Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Slapp vecka, sjukt jobbigt. Vad är det man missar? Är ettan känd för att vara seg på NV (mitt tillval sätter inte igång förrän i tvåan)? Det är väldigt lite att göra just nu, har inte gjort något läxarbete över huvud taget på hela veckan, det finns ju inget att göra!

Jag antar att det ändå är bättre än att slita med skolarbetet vilket ni andra verkar göra, men lite orolig blir man ju.

På min skola så är vi i teknik sammanslagna i en NV och TE klass NVTE1 och NVTE1b. Ochsom det verkar nu så har NV-eleverna inte så mycket att göra men om man kolla på vilka kurser dom kommer läsa sen ser det ut att bli ganska mycket medans vi i TE är klara med 3 kurser tills nästa termin. Så ja jag tror att det blir jobbigare sen i 2:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slapp vecka, sjukt jobbigt. Vad är det man missar? Är ettan känd för att vara seg på NV (mitt tillval sätter inte igång förrän i tvåan)? Det är väldigt lite att göra just nu, har inte gjort något läxarbete över huvud taget på hela veckan, det finns ju inget att göra!

Jag antar att det ändå är bättre än att slita med skolarbetet vilket ni andra verkar göra, men lite orolig blir man ju.

Det beror helt och hållet på vilka kurser du valt att läsa och hur dom har planerat programmet. För mig var det tvärtom när jag gick på gymnasiet - mycket från början och sen trappades det bara ner. Jag hade dessutom läst för många poäng, så i trean kunde jag ta bort en kurs extra och hade ytterst lite kvar. Den sista terminen var det för slappt måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt och hållet på vilka kurser du valt att läsa och hur dom har planerat programmet. För mig var det tvärtom när jag gick på gymnasiet - mycket från början och sen trappades det bara ner. Jag hade dessutom läst för många poäng, så i trean kunde jag ta bort en kurs extra och hade ytterst lite kvar. Den sista terminen var det för slappt måste jag säga.

Matte A, Biologi A, Kemi A, Svenska A, Engelska A, Estetisk verksamhet, Idrott och hälsa A, Spanska steg 3 läser jag just nu, estet försvinner efter jul och Matte A tentar vi av i januari som följs av Matte B såklart...

I tvåan tillkommer Programmering A, Matematik diskret och Fysik A, men då försvinner också Biologi A och Kemi A. Hur många kurser väljer man till i tvåan? Annars går det ju ganska jämnt ut... de flesta ämnen är ju ungefär lika tunga.

Känns som jag borde veta sånt' här men det var faktiskt ganska nyligen jag insåg att vi hade en jävla massa NO-ämnen. Jag antar att det har varit en slapp vecka bara, lär säkert svämma över efter lovet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På historian ska vi göra ett arbete, där vi ska dyka djupare i ett visst ämne med anknytning till medeltiden. Några förslag? Inte digerdöden.

Kyrkan och dess makt? De, tillsammans med kungarna, hade ju i stort sett all makt. Kyrkan på grund av att de hade hand om allt vad utbildning och sjukvård hette, och om du protesterade så hamnade du i helvetet, i stort sett. Jag har för mig att det stämmer.

Kan nog gå att skriva en del om, i vilket fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imo så är det ett rätt stort steg från Matte A till Matte B. Mycket större än hoppet från högstadiematte till Matte A, men det har du nog redan fått höra.

Jo jag hage hört det men ville kolla vad ni tyckte.

Helt klart att A-B var större än 9-A, men ändå inte stort.

B-C är ett MYCKET större hopp, iaf än så länge.

Det där däremot har jag inte hört dom som jag känner tycker att det är ett litet steg mellan B och C.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur blir det med poängen om man läser tex Fysik B extra utöver vad man egentligen skulle läsa?

Jag antar att du syftar på meritpoängen. Om den kurs som du ska läsa vidare på högskola/universitet inte har Fysik B som krav och den ger meritpoäng så lär du få 0.5 meritpoäng för det ja.

**

Btw, LOV! Så jäkla skönt!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

simon "JÄVLA MÅLKAVALKAD!" säger (14:53):

tre veckors måndagsuppgifter. 200 mattetal. Jag måste in till stan och be om att få läsa polischefens email, jag måste leta upp en journalist och intervjua han i en timme, och skriva en filmanalys som innefattar rasisim, patriotism, nazism och anarkism från American History X

Innan onsdag kväll. Jaaaaaaaa. Åker till USA på torsdag, och gör det här för att inte hamna efter i viktiga ämnen. Känns ändå jävligt jobbigt och jag VILL INTE. JAG VILL INTE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor