Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Blä, redan torsdag. Dagarna går så himla fort. Idag, torsdag, var första dagen jag faktiskt pluggade på någonting. Jag gjorde klart min uppsats om hur demokratin uppstog i det antika Grekland samt en jämförelse mellan Sparta och Aten. Jag är helnöjd med den och kunde inte ha gjort någonting bättre. Imorgon får jag antagligen ta upp franskan samt samhällskunskapen. Sedan skola på måndag, snacka om ångest man kommer få på söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd bara att det inte finns mer att läsa på gtasajten så jag kan skjuta upp arbetet ett tag. Läser alltid rent sajten innan jag börjar med något arbete.

Haha, samma här. Det som är så dumt är dock att jag fortsätter uppdatera forumet medan jag har Håller med till 100%! uppe = ineffektiviteten är ett faktum.

Är Matte B mycket svårare än Matte A?

Jag tyckte det. Och C är ännu värre. Usch, vad jobbig matten är nu. Skönt i alla fall att jag ligger bra till i tidsplanen och i princip kan ta det i min egen takt.

Slapp vecka, sjukt jobbigt. Vad är det man missar? Är ettan känd för att vara seg på NV (mitt tillval sätter inte igång förrän i tvåan)? Det är väldigt lite att göra just nu, har inte gjort något läxarbete över huvud taget på hela veckan, det finns ju inget att göra!

Jag antar att det ändå är bättre än att slita med skolarbetet vilket ni andra verkar göra, men lite orolig blir man ju.

Heh, sådär har jag haft det hela tiden.* Är inne på tredje året nu. :sick:

*Med undantag för ett antal tvåveckorsperioder då det har varit skithetsigt. OFtast innan lov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, okej. Tyckte bara att det verkade lite konstigt att lyckas skriva "svenska prov" för att sedan med flit skriva "svenskaprov" istället för "svenskprov".

Men äh, grammar nazi är inte grejen.

Det är ett väldigt vanligt fel som många är ovetande om, så jag bara säger det i klartext. Inte för att klaga på den som skrev det på förra sidan eller leka språknazi, utan helt enkelt för att det är bra att veta. Passar också på att stjäla förstaandrainlägget på den nya sidan! Skriver det i ett teckensnitt med serifer, så ser det mer seriöst ut.

*harkel* - "Svenskaprov" är felaktig grammatik - det heter "svenskprov". Samma gäller för "engelskprov" och "tyskprov". Även när det gäller andra saker än prov, såsom "fransklärare" och "svensklärare".

edit: damn you, Dude!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett väldigt vanligt fel som många är ovetande om, så jag bara säger det i klartext. Inte för att klaga på den som skrev det på förra sidan eller leka språknazi, utan helt enkelt för att det är bra att veta. Passar också på att stjäla förstaandrainlägget på den nya sidan! Skriver det i ett teckensnitt med serifer, så ser det mer seriöst ut.

*harkel* - "Svenskaprov" är felaktig grammatik - det heter "svenskprov". Samma gäller för "engelskprov" och "tyskprov". Även när det gäller andra saker än prov, såsom "fransklärare" och "svensklärare".

edit: damn you, Dude!

Ännu viktigare, det skrivs som ett ord. Så vi har rett ut allting i klartext =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor