Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Behöver lite råd angående Historia A. Vad tycker ni är viktigast inom följande epoker? Då menar jag händelser, personer, krig, politik, vetenskapliga och filosofiska framsteg, etc.

* Forntiden

* Antiken

* Medeltiden

* Upptäckternas och enväldets tid (typ slutet av 1400- talet till 16/1700- talet)

* Upplysningstiden

* Revolutionstiden (fram tills pre-krigstiden)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite råd angående Historia A. Vad tycker ni är viktigast inom följande epoker? Då menar jag händelser, personer, krig, politik, vetenskapliga och filosofiska framsteg, etc.

* Forntiden

* Antiken

* Medeltiden

* Upptäckternas och enväldets tid (typ slutet av 1400- talet till 16/1700- talet)

* Upplysningstiden

* Revolutionstiden (fram tills pre-krigstiden)

Är uppgiften vad du personligen tycker är viktigast eller är det vad som generellt sett anses som viktigast? I båda fallen är det väl bättre att kolla i historiaboken/wikipedia för att A: vara säker på att godtycklig forumit inte har missat något viktigt eller blandat ihop saker, och B: för att själv lära dig om epokerna bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska prata om en bok i skolan imorgon. Har läst ungefär 40-50 sidor av ~400. Det bästa är att jag verkligen inte bryr mig. Läraren är så jävla

ful så hon får sätta vilket betyg hon vill...jag klarar mig nog.

Vi har matte också, världens underbaraste lärare. Ingen av mina vänner ser det, ingen annan nära har frågat, men han ser på mig att allt inte är bra. Nejfan, nu ska jag gå och skära mig.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska prata om en bok i skolan imorgon. Har läst ungefär 40-50 sidor av ~400. Det bästa är att jag verkligen inte bryr mig. Läraren är så jävla

ful så hon får sätta vilket betyg hon vill...jag klarar mig nog.

Vi har matte också, världens underbaraste lärare. Ingen av mina vänner ser det, ingen annan nära har frågat, men han ser på mig att allt inte är bra. Nejfan, nu ska jag gå och skära mig.

Du låter som en äkta emo ^_^

Skärp dig.

Edit: måste ju bidra med något också... min skola består mestadels av matte atm, håller på med integraler. Det är samma princip som det man lärde sig i gymnasiet, bara att man ska hitta primitiv funktion till typ f(x)=(x^3)(e^x^2) och sådana otrevligheter.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spanska steg 3 är ju ett jävla skämt. Vi repeterar färger, kläder, klockslag och NUMMER, doh doh doh :(! Vi kommer inte att böja verb i perfekt (och svårare) på hela terminen.

Någon annan som upplever detta... värdelösa tempo?

Jag lärde mig ingenting på Tyska 3 och 4. Ingenting, snarare så att jag blev sämre. Hade en kanonlärare på högstadiet och en.. Minst sagt dålig på gymnasiet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad är det du ska göra dårå? :)

Fota graffiti, ha en utställning, lägga upp en hemsida om medias syn på graffiti (och motargument varför deras negativa syn är fel enligt mig.) och intervjuer med graffitiartister.

Oh, trevligt! :)

Oh yes. Eirini eller vad hon nu heter är ju bajstrevlig. Det kunde du ha sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska skriva ett arbete i Religon A om sekter. Vilken sekt ska jag ta? Att ta Ku Klux Klan eller liknande känns lite tråkigt då de flesta lär välja dem, men o andra sidan vill man ju ha någon sekt som det finns mycket fakta om.

Westboro Baptist Church är på många sätt en sekt och det finns mycket intressant fakta om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor