Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Allts, fan vad förvånad jag är. Innan sommarlovet skrev jag ett skitprov i Matte D, knappt godkänd. Trodde att D skulle bli ett helvete för mig.

Men jag har märkt att under de två sista månaderna i skolan innan sommaren då jag mådde så jävla dåligt satte otroligt starka spår i mig, det är enda förklaringen till att jag just då skötte skolan så otroligt pissdåligt trots att jag försökte.

För idag fick jag tillbaka slutprovet i Matte D, det första jag bläddrade fram till var den kluriga frågan (Ni vet, den som jag jämt läser när jag låter tankarna sväva iväg.) och jag hade fixat full fakking pott på den! Alla G-poäng, alla VG-poäng och en fin liten sol som visade att jag visat MVG-kvalitet i mitt svar.

Att jag sedan inte ens prickade VG ordentligt gjorde mig ordentligt frustrerad.

VG

Totalt antal poäng: 23/25

VG-poäng: 7/6

Om jag sedan får lite plus för mina MVG-kvaliteter så kanske det blir ett VG i alla fall, men jag känner mig osäker.

I alla fall så är chansen stor att jag får VG i matten eftersom jag idag lämnade in projektet och är nästan säker på att jag får minst VG på den.

Fasen vilken jävla vändning, från skitresultat till resultat som jag då trodde att jag aldrig skulle kunna nå.

Men fan att skolan påverkas så mycket när man mår dåligt, trots att man är där och verkligen försöker. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Roligt när sånt händer, speciellt i slutet av gymnasiet när många saknar motivation och presterar dåligt. :w000t:

Eller hur? Jag var väldigt omotiverad under de sista månaderna av tvåan, och ämnen som jag låg bra till i sjönk rätt kraftigt.

När vi fick reda på betyg, och under första tiden av sommarlovet så kände jag mig så jävla usel, jag såg helt enkelt mina tre G som ett stoooort misslyckande. Även om alla andra ämnen resulterade i VG och MVG, många var positiva betyg, som matten nu. Men ändå, de där tre G:na, varav två jag låg på VG innan jullovet, sänkte mitt självförtroende ordentligt och jag skämdes nästan över att jag fick G i åtminstone två av ämnena.

Det blev väl lite av en väckarklocka, även om jag inte pluggar mer nu så är jag mer koncentrerad när jag pluggar, framför allt under genomgång och lektionstid.

Det har ju bevisligen gett resultat, inget G, bara VG och MVG hittills, många betyg som gått bättre än vad jag på förhand tippat att de skulle göra. Det enda G:t jag har just nu är Fysik B, men jag börjar närma mig VG-gränsen, som är mitt mål.

Edit: Jag tror även att högskolematten har inspirerat mig. :w000t:

Jag tänker ofta på högskolan och när jag gör det så inspireras jag till att prestera bra i mina studier nu. Jag vet inte riktigt varför, men det har väl med min syn på högskolan att göra; att man inte slappar med studierna, utan går in för en tenta till 100%.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skäms över oengagerad jag är nuförtiden i skolan, sista året liksom... COME ON!?

Jag känner bara hur tristessen faller över mig för varje nytt meningslöst projekt.

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är fan pinsamt att de enda (uppskattningsvis) tio uppgifter/prov jag har haft i år har skjutits på så länge som möjligt. Hälften av dem gjorde jag förra veckan och två ska jag göra idag och imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jahap... då sitter man här på JB och väntar på att morsan och farsan ska komma... fakkin kvartsamtal :lol: har ju suttit här i snart 3t!

inget o göra, ingen att snacka med. är typ den enda i skolan.

käns ungefär som när morsan tvingade med mig på föräldramötet.. "ALLA dina klasskompisar kommer att vara där" well guess what!? jag var den enda skitungen som var där.

men å andra sidan så slutar man ju imorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

käns ungefär som när morsan tvingade med mig på föräldramötet.. "ALLA dina klasskompisar kommer att vara där" well guess what!? jag var den enda skitungen som var där.

Haha, been there, done that. :):lol:

I alla fall... Försov mig idag med, men hade bara en lektion så det är väl lugnt. Men ändå, ruksigt irriterande att vakna vid 11. :) .

Har snart gjort klart mina två religionsarbeten. Orkar inte satsa på MVG med tanke på att jag bara har fått VG på de två proven, så jag halvslappar och kommer väl få G/VG på dem. Känns konstigt, för förr har jag alltid satsat på MVG oavsett ämne. Men nu orkar jag bara inte det, blä.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor