RavenE Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Tack. Äntligen någon som förstår mig. Bra lärare=Win. Idag på mattelektionen så ställde vår lärare upp ett tal på tavlan, talet var: -8 (-8)= Efter ett tag när ingen fattade så sa hon att svaret var 16. Det tycket dom flesta var konstigt eftersom det är minus, så det borde bli -16. När vi frågade läraren varför det blir 16, så sa hon "Jag kan inte förklara, det bara är så"... Två lika tecken blir alltid positivt, visst var det så? :errm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Tack. Äntligen någon som förstår mig. Bra lärare=Win. Idag på mattelektionen så ställde vår lärare upp ett tal på tavlan, talet var: -8 (-8)= Efter ett tag när ingen fattade så sa hon att svaret var 16. Det tycket dom flesta var konstigt eftersom det är minus, så det borde bli -16. När vi frågade läraren varför det blir 16, så sa hon "Jag kan inte förklara, det bara är så"... 64 är det väl ändå.. Om inte du glömt något tecken någonstans, that is..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 64 är det väl ändå.. Om inte du glömt något tecken någonstans, that is..? Jag är 75% säker på att jag har rätt.. Två lika tecken blir alltid positivt, visst var det så? :errm: Kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Jag är 75% säker på att jag har rätt.. Vad du än säger så: (-8)*(-8)=64 Inte 16, vad din lärare än sagt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Vad du än säger så: (-8)*(-8)=64 Inte 16, vad din lärare än sagt.. Han menar nog 8-(-8)=16... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Och då lyder regeln att om man har ett minustecken framför en parentes så byter man tecken på varje term när parentesen tas bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Försov mig, nån som kan skjutsa mig till skolan eller till bussen? Hatar att bo på landet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Självstudier idag, stannar hemma. Ska plugga lite Historia C inför provet på onsdag, göra projektarbetsplanen och senare ta bussen hem till Arvidsjaur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Hur många timmar pluggar ni inför ett större prov? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Vi försökte intervjua Björn Gustafsson på Medieproduktionen idag. Gick skit, han stressade iväg från Olivers och grymtade "jag ska till hotellet, hinner inte". Sex och samlevnadsfrågor var det f.ö Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Hur många timmar pluggar ni inför ett större prov? 3-10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Nu har jag varit ledig i två dagar för att skriva på ett arbete som ska vara inne på måndag. Jag har suttit vid datorn hela dagen, men jag har inte skivit något hittills. Ska bara skriva fem sidor, men jag orkar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Hur många timmar pluggar ni inför ett större prov? Jag i princip chansar på att jag kan svaren när jag gör provet. Om något, typ 10 minuter, innan provet. SO yeah. Kan förklara alla mina IGn på matten också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Första tentan närmar sig, analys i en variabel... skippade föreläsningen idag eftersom jag nog gör bättre i att repetera istället för att försöka trycka i mig massa nya saker. Var inte aspepp på taylorutveckling ( ) när jag inte ens är säker på lösningen av differentialekvationen y'+2y=1, vad gör man när det är en etta där istället för 0? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Har gått en månad nu, och jag är väldigt nöjd med NV hittills. De flesta kurserna är riktigt roliga. Har haft två prov än så länge, tyska och matte, som gått väldigt bra. Jag har tre till prov; historia, svenska och kemi, innan lovet vecka 44. Vi har en galet bra lärare i matte och kemi, hon är klart den bästa och mest pedagogiska läraren jag någonsin har haft. Det känns bra att vi som ska gå NV-NV kommer ha henne hela gymnasietiden! On the other side är Idrott och hälsa A riktigt tråkigt. Inte för att jag är lat och dricker 3l cola om dagen, utan för att läraren är väldigt torr och oinspirerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Muntligt svenska B prov vecka 45. För en gångs skull, satsar på MVG. Hells yeah, retoriken kommer till användning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Jag läser inte Svenska B och får därigenom inte behörighet till den inriktningen jag tittat på. Jag läser "bara" Svenska A1 som egentligen är en litteraturkurs. Men jag har pratat med min lärare och ska få extrauppgifter etc. så hon kan fixa min behörighet. Hon är snäll, min svenskalärare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Har gått en månad nu, och jag är väldigt nöjd med NV hittills. De flesta kurserna är riktigt roliga. Har haft två prov än så länge, tyska och matte, som gått väldigt bra. Jag har tre till prov; historia, svenska och kemi, innan lovet vecka 44. Vi har en galet bra lärare i matte och kemi, hon är klart den bästa och mest pedagogiska läraren jag någonsin har haft. Det känns bra att vi som ska gå NV-NV kommer ha henne hela gymnasietiden! On the other side är Idrott och hälsa A riktigt tråkigt. Inte för att jag är lat och dricker 3l cola om dagen, utan för att läraren är väldigt torr och oinspirerande. Wut lol? Läser ni Kemi A redan? Vi ska inte börja med det förräns i vår... Våra lärare är för övrigt riktigt, riktigt bra... I alla ämnen som jag haft so far så har jag lärt mig mer än vad jag gjorde under hela högstadiet, känns det som. Min engelskalärare är väl sådär, känns som om jag snackar bättre engelska än henne... On the other side är Idrott och hälsa A riktigt tråkigt. Kanske för att jag är lat och dricker 3l cola om dagen, men mest för att läraren är väldigt torr och oinspirerande. Plus att skorna jag använder är ett par storlekar för små (känns det som, de ska tydligen vara rätt storlek) men jag är för snål för att köpa nya... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Wut lol? Läser ni Kemi A redan? Vi ska inte börja med det förräns i vår... Yes, men då börjar vi först med Fysik A till våren. Och Biologi A först till våren... i 2:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Jag ska skriva ett arbete i Religon A om sekter. Vilken sekt ska jag ta? Att ta Ku Klux Klan eller liknande känns lite tråkigt då de flesta lär välja dem, men o andra sidan vill man ju ha någon sekt som det finns mycket fakta om. Jag hade skrivit om den där svenska rumpsmiskarsekten. Någon som vet vad den heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts