Alle090 Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Alrighty.. nu har de lagt upp vårat schema också. APU? Den är kul att leka med i FSX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 APU? Den är kul att leka med i FSX http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetsplatsutbildning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 http://img185.imageshack.us/img185/4889/schemanr2.th.jpg Kungschema! Snacka om att proppa ihop det så gott det går. Håltimman på 2 timmar är väl inte det bästa dock, men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Idag så skulle vi göra ett experiment för kommande designtemat. Vi skulle duka fram och köpa fika .. fast med handikapp. Grupp 1 fick sätta sig i rullstol och åka till ICA för att köpa kaffebröd, grupp 2 skulle duka och hade öronproppar respektive förtejpade glasögon för att nedsätta syn/hörsel och grupp 3 skulle koka kaffe/té med armen i bandage och plasthandskar på händerna för att minska känseln. Med detta skulle vi sätta oss in i situationen och själva märka dåligt anpassade dagens produkter/förpackningar är för handikappade för att sen lära oss att tänka på det när vi designar framtida produkter. Sjukt kul och bra experiment! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Idag så skulle vi göra ett experiment för kommande designtemat. Vi skulle duka fram och köpa fika .. fast med handikapp. Grupp 1 fick sätta sig i rullstol och åka till ICA för att köpa kaffebröd, grupp 2 skulle duka och hade öronproppar respektive förtejpade glasögon för att nedsätta syn/hörsel och grupp 3 skulle koka kaffe/té med armen i bandage och plasthandskar på händerna för att minska känseln. Med detta skulle vi sätta oss in i situationen och själva märka dåligt anpassade dagens produkter/förpackningar är för handikappade för att sen lära oss att tänka på det när vi designar framtida produkter. Sjukt kul och bra experiment! Oh, låter onekligen intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Idag så skulle vi göra ett experiment för kommande designtemat. Vi skulle duka fram och köpa fika .. fast med handikapp. Grupp 1 fick sätta sig i rullstol och åka till ICA för att köpa kaffebröd, grupp 2 skulle duka och hade öronproppar respektive förtejpade glasögon för att nedsätta syn/hörsel och grupp 3 skulle koka kaffe/té med armen i bandage och plasthandskar på händerna för att minska känseln. Med detta skulle vi sätta oss in i situationen och själva märka dåligt anpassade dagens produkter/förpackningar är för handikappade för att sen lära oss att tänka på det när vi designar framtida produkter. Sjukt kul och bra experiment! Oj, det verkar riktigt intressant och framför allt matnyttigt! I vilken kurs gjorde ni detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Oj, det verkar riktigt intressant och framför allt matnyttigt! I vilken kurs gjorde ni detta? Industridesign C heter den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Sovmorgon till 10.00 Historia C, hängde inte alls med för att våran lärare är så enormt dålig. Lunch, någon skum gryta och pasta. Var faktiskt jättegott! Klasstid + Projektarbetstid, vi diskuterade "inkuskning" och klassfest. Cambridge, hade min första läxa idag. Glosor. Gick perfekt. Några snubbar från Dreamhack var även där idag. De hade med sig Rock Band så man fick gå fram och spela. Dock var det ingen från min klass som vågade spela, så det blev inget för mig . En bra dag faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Mitt schema är underbart. Måndag: 08.10-12.20 (eller 13.30 varannan vecka). Tisdag: 09.40-11.40 + 15.00-16.00 Onsdag: 08.10-15.00 Torsdag: 09.40-14.00 Fredag:10.40-15.00 Med långa håltimmar i princip varje dag. Jag har nära hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Jag vill också visa scheman! Akta paintskills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Jag vill också visa scheman! Akta paintskills. 23:00-? WoW och random surfande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Mitt schema just nu. Går IT. 1a året på Rekarne. Edit: Det dåliga med schemat är att estetiska ska flyttas från onsdag till fredag morgon, vilket betyder att vi börjar runt 8.20-8.30 Redigerad 9 september, 2008 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Nästa vecka har jag ingenting alls. Denna vecka: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Idag diskuterade vi etik och moral på Religionskunskapen. Var riktigt intressant. Senare på Kulturhistorian så lagade vi italiensk mat. Blev inte det klassiska pizza och pasta, istället så testade vi "antipasto". Serverades brödpinnar, skinka och salami, mozzarella och gorgonzola, sallad m.m. Efter maten drack vi espresso. Vi blev så mätta på det här att ingen gick och åt palten som serverades som lunch . Slutade 12.00 idag. Imorgon har vi Staden och Framtiden, Svenska C och sen på eftermiddagen har vi Historia C. Slutar 13.55. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Idag diskuterade vi etik och moral på Religionskunskapen. Var rikt..... Samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Haha! Märkte igår att en kille som börjat i Media (samma som jag går, alla medianer är i ett litet hus på skolan) är barnskådisen, Eric Lager. Han var huvudpersonen i Lejontämjaren. Lite komiskt att se honom gå runt i skolan. I'm in ur skool stalking ur childhud celebritys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 ECDL-körkortet, är det verkligen något bra att ha? Lärarna på min skola pratar så jävla mycket om hur det hjälper att hitta ett jobb medans grabbarna hos flashback berättar hur skitkortet inte hjälpt dom ett dugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 ECDL-körkortet, är det verkligen något bra att ha? Lärarna på min skola pratar så jävla mycket om hur det hjälper att hitta ett jobb medans grabbarna hos flashback berättar hur skitkortet inte hjälpt dom ett dugg. Flashback-pojkar säger mycket! Utan att egentligen veta så mycket vad arbetsgivare söker, skulle jag helt klart säga att det är meriterande (beroende på vilket jobb du söker, såklart). Det är ju ett bevis på att du har datorkunskaper, kan hantera Håller med till 100%!, Excel, Powerpoint och whatnot. Frågan om det är värt tiden/pengarna, bara. Minns att min bror - helt okej på datorer, men inget geni sådär - tentade av provet, fick certifikatet på första försöket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Vi får välja valbara kurser och individuellt val enligt personligt intresse, resten är i princip förbestämt. Sen beror det ju på vilken linje man går t.ex jag går Kultur och jag läser Kulturhistorisk fördjupning och Staden och Framtiden och så vitt jag vet är det bara kulturlinjen som har det. EDIT: Blev en hel del "och" där, men jag orkar inte vara grammatiskt korrekt just nu Du har ett visst antal obligatoriska kurser (majoriteten av alla kurser) på det programmet du går på (finns ju även obligatoriska för alla program) som man läser med hela klassen. Sedan läser man ett visst antal obligatoriska poäng individuellt val, där man ofta går med folk i klassen som har valt kursen, men eftersom att det inte är alla från klassen som läser samma så blandar man ihop med andra klasser då. I min skola finns även valbara kurser, där jag till exempel kan välja att fortsätta med Idrott och hälsa B och hoppa över fortsatt matematik, eller bara läsa Svenska C av dessa tre. De kurserna räknas inte som individuellt val och blandas ihop med elever från andra klasser. Det handlar ju om att fylla upp så att det är en fullständig klass som läser kurserna, men som jag har förstått det hålla ihop klassen så gott som möjligt. Jahaja. Då tackar jag för svaret, så här några veckor i efterskott. --- Studenter: Tar ni studielån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Kan berätta att våran klass får en hel del intressanta tillfällen. Nu ska vi, till exempel, gruppvis hålla en lektion i veckan för ett gäng sjätteklassare på Årbyskolan om rätt och fel och lagar. Finns vissa teman vi får välja emellan (ex. "Förstöra", "Retas, slåss och vara elak" och liknande) och vi får ta hur många eller hur få som helst av dessa sex teman och lära eleverna ifrån det. Varje lektion skall vara cirka 2 timmar lång och ska gärna innehålla en rast på 10-15min. Våra lärare betygsätter oss inom olika ämnen (säkerhetskunskap, svenska och etik och livsfrågor) för varje lektion. De bedömer hur förberedda vi är, hur mycket och noggrant vi planerat, om vi gör allt så att barnen kan förstå, hur nervösa vi är, vad vi tar upp för saker etc etc. Och så ska vi hålla en loggbok (varav jag gjort i bloggform som går att läsa här om någon skulle känna sig intresserad) där jag skriver om våra lektioner, planeringar och liknande. Har bara haft en lektion hittills och den andra (som vi skulle haft imorgon) är inställd då gruppen vi har ska på klassresa. Men vi får ta igen den lektionen en annan gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts