Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Jag hade skrivit om den där svenska rumpsmiskarsekten. Någon som vet vad den heter?

Det är ingen sekt och har absolut inget med religion att göra.

Det leds av Hans Scheike och han lär ut och nyttjar "risterapi", ett ord han själv gett det hela vilket han själv säger är ett sätt att bearbeta psykiska problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cambridgare, ni har också prov nästa vecka, va? Hur känner ni inför det?

Hade prov i fredags och tror att vi ska ha en del till av det imorgon, inte helt säker på det dock. Gick helt okej, tror jag.

Cambridge as in Cambridge eller Cambridge? :confused:

Jag har gått ner 6 kilo, skitstolt :>

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cambridge as in Cambridge eller Cambridge? :lol:

Fniss. Markys viktklubb. :rolleyes:

-----

Captain's log,

Igår satt jag hela dagen (och halva natten) vid datorn och skrev en lång argumenterande uppsats mot kloning, på engelska.

[skryt]

Idag fick jag tillbaka uppsatsen.

ess_1053755_0.jpg

Det går bra nu! :lol::P

(Grades: 95-100=excellent, 90-94=very good, 80-89=good, 70-79=satisfactory, 60-69=marginal, below 60=fail)

[/skryt]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fniss. Markys viktklubb. :rolleyes:

-----

[skryt]

http://i46.photobucket.com/albums/f102/CmdrDelta/ess.jpg

Det går bra nu! :lol::P

(Grades: 95-100=excellent, 90-94=very good, 80-89=good, 70-79=satisfactory, 60-69=marginal, below 60=fail)

[/skryt]

Grattis! Nu blir man ju också väldigt nyfiken, du har inte lust att dela med dig av uppsatsen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som kunde ha varit en förbannat jävla rolig dag fylld med skolfotografering + fotolektion 8.15-17.00 förstördes av beskedet att en tjej på estet bild tog självmord i fredags.

Ajdå. Jag fick veta att jag fick MVG på engelska och matteproven vi haft också, men jag har svårt att vara lycklig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som kunde ha varit en förbannat jävla rolig dag fylld med skolfotografering + fotolektion 8.15-17.00 förstördes av beskedet att en tjej på estet bild tog självmord i fredags.

Ajdå. Jag fick veta att jag fick MVG på engelska och matteproven vi haft också, men jag har svårt att vara lycklig

Uh, vad hemskt :rolleyes:

Beklagar - kände du henne?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ess_1053755_0.jpg

Det går bra nu! :lol::rolleyes:

Ruskigt nice, bra jobbat!

Och alltså, jag förstår ju vad som står där, men det är några ord jag inte kan läsa ut. (Och det irriterar mig lite, jag kan inte riktigt lägga det bakom mig! :P )

"If you are willing, I'd like a copy ?????? by email to use in future lessons as example ???? good ????(effort?)"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och alltså, jag förstår ju vad som står där, men det är några ord jag inte kan läsa ut. (Och det irriterar mig lite, jag kan inte riktigt lägga det bakom mig! :rolleyes: )

"If you are willing, I'd like a copy of this by email to use in future lessons as example of good ????(effort?)"

Så mycket förstod jag. :P

..tror jag.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och alltså, jag förstår ju vad som står där, men det är några ord jag inte kan läsa ut. (Och det irriterar mig lite, jag kan inte riktigt lägga det bakom mig! :rolleyes: )

"If you are willing, I'd like a copy ?????? by email to use in future lessons as example ???? good ????(effort?)"

"of this".

"of".

kan vara "effort".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det slutar på "good essay" ... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! Nu blir man ju också väldigt nyfiken, du har inte lust att dela med dig av uppsatsen?

Tack. Nja, helst inte, eftersom jag delvis argumenterar mot en annan students uppsats och det finns en del "privata referenser" till s.k. in-class-debates m.m.

Sen vill man ju inte riskera att göra en Dude heller.. :rolleyes:

----

Ja, det står essay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor