mr_tobbe Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 Phew! MVG på första Engelska C-examinationen, väntade till sista kvällen med tvåsidorsessay... Känns alltid avgörande med ny lärare och nytt ämne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 Tredje lovdagen, ska ägna dagen åt att läsa mer på Stepen King's Lida och kanske räkna lite matte. Dagarna går fruktansvärt fort.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 Hähä. Lovet börjar imorgon. USA yayayay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Blä, redan torsdag. Dagarna går så himla fort. Idag, torsdag, var första dagen jag faktiskt pluggade på någonting. Jag gjorde klart min uppsats om hur demokratin uppstog i det antika Grekland samt en jämförelse mellan Sparta och Aten. Jag är helnöjd med den och kunde inte ha gjort någonting bättre. Imorgon får jag antagligen ta upp franskan samt samhällskunskapen. Sedan skola på måndag, snacka om ångest man kommer få på söndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Palla. Nationellt prov i Svenska B på tisdag. Hålla tal i 5 minuter. Fick en inspirationskick igår kväll och skrev nästan en sida om det jag ska prata om. Får läsa igenom det och korrigera senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Synd bara att det inte finns mer att läsa på gtasajten så jag kan skjuta upp arbetet ett tag. Läser alltid rent sajten innan jag börjar med något arbete. Haha, samma här. Det som är så dumt är dock att jag fortsätter uppdatera forumet medan jag har Håller med till 100%! uppe = ineffektiviteten är ett faktum. Är Matte B mycket svårare än Matte A? Jag tyckte det. Och C är ännu värre. Usch, vad jobbig matten är nu. Skönt i alla fall att jag ligger bra till i tidsplanen och i princip kan ta det i min egen takt. Slapp vecka, sjukt jobbigt. Vad är det man missar? Är ettan känd för att vara seg på NV (mitt tillval sätter inte igång förrän i tvåan)? Det är väldigt lite att göra just nu, har inte gjort något läxarbete över huvud taget på hela veckan, det finns ju inget att göra! Jag antar att det ändå är bättre än att slita med skolarbetet vilket ni andra verkar göra, men lite orolig blir man ju. Heh, sådär har jag haft det hela tiden.* Är inne på tredje året nu. *Med undantag för ett antal tvåveckorsperioder då det har varit skithetsigt. OFtast innan lov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 De flesta har väl skola idag efter höstlovet. Det känns förjävligt, speciellt hur mycket plugg som kommer dyka upp. Aaaah. Får bara bita i äpplet och fortsätta som jag gjorde före lovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 De har ändrat vårat schema. Nu har vi skola på fredagar . Jag hade precis vant mig vid tredagarshelg.. Nu måste vi byta reptider med bandet också. Skit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Svenskaprov imorgon. Ordklasser. Redigerad 3 november, 2008 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Svenska prov imorgon. Ordklasser. Oh, big deal. Nationellt Prov - Svenska B imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Svenska prov imorgon. Ordklasser. Pluggar du utomlands, eller är inte alla prov ni har svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Pluggar du utomlands, eller är inte alla prov ni har svenska? Nej alla prov är faktiskt inte på svenska. Till exempel engelskaproven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Hähähähä, nu blev det fel igen x2! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Hähähähä, nu blev det fel igen x2! För denna gjorde jag ju inte med flit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Svenskaprov engelskaproven Syftade på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Syftade på dem. Jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Ehm, okej. Tyckte bara att det verkade lite konstigt att lyckas skriva "svenska prov" för att sedan med flit skriva "svenskaprov" istället för "svenskprov". Men äh, grammar nazi är inte grejen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Men äh, grammar nazi är inte grejen. Om han ska ha prov i just svenska så kanske det är på sin plats. Fiskaren: Jag skulle även klassa prov i engelska som svenska om de är gjorda i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Ehm, okej. Tyckte bara att det verkade lite konstigt att lyckas skriva "svenska prov" för att sedan med flit skriva "svenskaprov" istället för "svenskprov". Men äh, grammar nazi är inte grejen. Det är ett väldigt vanligt fel som många är ovetande om, så jag bara säger det i klartext. Inte för att klaga på den som skrev det på förra sidan eller leka språknazi, utan helt enkelt för att det är bra att veta. Passar också på att stjäla förstaandrainlägget på den nya sidan! Skriver det i ett teckensnitt med serifer, så ser det mer seriöst ut. *harkel* - "Svenskaprov" är felaktig grammatik - det heter "svenskprov". Samma gäller för "engelskprov" och "tyskprov". Även när det gäller andra saker än prov, såsom "fransklärare" och "svensklärare". edit: damn you, Dude! Redigerad 3 november, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Det är ett väldigt vanligt fel som många är ovetande om, så jag bara säger det i klartext. Inte för att klaga på den som skrev det på förra sidan eller leka språknazi, utan helt enkelt för att det är bra att veta. Passar också på att stjäla förstaandrainlägget på den nya sidan! Skriver det i ett teckensnitt med serifer, så ser det mer seriöst ut. *harkel* - "Svenskaprov" är felaktig grammatik - det heter "svenskprov". Samma gäller för "engelskprov" och "tyskprov". Även när det gäller andra saker än prov, såsom "fransklärare" och "svensklärare". edit: damn you, Dude! Ännu viktigare, det skrivs som ett ord. Så vi har rett ut allting i klartext =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts