men fick bara VG i alla fall. :rant:

Edit: Men så är jag ju också en sådan som jobbar bäst i hemmets lugna vrå där jag kan få lite tid att tänka till innan jag skriver.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan. Jag sitter och gömmer mig i ett radiobås här i skolan.

Vi har powerpoint redovisningar, och jag snodde en tjej i klassens arbete och ändrade om lite, och dum som jag är så glömde jag att ta bort en logga från hennes arbete i hörnet på en sida. Som tur var kom jag på detta i tid och smet genast ut och nu sitter jag här och trycker.

Helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan. Jag sitter och gömmer mig i ett radiobås här i skolan.

Vi har powerpoint redovisningar, och jag snodde en tjej i klassens arbete och ändrade om lite, och dum som jag är så glömde jag att ta bort en logga från hennes arbete i hörnet på en sida. Som tur var kom jag på detta i tid och smet genast ut och nu sitter jag här och trycker.

Helvete.

Men fy på dig Hugo, du förtjänar smisk! rant_835417_0.gif

:naughty:

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JULLOV!!

Åh, grattis! :naughty:

Hade betygssamtal för Kemi A i tisdags, då min lärare sade att jag fick 'ett starkt VG' - vilket jag antar att jag förtjänade; labbrapporterna var någon nypa grumliga, och mina provresultat var inte direkt solklara MVG'n. Men så ringde han dagen därpå och sade att han hade "omvärderat sitt beslut till det högre" - swish! Så med den höjningen 'vinner' jag den enormt prestigeladdade betygskampen mot min bror, sånt är viktigt.

Oh, och

JULLOV!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JULLOV!!

Igår fick jag tillbaka en bokrapport i Engelska B - fick MVG och min lärare skrev att hon läste den med ett leende på läpparna och att den "made her day". Idag var det julavslutning och jag, tillsammans med sju andra tvåor, fick 800 kronor av skolan för flit och framsteg. :naughty:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JULLOV!!

Igår fick jag tillbaka en bokrapport i Engelska B - fick MVG och min lärare skrev att hon läste den med ett leende på läpparna och att den "made her day". Idag var det julavslutning och jag, tillsammans med sju andra tvåor, fick 800 kronor av skolan för flit och framsteg. :naughty:

hehe nice!

Vilken skola btw? ;o)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor