R2D2 Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Fan är det någon mer som har Matte C-nationella om några veckor? Jag latade mig i början på terminen och fick bara G+ på första provet. Hade visserligen MVG på det andra men läraren vill ändå att jag har MVG på nationella om jag ska få det i betyg. C är sjukt svår jämfört med B, i princip alla saker är nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 C är sjukt svår jämfört med B, i princip alla saker är nya. Tell me about it. Tyckte B var krångligt nog, C-kursen håller på att förstöra mig. Jag gör kanske två-tre uppgifter varje lektion, sällan 100% självständigt. Visserligen ligger jag bra till i tidsplanen eftersom jag läser med naturarna så jag får i princip ta på mig så mycket tid jag vill, vilket är himla bra och skönt. Slipper nationella med vilket jag är enormt tacksam för! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Är det någon här som aldrig, eller bara någon enstaka gång, har skolkat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Är det någon här som aldrig, eller bara någon enstaka gång, har skolkat? Möjligtvis en enda gång/två gånger att man skippat sista lektionen, men annars kan jag inte komma på att jag skolkat. Sen går det att definera ordet skolka också. Räknar du "ringa och sjukanmäla sig fastän man inte är sjuk" som skolk? Då är det några fler gånger. Redigerad 17 november, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Möjligtvis en enda gång/två gånger att man skippat sista lektionen, men annars kan jag inte komma på att jag skolkat. Sen går det att definera ordet skolka också. Räknar du "ringa och sjukanmäla sig fastän man inte är sjuk" som skolk? Då är det några fler gånger. Mja, att sjukanmäla sig fast man inte är sjuk borde räknas in tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Om en halvtimme ska jag åka till skolan för första gången sedan 24:e oktober. Herregud, föredrag i två timmar direkt på starten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Mja, att sjukanmäla sig fast man inte är sjuk borde räknas in tycker jag. Då kanske det är.. 3-4 gånger. Inte så fasligt mycket alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Möjligtvis en enda gång/två gånger att man skippat sista lektionen, men annars kan jag inte komma på att jag skolkat. Sen går det att definera ordet skolka också. Räknar du "ringa och sjukanmäla sig fastän man inte är sjuk" som skolk? Då är det några fler gånger. Det är väl ännu värre i så fall, att inte kunna stå för det! Jag "skolkade" vissa lektioner i gymnasiet som var för tråkiga eller onödiga att gå på men det finns ju ingen anledningen att sjukanmäla sig om man inte är på gränsen till indraget studiebidrag eller så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Tas det närvaro på högskolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Tas det närvaro på högskolan? För oss är labbar och tentor obligatoriska. Det tas ingen direkt närvaro på labbarna, men du måste utföra och redovisa dem (och ibland kan man bara göra det vid ett tillfälle), så närvaron tas typ indirekt. På lektioner och föreläsningar tas ingen närvaro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 För oss är labbar och tentor obligatoriska. Det tas ingen direkt närvaro på labbarna, men du måste utföra och redovisa dem (och ibland kan man bara göra det vid ett tillfälle), så närvaron tas typ indirekt. På lektioner och föreläsningar tas ingen närvaro. Har du sagt vad du pluggar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Alltså, kan inte komma på om jag skolkat så mycket såhär på rak hand. Tror inte det var en enda gång alls på högstadiet. vad säger jag, det blev väl någon gång från musiken, några konserer. Alltså inte många gånger utan kanske 5-6 st. Nu på gymnasiet har det bara blivit 1 gång (Det var fotbollstunering, vi kollade i 1h av 3h och for hem istället för turnering eller lektion). Sedan har jag bara gått på 2 st klassmöten sedan skolstart. Vi har väl dem i regel varannan vecka. Det dåla är att man måste sitta och vänta 1h på att bara lyssna på inget, har handlat om Inv-val, blanketter osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Har du sagt vad du pluggar? Jag vill komma ihåg att det är en femårig utbildning, men jag vet inte säkert. Fy att svara halvt åt andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Mja, att sjukanmäla sig fast man inte är sjuk borde räknas in tycker jag. Då talar vi om otaaaliga gånger för min del iaf, haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Har aldrig skolkat medvetet tror jag, aldrig sjukanmält mig om jag inte har varit sjuk. Hade 0,0% frånvaro i ettan tror jag (madness). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Är det någon här som aldrig, eller bara någon enstaka gång, har skolkat? Ja, hur så? Har till och med fått närvaro för en kurs som jag inte ska gå på Redigerad 17 november, 2008 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Har du sagt vad du pluggar? Svarade via PM. Om det är nån mer som undrar så är det bara att PMa, jag har valt att hålla vissa saker lite halvt anonyma här. För övrigt ökade min skolk exponentiellt i grundskolan. Först i princip ingen skolk alls, men under tiden ökade det sakta och i trean på gymnasiet kändes vissa saker så grymt meningslösa och omotiverande, så då valde jag allt oftare att stanna hemma eller göra annat. Har egentligen aldrig skolkat mycket dock. Redigerad 17 november, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Har aldrig skolkat medvetet tror jag, aldrig sjukanmält mig om jag inte har varit sjuk. Hade 0,0% frånvaro i ettan tror jag (madness). Det hade jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Har aldrig skolkat medvetet tror jag, aldrig sjukanmält mig om jag inte har varit sjuk. Hade 0,0% frånvaro i ettan tror jag (madness). Nej inte jag heller, har dock skippat några föreläsningar nu i högskolan pga att de inte känns givande men det räknas inte riktigt som skolk. Var faktiskt en av fyra i min årskurs som hade minst frånvaro under hela min gymnasietid, vilket tillkännagavs under studentlunchen (ja, vi fick pris för det också ). Kommer inte ihåg hur många procent frånvaro det var, men många var det iaf inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Nej inte jag heller, har dock skippat några föreläsningar nu i högskolan pga att de inte känns givande men det räknas inte riktigt som skolk. Var faktiskt en av fyra i min årskurs som hade minst frånvaro under hela min gymnasietid, vilket tillkännagavs under studentlunchen (ja, vi fick pris för det också ). Kommer inte ihåg hur många procent frånvaro det var, men många var det iaf inte. Jag har sett dig i rulltrappan till tekniska högskolan minst två gånger, bara så du vet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts