Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Idag hade vi debatt på engelskan. Det skulle vara en "EU-debatt" och vi skulle argumentera för vår tilldelade ställning. Det handlade om huruvida engelska skulle bli det enda officiella språket inom EU-kommiteen och var faktiskt riktigt intressant :)

Men grejen var den att jag skulle vara styrelsens ordförande och var därmed tvungen att öppna mötet med ett inledande tal >_< Det betydde även att jag var tvungen att vara opartisk och inte ta någons sida, debatten blev därmed bara tråkig för min del då jag inte kunde uttrycka mina superbra argument som helt skulle knäcka de andras :innocent:

Aja, en kul grej faktiskt. Det jobbigaste var nog att vi hela tiden filmades och alla (så kändes det i alla fall) blev väldigt stressade när de kände sig iaktagna.

Engelska A2 är roligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag hade vi debatt på engelskan. Det skulle vara en "EU-debatt" och vi skulle argumentera för vår tilldelade ställning. Det handlade om huruvida engelska skulle bli det enda officiella språket inom EU-kommiteen och var faktiskt riktigt intressant :)

Men grejen var den att jag skulle vara styrelsens ordförande och var därmed tvungen att öppna mötet med ett inledande tal >_< Det betydde även att jag var tvungen att vara opartisk och inte ta någons sida, debatten blev därmed bara tråkig för min del då jag inte kunde uttrycka mina superbra argument som helt skulle knäcka de andras :innocent:

Aja, en kul grej faktiskt. Det jobbigaste var nog att vi hela tiden filmades och alla (så kändes det i alla fall) blev väldigt stressade när de kände sig iaktagna.

Engelska A2 är roligt :D

Vänta lite nu. Engelska A2? Eftersom du är 91:a utgår jag från att du går i tvåan på gymnasiet nu. Borde du inte läsa Eng B då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade 10.30! :whistling: Första riktiga försovningen på många, många månader så så värst farligt är det väl inte egentligen. Struntade i att äta skolmaten och tog en rejäl frukost här hemma istället.

Om 40 minuter har jag prov i Kommunikation som jag inte har hunnit plugga mer än 20 minuter på, på grund av att jag har jobbat och fixat i vårt gamla hus hela helgen. Hoppas fröken har överseende med det och låter mig göra det imorgon istället, skickade ett mail till henne igår med så hon är lite förvarnad. :o

Brukar ni försova er mycket? Och visst var det vanligare på högstadiet än gymnasiet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar ni försova er mycket? Och visst var det vanligare på högstadiet än gymnasiet?

Mja. I mitt fall så var jag faktiskt bättre på att hålla tiderna under högstadietiden. Dock så fann jag mig själv skolkandes mycket mer än vad jag gör nu. Visst handlar det inte om hela dagar och så här, men jag skippade sista lektionen och andra lektioner som jag inte gillade ganska ofta. Som tur så påverkade inte det så mycket, men jag kunde gjort mycket bättre.

I gymnasiet har jag varit bättre på att passa tider. Dock är jag ofta ca. fem-tio minuter försenad till första lektionen. Det beror på att jag vaknar trettio minuter före första lektionen, men orkar helt enkelt inte pallra mig ur sängen och blir liggandes kvar till tjugo över och ja, då brukar man inte hinna helt enkelt. Men det är något jag håller på att förbättra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade 10.30! :whistling: Första riktiga försovningen på många, många månader så så värst farligt är det väl inte egentligen. Struntade i att äta skolmaten och tog en rejäl frukost här hemma istället.

Om 40 minuter har jag prov i Kommunikation som jag inte har hunnit plugga mer än 20 minuter på, på grund av att jag har jobbat och fixat i vårt gamla hus hela helgen. Hoppas fröken har överseende med det och låter mig göra det imorgon istället, skickade ett mail till henne igår med så hon är lite förvarnad. :o

Jovars, kommer 10-40 minuter försent varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läraren och eleverna som du stör när du kommer in sent och skolsystemet som gör att du får gå där gratis.

Lärarna är aldrig i klassrummet och eleverna bryr sig inte heller särskilt mycket. Jag går bara in och sätter mig på min plats.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lärarna är aldrig i klassrummet och eleverna bryr sig inte heller särskilt mycket. Jag går bara in och sätter mig på min plats.

Bra skola! Rättare sagt, bra elever&lärare. Tror dock inte på det där. Dessutom så tar du inte alls skolan seriöst, som man borde göra. Men jah, varför ska jag blanda mig in i det hela.

**

Yay! Idag var jag en av de två elever som fick MVG i uppförandet av monologer (i Scenisk Gestaltning). Jag hade valt slutet i Max Payne 2 och framförde det på ett annorlunda sätt. Läraren sa att jag var otroligt bra ( :o ), så jag är klad hest nu.

**

Har idag pluggat en timma på historiaprovet som vi har imorgon. Fyra timmar sammanlagt. Har fördelat det så jag pluggat en timma varje dag sedan i torsdags-fredags. Fast då kanske man ska lägga till de fyra timmar som det tog att skriva sammanfattningen. Jag har ö.h.t börjat att skriva sammanfattningar inför alla stora prov. Jag tycker att det är mycket lättare att lära sig och jag slipper alla onödiga meningar och sidofakta som finns med i innehållet i boken. Jag hoppas på bästa möjliga betyg, men man vet ju aldrig.

**

Är det bara jag som avskyr att stå utanför dörren till klassrummet varje prov? Det är samma visa varje gång. Överallt hör man hur alla repeterar och någon kommer fram till mig och frågar om jag kan det och det. Sedan så blir man så stressad att höra när alla andra svarar på instuderingsfrågor och dylikt. Jag är hellre helt ensam och koncentrerar mig på provet, för annars får jag bara massa andra tankar i skallen. Tycker för övrigt att tiden man får för att skriva vissa prov ska vara längre. Finns flera som inte hinner, inklusive jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor