Kebab Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Vi får skriva på dator. Vad i... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Vi bygger varsin grill på skolan, ganska roligt men svårt eftersom jag hade syslöjd i tre år. Vi har gjutit en betongplatta, satt ihop lekasten med putsbruk, lagt på bruk runt utsidan på grillen, lagt på lite plåt och idag började jag mura. Riktigt klurigt eftersom allting måste vara rakt åt alla håll. Men det är roligt med två dagar i veckan, måndag och tisdag, yrkesämnen så man slipper göra så mycket annat tråkigt, som fysik och kemi t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Vad i... "De kan skrivas på dator i den mån skolan har tillgång till datorer. För att elever inte ska kunna hämta textavsnitt etc. från Internet ska nätuppkoppling inte finnas tillgänglig." Helt åt helvete orättvist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Vad i... "De kan skrivas på dator i den mån skolan har tillgång till datorer. För att elever inte ska kunna hämta textavsnitt etc. från Internet ska nätuppkoppling inte finnas tillgänglig." Exakt. Men ändå.. tokskönt att slippa sitta och skriva för hand tills handleden går av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Hur stor del har rättstavning i Svenska B? Får ju extra hjälp om man använder W0rd med massa annat också t.ex synonymer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Exakt. Men ändå.. tokskönt att slippa sitta och skriva för hand tills handleden går av. Kallar man det för "skriva för hand" tills handleden går av nu för tiden? Åh, ni unga människor. På min tid hette det runka. APWDFKPAWKEPawÅHHÅHÅ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Kallar man det för "skriva för hand" tills handleden går av nu för tiden? Åh, ni unga människor. På min tid hette det runka. APWDFKPAWKEPawÅHHÅHÅ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Haha, fan vad konstigt. Alla som har svenska B verkar ha prov imorgon utom vi, alla mina kompisar har nationellt, ni har nationellt. Men inte vi, vi har sovmorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 (redigerad) Haha, fan vad konstigt. Alla som har svenska B verkar ha prov imorgon utom vi, alla mina kompisar har nationellt, ni har nationellt. Men inte vi, vi har sovmorgon. Är det sista terminen då? Vi läser av någon helt oförklarlig anledning Svenska B över tre terminer, jag menar, naturare är oftast inte helt efterblivna även inom ämnen utanför inriktningen. Redigerad 11 november, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Är det sista terminen då? Vi läser av någon helt oförklarlig anledning Svenska B över tre terminer, jag menar, naturare är oftast inte helt efterblivna även inom ämnen utanför inriktningen. Nepp, det är första terminen, började i somras med det. Eller menade du att det är just därför vi inte har något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Nepp, det är första terminen, började i somras med det. Eller menade du att det är just därför vi inte har något? Nationella är ju oftast det sista man gör, hence, sista terminen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Lukten sitter kvar i näsan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Vad för djur är det där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Vad för djur är det där? Gris tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Gris tror jag. Ganska likt en människas ändå, blev nästan lite orolig där. Vad gjorde ni med det? Bara öppnade för att se hur det såg ut inuti? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 (redigerad) Himla skön dag vi hade idag, alltså! Först städade vi lite i byggsalen från halv 9 till halv 10, sedan bjöd vår lärare på "nästan" obegränsat med fika, så det var bara att halsa kaffe och äta bullar. Därpå, rast till lunch. Efter lunch hade vi rundvandring på Astrid Lindgren-utställningen på museet, efter det lite lätt engelska och matteprov. Matteprovet gick bra, utom sista frågan som jag satt en halvtimme extra med utan att lyckas lösa frågan. Här är en kort sammanfattning: Antal maskiner som gick sönder per dag och hur många dagar det var: 0 7 1 8 2 8 3 4 4 2 5 1 (7 dagar gick 0 maskiner sönder, 8 dagar gick 1 maskin sönder osv.) Det visade sig att man gjort fel på två dagar och när man gjort om diagrammet, hade medianen sänkts och medelvärdet höjts. Förklara med ett exempel på hur det kan komma sig. Jag räknade.. 0 x 7 = 0 1 x 8 = 8 2 x 8 = 16 3 x 4 = 12 4 x 2 = 8 5 x 1 = 5 0+8+16+12+8+5=49 7+8+8+4+2+1=30 49/30=1.63 Medelvärde=1.63 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 4 4 5 Median=1.5 Ändra två tal (ta inte bort, byt plats med ett annat) så att medelvärdet blir högre än 1.63 och medianen lägre än 1.5. Jag har fortfarande inte löst detta..trots mer än tolv sidor med uträkningar! Edit: Shit, jag tror att jag har det..helvete också! Redigerad 13 november, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Ganska likt en människas ändå, blev nästan lite orolig där. Det är väl just därför man använder organ från grisar? Rätta mig om jag har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Det är väl just därför man använder organ från grisar? Rätta mig om jag har fel. Det låter lämpligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Det är väl just därför man använder organ från grisar? Rätta mig om jag har fel. Man brukar ju säga att anatomiskt sett är människan och grisen mest lika varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Tänkte unna mig en fridag(=sjukanmäla mig) imorgon. Har lite skolarbete att jobba ifatt med, hoppas jag tar mig i kragen och gör det. Kom precis på att jag har studiedag tisdag-onsdag med. Hmm, kanske kommer se lite illa ut då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts