Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Den kursen är väl ganska viktig om du vill läsa vidare till saker, är den inte?

Vet bara att den inte behövs vid eftergymnasiala studier inom juridik, psykologi, samhällsvetenskap, historianågonting eller journalistik, vilket räcker för mig. Den ingår inte i min linje egentligen, hade läst den som extrakurs. Om jag mot all förmodan i hela världen har fått något fel nu måste ni säga det, för då är jag in deep shit.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den kursen är väl ganska viktig om du vill läsa vidare till saker vidare på universitet/högskola, är den inte?

Halvt irrelevant tillägg:

KTH ska tydligen börja med matematik E som krav för civilingenjör också, bara Chalmers och Lund som har det idag såvitt jag vet. Läser man det på komvux hamnar man i reservgruppen så jag känner verkligen att jag bör klara den i gymnasiet.

edit. Detta är alltså HT 2010 om jag har förstått det rätt.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte hoppa av den kursen för allt i världen. Främst för att jag inte har en aning om vad jag ska göra senare och vill hålla så många dörrar som möjligt öppna.

Men för dig som redan vet att du inte kommer behöva den säger jag: Grattis! Du slipper den jobbigaste kursen jag varit med om! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halvt irrelevant tillägg:

KTH ska tydligen börja med matematik E som krav för civilingenjör också, bara Chalmers och Lund som har det idag såvitt jag vet. Läser man det på komvux hamnar man i reservgruppen så jag känner verkligen att jag bör klara den i gymnasiet.

edit. Detta är alltså HT 2010 om jag har förstått det rätt.

Skulle säga att det är i allra högsta grad relevant! När jag tänker på det får jag alltid en liten klump i halsen (själv har jag bara läst MaD), men börjar jag HT 2009 så torde det ju vara lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolan var rOlig i början, var glad o så. Nu är jag så jävla trött varje gång jag kommer hem.

Har inte tid med något, måste plugga nästan hela tiden annars kommer jag inte ihåg något när vi har prov. Och så har vi prov varje vecka. Ibland två-tre.

Är så trött på skolan just nu, hoppas det blir bättre. :unsure:

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolan var rOlig i början, var glad o så. Nu är jag så jävla trött varje gång jag kommer hem.

Har inte tid med något, måste plugga nästan hela tiden annars kommer jag inte ihåg något när vi har prov. Och så har vi prov varje vecka. Ibland två-tre.

Är så trött på skolan just nu, hoppas det blir bättre. :unsure:

Ja, skolan var kul i sexårsgrupp, och 1&2:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor