Maxz Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Westboro Baptist Church är på många sätt en sekt och det finns mycket intressant fakta om den. Intressant förslag Känns dock lite svårt att hitta fakta där källorna är säkra, men jag kan ju o andra sidan slänga iväg ett mail till dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Intressant förslag Känns dock lite svårt att hitta fakta där källorna är säkra, men jag kan ju o andra sidan slänga iväg ett mail till dem. Åh! Åh! Ta någon sån där som fick alla medlemmar att ta livet av sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 People's Temple skulle nog vara intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Hmms.. Vi har vad man kallar "Theory of Knowledge" på schemat (kan snabbt förklaras som en gren ur filosofi). Idag fick vi läxa i ämnet och jag är verkligen konfunderad på hur jag egentligen ska försöka svara på skiten. Läs själv: "Do an internet search for "justified true belief". Explain the notion. Also, explain how the notion (apparently) answers the question, "How can I be sure I know something?". Som sagt, I'm confused Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Skolfoto imorgon. Fuck yeah. (Nej.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Gosse, har suttit från jag kom hem från skolan fram tills nu och skrivit en rapport om motion. Med några korta avbrott för en snabb titt på forumet, samt käka och så vidare. Jag blev alldeles nyligen klar, ännu en sista-kvällen-läxa jag gör, det värsta är ju att det fungerar så bra också. Skjuta på allt till sista kvällen och sedan ösa hela kvällen och skriva klart allting, så förmodligen kommer jag behålla den här inställningen, vilket jag inte alls gillar. Hoppas nästan att jag ska faila stenhårt på uppsatsen jag nyss blivit klar med, så jag vaknar till och börjar skriva mina läxor åtminstone ett par dagar tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Och jag pluggar till ett helt fysik b-prov som är imorgon, utan att ha öppnat boken överhuvudtaget. Jag läser en sammanfattning... Det brukar dock lösa sig ändå, formelsamlingen är min bästa vän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Och jag pluggar till ett helt fysik b-prov som är imorgon, utan att ha öppnat boken överhuvudtaget. Jag läser en sammanfattning... Det brukar dock lösa sig ändå, formelsamlingen är min bästa vän. Vad handlar det om? Tyckte sällan man hade så mycket glädje av att läsa i fysikboken inför proven, mycket meningslös teori, historia och onödiga förklaringar man inte har någon nytta av under provet. Uppgifter och anteckningar är vad som behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Vad handlar det om? Tyckte sällan man hade så mycket glädje av att läsa i fysikboken inför proven, mycket meningslös teori, historia och onödiga förklaringar man inte har någon nytta av under provet. Uppgifter och anteckningar är vad som behövs. Jo, precis. Magnetism är det om. Vi brukar ha lite "förklara hur det fungerar-uppgifter" utöver rena räkningsuppgifter, lite mer allmän "teori". Då kan boken vara bra, men oftast är det onödig information i överflöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Härligt! Jag har inte gjort ett enda soarbete den här terminen och imorgon så ska vi ha utvärdering på vad vi har gjort. Jag har sagt till läraren att jag gjort ett arbete om ryssland hemma och ska det med det imorgon, något som jag inte gjort. Vågar man kopiera arbeten från den här sidan: http://www.mimersbrunn.se Inte ta ett helt arbete (det finns ungefär 8 arbeten om Ryssland på sidan) men iaf ta 7-8 rader från varje arbete och sen kopiera och klistra in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Härligt! Jag har inte gjort ett enda soarbete den här terminen och imorgon så ska vi ha utvärdering på vad vi har gjort. Jag har sagt till läraren att jag gjort ett arbete om ryssland hemma och ska det med det imorgon, något som jag inte gjort. Vågar man kopiera arbeten från den här sidan: http://www.mimersbrunn.se Inte ta ett helt arbete (det finns ungefär 8 arbeten om Ryssland på sidan) men iaf ta 7-8 rader från varje arbete och sen kopiera och klistra in? Ta några rader från varje, gör om till 'egna' ord (alltså byt ut något ord med en synonym eller liknande) och vióla! Inte heller för lätt att bevisa att du fuskat. Dock blir det en dålig vana snabbt och det klarar man sig inte med länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Ta några rader från varje, gör om till 'egna' ord (alltså byt ut något ord med en synonym eller liknande) och vióla! Inte heller för lätt att bevisa att du fuskat. Dock blir det en dålig vana snabbt och det klarar man sig inte med länge. Jo. Jag tänkte bara gör så på det här arbetet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 Några polare åkte fast av lärarna när vi gick i skolan pga. fusk. (kopiering från mvgplus och mimersbrunn) Det är så simpelt för lärarna att se om elever fuskar. Säg att du lämnar in ett kopierat material om Ryssland. I uppsatsen står det "Ryssland har en statsskuld på 40000000000000 miljoners miljarder euro" Då är det bara för läraren att trycka sig in på google, skriva av varje ord exakt lika och söka. Men om du istället gör om varje mening med egna ord så blir det mycket svårare "I nuläget har Ryssland en stor statsskuld på över 40000000000000 miljoners miljarder euro" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Några polare åkte fast av lärarna när vi gick i skolan pga. fusk. (kopiering från mvgplus och mimersbrunn) Det är så simpelt för lärarna att se om elever fuskar. Säg att du lämnar in ett kopierat material om Ryssland. I uppsatsen står det "Ryssland har en statsskuld på 40000000000000 miljoners miljarder euro" Då är det bara för läraren att trycka sig in på google, skriva av varje ord exakt lika och söka. Men om du istället gör om varje mening med egna ord så blir det mycket svårare "I nuläget har Ryssland en stor statsskuld på över 40000000000000 miljoners miljarder euro" Våra lärare låter oss skicka in våra arbeten till ett företag. Det företaget söker bokstavligt talat igenom hela internet efter plagierade/kopierade arbeten. När ens uppsats är färdigkollad får man själv och läraren hem ett brev där det står hur många procent av ens arbete som var hittat på internet. Lärarna får ju sen, självklart, sätta en gräns för hur många procent som kan accepteras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Våra lärare låter oss skicka in våra arbeten till ett företag. Det företaget söker bokstavligt talat igenom hela internet efter plagierade/kopierade arbeten. När ens uppsats är färdigkollad får man själv och läraren hem ett brev där det står hur många procent av ens arbete som var hittat på internet. Lärarna får ju sen, självklart, sätta en gräns för hur många procent som kan accepteras. Urkund? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Våra lärare låter oss skicka in våra arbeten till ett företag. Det företaget söker bokstavligt talat igenom hela internet efter plagierade/kopierade arbeten. När ens uppsats är färdigkollad får man själv och läraren hem ett brev där det står hur många procent av ens arbete som var hittat på internet. Lärarna får ju sen, självklart, sätta en gräns för hur många procent som kan accepteras. Urkund? Det är lätt att haxxa sig förbi urkund. Jaha, redovisning om en och en halv timma, jag skrev klart min uppsats nu på morgonen. Min vandring mot ett bättre studerande: 0%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Det är lätt att haxxa sig förbi urkund. Jaha, redovisning om en och en halv timma, jag skrev klart min uppsats nu på morgonen. Min vandring mot ett bättre studerande: 0%. Hur då? Man skickar ju ett mail TILL urkund. Jag tror inte att de godkänner att man skickar texten i jpg ifall det var det du tänkte på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Hur då? Man skickar ju ett mail TILL urkund. Jag tror inte att de godkänner att man skickar texten i jpg ifall det var det du tänkte på Ah, alltså, jag menade inte förbi som i att smyga förbi urkund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 People's Temple skulle nog vara intressant. Mmm. Eller Heaven's Gate. Härligt! Jag har inte gjort ett enda soarbete den här terminen och imorgon så ska vi ha utvärdering på vad vi har gjort. Jag har sagt till läraren att jag gjort ett arbete om ryssland hemma och ska det med det imorgon, något som jag inte gjort. Vågar man kopiera arbeten från den här sidan: http://www.mimersbrunn.se Inte ta ett helt arbete (det finns ungefär 8 arbeten om Ryssland på sidan) men iaf ta 7-8 rader från varje arbete och sen kopiera och klistra in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Härligt! Jag har inte gjort ett enda soarbete den här terminen och imorgon så ska vi ha utvärdering på vad vi har gjort. Jag har sagt till läraren att jag gjort ett arbete om ryssland hemma och ska det med det imorgon, något som jag inte gjort. Vågar man kopiera arbeten från den här sidan: http://www.mimersbrunn.se Inte ta ett helt arbete (det finns ungefär 8 arbeten om Ryssland på sidan) men iaf ta 7-8 rader från varje arbete och sen kopiera och klistra in? Jag tog alla mina SO-arbeten i nian från MVGPlus, räckte till G, men inte mer. Dom googlade inte bitvis av texten dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts