Mikolan Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Satt med Hew i ESCapen när du var där. Tror faktiskt att jag har varit hemma hos dig i sällskap av Viktor Hautalla någon gång för väldigt länge sedan Herregud nu blir jag paranoid, vem är du människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) Går nu på Teknikprogrammet och det är väl obligatorik matte till matte C? Det är ganska värt att läsa båda matte D och E? Är matte Diskret något att ha då? På vår skola så är C obligatorisk, sedan får man välja om man vill gå högskole, eller teknikinriktning. Högskoleinriktining är matte D och E. Yes, jag har länge vetat om att det inte finns några formelblad under högskolan, det gör att jag fortfarande inte är säker på om jag vill bli ingenjör, jag vet inte om jag klarar av det. Edit: Nåväl, jag ska ju läsa matte H 2:a och 3:e perioden, klarar jag av det så kanske jag har en chans på högskolan. Redigerad 11 september, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lobotomerad Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) Herregud nu blir jag paranoid, vem är du människa? Oroa dig inte, jag råkar bara ha gått i samma klass som honom. Råkade vara så att båda Viktor och jag var mycket intresserade av fickmonster/nintendo. Vet inte varför vi var över oss dig men det kan ha haft med det att göra xd. Redigerad 11 september, 2008 av Lobotomerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Jag går ett militärgymnasium, eller snarare sam med specialinr. Uniformsyrken. I början av varje år så tillbringar vi en vecka ute på militärön Korsö i Stockholms skärgård. Jag är nyss hemkommen därifrån och jag kan säga som så att dessa 7 dagar har varit de längsta i mitt liv. Vanligtvis blev vi väckta omrkring 04.30 varje morgon. Då var det morgonfys som stod på schemat, springa en 2-3km, bära stock och en massa andra saker. Jag som är extremt seg innan jag fått frukost i mig. De 3 sista dagarna var sjukt jobbiga, fast extremt roliga. Vi blev chockväckta mitt i natten och vi hade 15 minuter på oss att packa ner allt i ryggsäcken och sätta på sig uniformen. Vi skulle ut och slå upp läger(två presenningar) i skogen. Vi fick sova där i regnet under två nätter, knappt någon mat. Men mitt i allt gjorde vi en massa roliga saker som att spana på olika platser, utföra ärenden i logementsområdet, där lärare och militär härjade. Blev man tagen så vart det minuspoäng för laget. Det som var så spännande var att man inte fick bli iaktagen under den tid då man vistades utanför lägerområdet. Även om det är vanliga elever som ser än så kan de skriva upp tid och plats så får mitt lag minuspoäng för det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Jag gjorde mitt första prov för skolåret förra veckan. Det kändes väldigt hemskt. Man kände under provet hur ångesten steg sig och hur svetten kröp fram. Det kändes bara så hemskt. Speciellt när man inte får tiden att skriva ett riktigt bra svar som skapar panik och hets. Nej, usch, jag kan knappt förstå att det kommer komma ett tiotal likadana prov. Hur ska jag klara mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) Alltså.. jag har ingen aning om vad jag ska göra efter gymnasiet. Ska jag plugga vidare, jobba, resa, görafuckingingenting? Jag vet inte ens vad jag vill göra efter gymnasiet. Resa skulle vara sjukt härligt, bara dra iväg någonstans.. För att resa måste man ha pengar, för att få pengar måste man jobba. Fast jobba lockar egentligen också lite. Bara lite. Vart skulle jag jobba i så fall? Bah, skjut mig nån. Redigerad 15 september, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Alltså.. jag har ingen aning om vad jag ska göra efter gymnasiet. Ska jag plugga vidare, jobba, resa, görafuckingingenting? Jag vet inte ens vad jag vill göra efter gymnasiet. Resa skulle vara sjukt härligt, bara dra iväg någonstans.. För att resa måste man ha pengar, för att få pengar måste man jobba. Fast jobba lockar egentligen också lite. Bara lite. Vart skulle jag jobba i så fall? Bah, skjut mig nån. Skaffa dig ett random jobb. Förslagsvis inte direkt efter skolan om det inte lockar, för det är jävligt glassigt att bara dra ut på tiden lite efter studenten och inte göra ett skit. Om du är som jag och är lite/mycket skoltrött så är högskola inget som lockade mig iaf precis i början. Lätt att slinka in på nått man kanske inte vill om ett år också om man gör det i all hast efter gymnasiet. Själv har jag massa planer på G och jag låter pengarna ligga på hög ett tag nu. Ska jobba iaf året ut, sen har jag lite på planeringsstadie att bara dra, Japan, Australien, USA är tänkbara ställen. Är dock så jävla kräsen så skulle kännas fel att åka själv och jag är ganska säker på att jag inte skulle hitta någon som skulle vilja hänka på. Det jävliga om man ska säga så är ju att jag inte bara vill dra och sen åka hem när pengarna är slut, utan stanna på varje ställe och möjligtvis skaffa mig något tillfälligt jobb för att låta pengarna rulla in på varje ställe. Problemet är ju hur länge man får stanna i ett land och om man kan få jobb och så utan att blanda in en massa juridisk skit, greencards osv. Det är ju inte heller helt omöjligt att man fastar nånstans och blir kvar där under en längre tid, vilket jag då antagligen inte skulle ha något emot men hemlängtan jag känner just nu så skulle det inte passa. Om jag senare drar tillbaka till sverige så har jag förhoppningsvis listat ut vad jag vill göra med mitt liv och antagligen börja plugga, var och när har jag ingen aning om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Skaffa dig ett random jobb. Förslagsvis inte direkt efter skolan om det inte lockar, för det är jävligt glassigt att bara dra ut på tiden lite efter studenten och inte göra ett skit. Om du är som jag och är lite/mycket skoltrött så är högskola inget som lockade mig iaf precis i början. Lätt att slinka in på nått man kanske inte vill om ett år också om man gör det i all hast efter gymnasiet. Själv har jag massa planer på G och jag låter pengarna ligga på hög ett tag nu. Ska jobba iaf året ut, sen har jag lite på planeringsstadie att bara dra, Japan, Australien, USA är tänkbara ställen. Är dock så jävla kräsen så skulle kännas fel att åka själv och jag är ganska säker på att jag inte skulle hitta någon som skulle vilja hänka på. Det jävliga om man ska säga så är ju att jag inte bara vill dra och sen åka hem när pengarna är slut, utan stanna på varje ställe och möjligtvis skaffa mig något tillfälligt jobb för att låta pengarna rulla in på varje ställe. Problemet är ju hur länge man får stanna i ett land och om man kan få jobb och så utan att blanda in en massa juridisk skit, greencards osv. Det är ju inte heller helt omöjligt att man fastar nånstans och blir kvar där under en längre tid, vilket jag då antagligen inte skulle ha något emot men hemlängtan jag känner just nu så skulle det inte passa. Om jag senare drar tillbaka till sverige så har jag förhoppningsvis listat ut vad jag vill göra med mitt liv och antagligen börja plugga, var och när har jag ingen aning om. Du bor hemma va? Eller har jag missuppfattat allt totalt? Jo, att "bara vara" ett tag efter studenten är ju minst sagt lockande, och att bara ta en kurs "för att" är ju smart på något sätt, som du skrev. Vad har du för planer, om jag får fråga det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Du bor hemma va? Eller har jag missuppfattat allt totalt? Jo, att "bara vara" ett tag efter studenten är ju minst sagt lockande, och att bara ta en kurs "för att" är ju smart på något sätt, som du skrev. Vad har du för planer, om jag får fråga det? Skrev ju mina planer. Jobba året ut, ut och resa, dra hem och plugga/stanna i något land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Skrev ju mina planer. Jobba året ut, ut och resa, dra hem och plugga/stanna i något land. Åh, läste inte så noga. Tycker det låter som bra planer i alla fall, hoppas det blir bra också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Har lämnat in mitt sämsta arbete hittills, ligger efter i alla ämnen som går att ligga efter i. NU är nog tidpunkten att kanske ta tag i det här. Men så här är det varje år så jag är optimistisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Åh, läste inte så noga. Tycker det låter som bra planer i alla fall, hoppas det blir bra också! Blir så bra man gör det. Behöver bara dricka ett stort glas med självförtroende och få tummen ur röven och faktist göra något jag vill för en gångs skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Skaffa dig ett random jobb. Förslagsvis inte direkt efter skolan om det inte lockar, för det är jävligt glassigt att bara dra ut på tiden lite efter studenten och inte göra ett skit. Om du är som jag och är lite/mycket skoltrött så är högskola inget som lockade mig iaf precis i början. Lätt att slinka in på nått man kanske inte vill om ett år också om man gör det i all hast efter gymnasiet. Själv har jag massa planer på G och jag låter pengarna ligga på hög ett tag nu. Ska jobba iaf året ut, sen har jag lite på planeringsstadie att bara dra, Japan, Australien, USA är tänkbara ställen. Är dock så jävla kräsen så skulle kännas fel att åka själv och jag är ganska säker på att jag inte skulle hitta någon som skulle vilja hänka på. Det jävliga om man ska säga så är ju att jag inte bara vill dra och sen åka hem när pengarna är slut, utan stanna på varje ställe och möjligtvis skaffa mig något tillfälligt jobb för att låta pengarna rulla in på varje ställe. Problemet är ju hur länge man får stanna i ett land och om man kan få jobb och så utan att blanda in en massa juridisk skit, greencards osv. Det är ju inte heller helt omöjligt att man fastar nånstans och blir kvar där under en längre tid, vilket jag då antagligen inte skulle ha något emot men hemlängtan jag känner just nu så skulle det inte passa. Om jag senare drar tillbaka till sverige så har jag förhoppningsvis listat ut vad jag vill göra med mitt liv och antagligen börja plugga, var och när har jag ingen aning om. Det där lät sjukt intressant. Jag har inte föräns nu märkt hur fantastiskt billigt kaffet är i våran cafeteria. Jag är nu officiellt kaffeberoende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2008 Ugh, lång dag imorgon som består av två olika sorters lektioner. En timme svenska och resten PLC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Första provet för i år blev lyckat! Jag är klad! Jag vill dock vara lika bra som Tweak och Axel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Första provet för i år blev lyckat! Jag är klad! Jag vill dock vara lika bra som Tweak och Axel Jävla team flash! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Jävla team flash! Menar du bilderna? Jag tänkte redan editera in att bilderna inte var till för att skryta. Det vore varit ganska skrattretligt, då det finns hundratals studenter som är bättre än mig ö.h.t. Jag tänkte bara det vore lite roligt att sätta in lite bilder, istället för denna vanliga WOT som jag brukar skriva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Idag fick jag MVG i min muntliga presentation om Lars Winnerbäck . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Menar du bilderna? Jag tänkte redan editera in att bilderna inte var till för att skryta. Det vore varit ganska skrattretligt, då det finns hundratals studenter som är bättre än mig ö.h.t. Jag tänkte bara det vore lite roligt att sätta in lite bilder, istället för denna vanliga WOT som jag brukar skriva. Har aldrig sagt att du skröt, GJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Har aldrig sagt att du skröt, GJ! Nej, jag ställde den frågan till dig. Lite konstigt formulerat, men still! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts