Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Aktuell prov/tentasituation:

Idag hade jag prov i engelska (det gick bra) OCH tenta i afrikansk politik (tror det gick ganska bra), imorgon har jag prov i fucking finska ( :) ). På måndag har jag tenta i postkommunistisk politik och på tisdag tenta i samhällsfilosofi. SEN är det höstlov. Phew! yes_1021002_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aktuell prov/tentasituation:

Idag hade jag prov i engelska (det gick bra) OCH tenta i afrikansk politik (tror det gick ganska bra), imorgon har jag prov i fucking finska ( :) ). På måndag har jag tenta i postkommunistisk politik och på tisdag tenta i samhällsfilosofi. SEN är det höstlov. Phew! yes_1021002_0.gif

Låter som ett väldigt välbehövligt lov. Vad utbildar du dig till förresten?

Redigerad av Fiskaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls känner för skolan och inte alls är motiverad? Jag förstår inte vad jag ska jobba för, Jag kommer antagligen komma in på en andraklass linje och sitta av gymnasiumet i 3 år efter det får jag slita mig fram på ett lågavlönat jobb. Alternativ är ju att supa ner sig och bo hemma tills man är 35 år. Imorgon har jag dessutom utvecklingssamtal. :)

Edit: Jag låter ju som en emo. :rolleyes:

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls känner för skolan och inte alls är motiverad? Jag förstår inte vad jag ska jobba för, Jag kommer antagligen komma in på en andraklass linje och sitta av gymnasiumet i 3 år efter det får jag slita mig fram på ett lågavlönat jobb. Alternativ är ju att supa ner sig och bo hemma tills man är 35 år. Imorgon har jag dessutom utvecklingssamtal. :)

Edit: Jag låter ju som en emo. :rolleyes:

Det låter som att du BEHÖVER ett utvecklingssamtal.

Vad är en andraklasslinje? Ifall du inte är intresserad av teoretiska ämnen så gå något praktiskt, elektriker t.ex, och få en inte alls så pjåkig lön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns fel så är det fortfarande ganska stor brist på rörmokare. Det hade jag lätt valt om jag skulle gå en praktisk linje.

Edit: Skönt att ha sovmorgon och att bo sju minuter från skolan förresten. Aldrig förr har jag kunnat sitta framför datorn på morgonen. :) Fast jag börjar förstå nu varför det alltid är de som bor närmast skolan som kommer senast till lektionerna...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns fel så är det fortfarande ganska stor brist på rörmokare. Det hade jag lätt valt om jag skulle gå en praktisk linje.

Edit: Skönt att ha sovmorgon och att bo sju minuter från skolan förresten. Aldrig förr har jag kunnat sitta framför datorn på morgonen. :unsure: Fast jag börjar förstå nu varför det alltid är de som bor närmast skolan som kommer senast till lektionerna...

Jag kom alltid 5 minuter försent hela 7an och 8an. Sen flyttade vi, och jag har väl kommit försent max en, två gånger sen dess, på morgonen alltså.

Helt ärligt tycker jag att det är förbannat skönt att sitta på bussen på morgonen, särskilt vinterdagar, men visst, skulle väl vara bättre att bo närmare skolan gissar jag... Fast då skulle jag ju inte ha en chans att göra busspluggande, som funkar perfekt för glosor och andra enkla grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som inte alls känner för skolan och inte alls är motiverad? Jag förstår inte vad jag ska jobba för, Jag kommer antagligen komma in på en andraklass linje och sitta av gymnasiumet i 3 år efter det får jag slita mig fram på ett lågavlönat jobb. Alternativ är ju att supa ner sig och bo hemma tills man är 35 år. Imorgon har jag dessutom utvecklingssamtal. :unsure:

Edit: Jag låter ju som en emo. :lol:

Känner som dig, jag går i stort sätt bara för att få närvaro så jag kan få mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner som dig, jag går i stort sätt bara för att få närvaro så jag kan få mina pengar.

Jag får inte ens några pengar. :unsure:

Du går inte på gymnasiet, därför. Eller, han kanske menar barnbidrag, men studiebidrag börjar man väl inte få föräns ettan i gymnasiet? Har redan glömt det.

--

Jag själv tycker att det är tråkigt att ni har en sådan syn på skolan. Självklart har jag egentligen ingenting med saken att göra, men skolan är antagligen en om inte den viktigaste delen i livet. Om man failar i skolan, så brukar man faila i livet. Om man lyckas (eller åtminstone går ut skolan med okej betyg) brukar det också gå bra i fortsättningen. Visserligen behöver det inte vara så, men det brukar oftast bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du går inte på gymnasiet, därför. Eller, han kanske menar barnbidrag, men studiebidrag börjar man väl inte få föräns ettan i gymnasiet? Har redan glömt det.

Jag går i högstadiet..

Jag själv tycker att det är tråkigt att ni har en sådan syn på skolan. Självklart har jag egentligen ingenting med saken att göra, men skolan är antagligen en om inte den viktigaste delen i livet. Om man failar i skolan, så brukar man faila i livet. Om man lyckas (eller åtminstone går ut skolan med okej betyg) brukar det också gå bra i fortsättningen. Visserligen behöver det inte vara så, men det brukar oftast bli så.

Jag failar något enormt i skolan, betyg i riskzon is teh shit. :unsure:

Jag är en gangsta vettu, som hänger bakom idrottshallen och röker.

Det stämmer inte riktigt, jag är bara trött på skolan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom alltid 5 minuter försent hela 7an och 8an. Sen flyttade vi, och jag har väl kommit försent max en, två gånger sen dess, på morgonen alltså.

Helt ärligt tycker jag att det är förbannat skönt att sitta på bussen på morgonen, särskilt vinterdagar, men visst, skulle väl vara bättre att bo närmare skolan gissar jag... Fast då skulle jag ju inte ha en chans att göra busspluggande, som funkar perfekt för glosor och andra enkla grejer.

Du ska vara glad att du slipper cykla en halv mil till skolan vinterdagar och förresten andra dagar också. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor