Jacker Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Behöver lite råd angående Historia A. Vad tycker ni är viktigast inom följande epoker? Då menar jag händelser, personer, krig, politik, vetenskapliga och filosofiska framsteg, etc. * Forntiden * Antiken * Medeltiden * Upptäckternas och enväldets tid (typ slutet av 1400- talet till 16/1700- talet) * Upplysningstiden * Revolutionstiden (fram tills pre-krigstiden) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Behöver lite råd angående Historia A. Vad tycker ni är viktigast inom följande epoker? Då menar jag händelser, personer, krig, politik, vetenskapliga och filosofiska framsteg, etc. * Forntiden * Antiken * Medeltiden * Upptäckternas och enväldets tid (typ slutet av 1400- talet till 16/1700- talet) * Upplysningstiden * Revolutionstiden (fram tills pre-krigstiden) Är uppgiften vad du personligen tycker är viktigast eller är det vad som generellt sett anses som viktigast? I båda fallen är det väl bättre att kolla i historiaboken/wikipedia för att A: vara säker på att godtycklig forumit inte har missat något viktigt eller blandat ihop saker, och B: för att själv lära dig om epokerna bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 (redigerad) Ska prata om en bok i skolan imorgon. Har läst ungefär 40-50 sidor av ~400. Det bästa är att jag verkligen inte bryr mig. Läraren är så jävla ful så hon får sätta vilket betyg hon vill...jag klarar mig nog. Vi har matte också, världens underbaraste lärare. Ingen av mina vänner ser det, ingen annan nära har frågat, men han ser på mig att allt inte är bra. Nejfan, nu ska jag gå och skära mig. Redigerad 24 september, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 (redigerad) Ska prata om en bok i skolan imorgon. Har läst ungefär 40-50 sidor av ~400. Det bästa är att jag verkligen inte bryr mig. Läraren är så jävla ful så hon får sätta vilket betyg hon vill...jag klarar mig nog. Vi har matte också, världens underbaraste lärare. Ingen av mina vänner ser det, ingen annan nära har frågat, men han ser på mig att allt inte är bra. Nejfan, nu ska jag gå och skära mig. Du låter som en äkta emo Skärp dig. Edit: måste ju bidra med något också... min skola består mestadels av matte atm, håller på med integraler. Det är samma princip som det man lärde sig i gymnasiet, bara att man ska hitta primitiv funktion till typ f(x)=(x^3)(e^x^2) och sådana otrevligheter. Redigerad 24 september, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 (redigerad) Du låter som en äkta emo Skärp dig. Det var nästan lite meningen, äh. Jag är inte dum i huvudet, jag klarar det utan problem, egentligen. edit: Gick bra Skön dag i skolan, faktiskt Redigerad 25 september, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Spanska steg 3 är ju ett jävla skämt. Vi repeterar färger, kläder, klockslag och NUMMER, doh doh doh ! Vi kommer inte att böja verb i perfekt (och svårare) på hela terminen. Någon annan som upplever detta... värdelösa tempo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Spanska steg 3 är ju ett jävla skämt. Vi repeterar färger, kläder, klockslag och NUMMER, doh doh doh ! Vi kommer inte att böja verb i perfekt (och svårare) på hela terminen. Någon annan som upplever detta... värdelösa tempo? Var glad för det. Hemska kurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Spanska steg 3 är ju ett jävla skämt. Vi repeterar färger, kläder, klockslag och NUMMER, doh doh doh ! Vi kommer inte att böja verb i perfekt (och svårare) på hela terminen. Någon annan som upplever detta... värdelösa tempo? Jag lärde mig ingenting på Tyska 3 och 4. Ingenting, snarare så att jag blev sämre. Hade en kanonlärare på högstadiet och en.. Minst sagt dålig på gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Jag håller på att skriva en uppsats om Kina som världens slavfabrik. Tough shit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Jag ska göra en portfolio samt lite vectorgrafik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 På måndag börjar jag, fan va skönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Hade handledar möte idag. Tydligen är mitt projektarbete ett diskussionsämne inom lärarkåren. Min handledare tror att, om jag gör ett bra jobb har jag ganska stor chans på att få stipendiet för bästa projektarbete. Fuck yeah liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Hade handledar möte idag. Tydligen är mitt projektarbete ett diskussionsämne inom lärarkåren. Min handledare tror att, om jag gör ett bra jobb har jag ganska stor chans på att få stipendiet för bästa projektarbete. Fuck yeah liksom. Och vad är det du ska göra dårå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Hade handledar möte idag. Tydligen är mitt projektarbete ett diskussionsämne inom lärarkåren. Min handledare tror att, om jag gör ett bra jobb har jag ganska stor chans på att få stipendiet för bästa projektarbete. Fuck yeah liksom. Oh, trevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Och vad är det du ska göra dårå? Fota graffiti, ha en utställning, lägga upp en hemsida om medias syn på graffiti (och motargument varför deras negativa syn är fel enligt mig.) och intervjuer med graffitiartister. Oh, trevligt! Oh yes. Eirini eller vad hon nu heter är ju bajstrevlig. Det kunde du ha sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Oh yes. Eirini eller vad hon nu heter är ju bajstrevlig. Det kunde du ha sagt. Aldrig träffat människan. Har du lagt upp någon blogg/liknande för att skriva vad du gjort? :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Jag ska skriva ett arbete i Religon A om sekter. Vilken sekt ska jag ta? Att ta Ku Klux Klan eller liknande känns lite tråkigt då de flesta lär välja dem, men o andra sidan vill man ju ha någon sekt som det finns mycket fakta om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Jarrå! Jag var ledig i fredags, är ledig idag och imorgon och ledig på fredag igen. Vi har precis avslutat ett PBL-projekt också, så det är inte mycket att göra i skolan just nu. Gott ere Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Jag ska skriva ett arbete i Religon A om sekter. Vilken sekt ska jag ta? Att ta Ku Klux Klan eller liknande känns lite tråkigt då de flesta lär välja dem, men o andra sidan vill man ju ha någon sekt som det finns mycket fakta om. Westboro Baptist Church är på många sätt en sekt och det finns mycket intressant fakta om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Hare krishna. En sekt var de som bröt ned medlemmarna va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts