kicken Skrivet 3 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Det är helt sjukt hur skolan påverkar mig känslomässigt. Jag har redan två gånger sedan vi börjat hettat upp så rejält att jag kunnat slå ner någon. Idag hände det igen. En kär vän som vi kan kalla J har under flera dagar varit riktigt retande. Naturligtvis är allt på skoj, det förstog jag t.o.m i början, men när han fortsätter dag in och dag ut så kommer proppen gå förr eller senare. När han idag höll på under sista lektionen att störa mig (han satt bakom mig) så ville jag bara vända mig om, välta omkull bänken och ta tag i honom och slå ner honom. Som tur var så blev det inte så. Jag vände mig om, ställde mig upp och slängde iväg hans ryggsäck och rev sönder hans papper. Mitt under lektion. Alla stirrade på mig, men det sket jag fullständigt i. Sedan satte jag mig ner och fortsatte anteckna. En liknande händelse har redan hänt tidigare under början av denna termin och visserligen är jag lättantändlig, men om vi jämför mig på sommarlovet/lov och under skoltid så är det sjukt hur mycket stress, plugget och allt annat kan göra. Blah. Satt under dagen och skrev en sammanfattning på historiaprovet vi kommer ha. Det tog 2,5 timmar slit och det gjorde att jag totalt inte orkade med att plugga efter skolan. Så nu skjuter jag upp det tills imorgon och tar och lugnar ner mig vid datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Jag engagerar (rätt?) mig mycket mer i skolan denna terminen har jag märkt. Det är mycket roligare än innan, och jag brinner för att lära mig saker nu. Hoppas det fortsätter så här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Det är helt sjukt hur skolan påverkar mig känslomässigt. Jag har redan två gånger sedan vi börjat hettat upp så rejält att jag kunnat slå ner någon. Idag hände det igen. En kär vän som vi kan kalla J har under flera dagar varit riktigt retande. Naturligtvis är allt på skoj, det förstog jag t.o.m i början, men när han fortsätter dag in och dag ut så kommer proppen gå förr eller senare. När han idag höll på under sista lektionen att störa mig (han satt bakom mig) så ville jag bara vända mig om, välta omkull bänken och ta tag i honom och slå ner honom. Som tur var så blev det inte så. Jag vände mig om, ställde mig upp och slängde iväg hans ryggsäck och rev sönder hans papper. Mitt under lektion. Alla stirrade på mig, men det sket jag fullständigt i. Sedan satte jag mig ner och fortsatte anteckna. En liknande händelse har redan hänt tidigare under början av denna termin och visserligen är jag lättantändlig, men om vi jämför mig på sommarlovet/lov och under skoltid så är det sjukt hur mycket stress, plugget och allt annat kan göra. Blah. Satt under dagen och skrev en sammanfattning på historiaprovet vi kommer ha. Det tog 2,5 timmar slit och det gjorde att jag totalt inte orkade med att plugga efter skolan. Så nu skjuter jag upp det tills imorgon och tar och lugnar ner mig vid datorn. Har du ens provat att istället för att ställa till en scen ta honom avsides efter lektionen och allvarligt be honom sluta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Nu ligger jag redan efter i tre ämnen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Har du ens provat att istället för att ställa till en scen ta honom avsides efter lektionen och allvarligt be honom sluta? Saken är att jag provat det runt hundratusen gånger. Han förstår ju inte. Han skrattar bara och fortsätter och tror det är roligt. Så att jag inte försökt prata med honom är falskt. Glömde ioförsig nämna det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 (redigerad) Håla, IGEN, så nu sitter jag här. Började 09.20 idag, hade Cambridge till ca 10.30. Var riktigt trevligt, har fått två läxor nu som ska vara inne nästa vecka. Nu kom jag nyss från Religionskunskapen där vi skulle besvara ett gäng frågor om livsåskådningar. Gick egentligen inte att faila på eftersom man skulle besvara frågorna ur egen synvinkel. Gick ändå rätt bra! Har Svenska C om en timme där jag tror att vi skulle börja prata lite om ett argumenterande tal vi ska ha om några veckor, känner mig jävligt peppad inför det med tanke på gårdagens magnifika prestation. EDIT: Har dock börjat dra på mig en förkylning, kanske borde skippa att springa i shorts till och från skolan hädanefter. Redigerad 4 september, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Saken är att jag provat det runt hundratusen gånger. Han förstår ju inte. Han skrattar bara och fortsätter och tror det är roligt. Så att jag inte försökt prata med honom är falskt. Glömde ioförsig nämna det. Åh, I feel ya pain, brotha. Har en likadan i min klass. En riktigt högljudd bosnier som antagligen fick alldeles för lite uppmärksamhet som barn. Kan börja sjunga "I bring you sexy back!" mitt under en föreläsning och tro att det är världens roligaste grej. Vet inte hur många gånger under dessa tre år jag försökt tala vett med honom. En gång gick han för långt och stog i en fullpackad hiss och verkligen bara skrek rakt ut. Jag gav honom då en tillrättavisande spark på smalbenet och bad honom artigt att hålla käften varefter han verkligen ger mig en rak höger med orden "Du, GÖR DU NÅGOT MOT MIG GÖR JAG DET TUSEN GÅNGER VÄRRE!" och stormar ut. Usch, har säkert gnällt över honom här förut men .. han driver mig till vansinne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2008 Tänkte ni skulle få ta en titt på mitt schema. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2008 Tänkte ni skulle få ta en titt på mitt schema. Jävla lyllos, du har ju för fan något som kallas struktur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2008 Jävla lyllos, du har ju för fan något som kallas struktur Jävla lyllos, du har ju för fan något som kallas sovmorgon två gånger per vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2008 Jävla lyllos, du har ju för fan något som kallas sovmorgon två gånger per vecka. Vill inte ha det Börja tidigt och sluta tidigt... Går upp VARJE morgon 6:30 och åker till skolan 8:00, är där 8:30. Sedan är det läxor, skolkiosken och annan skit som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 6 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2008 Tänkte ni skulle få ta en titt på mitt schema. JB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Naaaw, stackars... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Naaaw, stackars... Holy shitballs, jag lider med dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Can I has schedule two? (Onsdagen är fel) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 JB? Oh yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Naaaw, stackars... Wow, shit. I withdraw my complaint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Smaka på mitt schema. Kommer dock komma in en lektion på minst 2h eller 2st a 1h. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Alrighty.. nu har de lagt upp vårat schema också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Jag vill åxå!!!11 http://geting.se/image.php/123142-Schema.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts