Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Gick relativt bra, tror jag. Jag improviserade 90% av provet, för jag kunde inget om Upplysningen och Romantiken.

Du hittade alltså på/improviserade hur du trodde Upplysningen och Romantiken skedde och skrev ner detta? Kan nog vara ganska kul att läsa men du lär ju inte få några poäng på det?

---

Prov i python-programmering imorgon. Mattetenta på måndag (som jag inte ens kommer försöka) och Grafisk Teknik-tenta på onsdag (som jag ska få fucking A på!). Sen: jullov!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hittade alltså på/improviserade hur du trodde Upplysningen och Romantiken skedde och skrev ner detta? Kan nog vara ganska kul att läsa men du lär ju inte få några poäng på det?

Jag tog de små delarna jag kom ihåg, utvecklade, och helt enkelt använde mig utav titelns namn för att skriva ned vad jag faktiskt tror vad som var vanligt i Upplysningens/Romantikens litteratur.

Förhoppningsvis failar jag inte för hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag skulle behöva lite hjälp med en fråga efter som jag inte är särskilt insatt i politik.

Här kommer frågan:

Vilken ideologisk bas utgör grunden för partiet (centerpartiet) och hur yttrar den sig i deras politik.

Tack på förhand :)

# Centerpartiet - ekohumanism och socialliberalism

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ideologi#Sven...er_och_ideologi

Där har du en start i alla fall. :)

------

Åh, igår kunde jag inte somna. Låg och tänkte på att den här terminen har gått jättefort och om lika snabb tid har jag tagit studenden. Fick världens ångest, jag vill inte ta studenten än. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, igår kunde jag inte somna. Låg och tänkte på att den här terminen har gått jättefort och om lika snabb tid har jag tagit studenden. Fick världens ångest, jag vill inte ta studenten än. :)

Me neither. :)

Har fan inga planer på vad jag ska göra efter studenten. Vill inte stå på studentdagen och svara "..jag vet inte.." då folk frågar "Vad ska du göra nu då?". :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min kompis redovisning av vår saga ska utföras imorgon, vilket känns knepigt eftersom jag (och lite han..) till idag bara har skrivit en kladd på nio sidor, som i sin tur bara är första hälften av historien. Varför ska jag alltid göra för mycket? Varför gör jag alltid mer än man behöver och hinner aldrig klart i tid!!?

Sedan ikväll, förhoppningsvis, när jag är klar med slutet på historien och renskrivit den ska jag på något sätt försöka tråckla in den i det där förbannade PowerPoint och lägga till en massa egna ritade bilder eftersom jag inte kommer att ha tillgång till internet inatt. Känns som om det inte blir någon sömn inatt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, igår kunde jag inte somna. Låg och tänkte på att den här terminen har gått jättefort och om lika snabb tid har jag tagit studenden. Fick världens ångest, jag vill inte ta studenten än. :(

Ugh. Jag hoppas verkligen att jag kommer ha kvar kontakten med alla mina klasskamrater :(. Skulle kännas helsjukt att studenten = slutet på all gemenskap, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte mycket kvar nu. Imorgon är det luciatåg på morgonen, och då säger jag som Qouad sa för ungefär ett år sen:

* Det var Lucia på morgonen som det var obligatorisk närvaro på. Jo tjena, på min sovmorgon? Skulle inte tro så :(

Sen har vi matte och jag har ind.val.

Nästa vecka är det mån-ons som är riktiga skoldagar. Matteprov på tisdag, känns rätt lugnt. Torsdag är det klasskamp mot TE och på fredag är det väl avslutning av något slag. Känns grymt skönt, tyckte dock nyss det var höstlov. Verkligen nyss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte mycket kvar nu. Imorgon är det luciatåg på morgonen, och då säger jag som Qouad sa för ungefär ett år sen:

Nästa vecka är det mån-ons som är riktiga skoldagar. Matteprov på tisdag, känns rätt lugnt. Torsdag är det klasskamp mot TE och på fredag är det väl avslutning av något slag. Känns grymt skönt, tyckte dock nyss det var höstlov. Verkligen nyss.

Nejnejnej. Det här blir det lov jag längtat mest till någonsin, det behövs verkligen. Ska bli helt underbart att slippa skolan. Förhoppningsvis har jag blivit bra igen när vårterminen börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt samma för mig angående Lucian, börjar skolan halv ett, Lucian är runt 8:10 har jag för mig. Inte en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor