Grumpy Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Idag slutade jag 16.10 (skulle ha slutat 16.00 men blev kvar lite längre), jag kom hem vid 16.30 och då satt jag på tv och slösurfade i 10 minuter, sen kom morsan och syrran hem och då skulle vi ha mat så då fick man hjälpa till lite där, efter det satt jag på toa ett tag och sedan var det mat. Jag åt nog i 20-25 minuter och då hann klockan bli omkring 17.20 efter det så har jag suttit vid dator och kännet mig skitslut. Långa dagar suger. Jag är säker på att det finns masa stavfle i den här texten, tog mig säkert 15 minuter att skriva det här lilla.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Idag fick vi tillbaka resultaten från Svenska provet som vi hade förra veckan och jag fick bäst resultat i klassen. Jag tror det är första gången nånsin som det händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Idag slutade jag 16.10 (skulle ha slutat 16.00 men blev kvar lite längre), jag kom hem vid 16.30 och då satt jag på tv och slösurfade i 10 minuter, sen kom morsan och syrran hem och då skulle vi ha mat så då fick man hjälpa till lite där, efter det satt jag på toa ett tag och sedan var det mat. Jag åt nog i 20-25 minuter och då hann klockan bli omkring 17.20 efter det så har jag suttit vid dator och kännet mig skitslut. Långa dagar suger. Jag är säker på att det finns masa stavfle i den här texten, tog mig säkert 15 minuter att skriva det här lilla.. Tror du hamnade i fel tråd, menmen ;O. - Yey. Efter en jobbig helg av feber så började skolan idag, med den jobbigaste dagen. Great :] El-lära, Svenska, Engelska. På svenskan håller vi på med att skriva en krönika, som jag trodde skulle bli jobbig men fick en fyndig idé och utvecklade den. Efter att läraren smygtittat runt lite så bestämde hon sig för att läsa min och sa att jag skrivit bäst i klassen, yey. Iofs skrev jag väldigt seriöst medans polarna satt och lattja och skoj-skrev (;lol;) krönikor om datorspel och kungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Idag fick vi tillbaka resultaten från Svenska provet som vi hade förra veckan och jag fick bäst resultat i klassen. Jag tror det är första gången nånsin som det händer. Grattis! Ja... nu är allt helt plötsligt på engelska i min klass. Skulle vara 25% i ettan och 50% i tvåan. Blev 0 i ettan och 100% i tvåan. Samhälle B, Historia B, Psykologi A, Geografi A, och Naturkunskap B på engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Tror du hamnade i fel tråd, menmen ;O. - Tror inte jag, handlar trots allt vad som hände i/efter skolan. Jag ska "glömma" min idrottskläder imorgon, är så jävlig trött och vi skulle ha hårdpass.. Jag kan släng i vägen en fråga också, hur mycket idrott har man på gymnasiet och ses det som ett seriöst ämne eller är det kanske nåt som man ibland skiter att komma till och göra nåt annat istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag ska "glömma" min idrottskläder imorgon, är så jävlig trött och vi skulle ha hårdpass.. Jag kan släng i vägen en fråga också, hur mycket idrott har man på gymnasiet och ses det som ett seriöst ämne eller är det kanske nåt som man ibland skiter att komma till och göra nåt annat istället? Du måste ha godkänt i Idrott och hälsa A för att överhuvudtaget kunna studera söka in på högskola/universitet. Så det är inte ett skräp-ämne. Jag har min första idrott imorgon. Annars är jag jättenöjd med skolan hittils; bra klass, bra lärare, intressanta ämnen. Ser mest fram emot kemin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Har ni redan hunnit flera labbar? Vi har inte gjort en enda än. Vi har bara läst, lyssnat och svarat på frågor om magnetism. Eller tja, 1.5 labb(ar). Jag fick tiden att gå genom att bygga magnettorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Imorgon blir det riktig skoldag. Yes. Idrott på det väldigt skabbiga Hälsans Hus också. Det märks att det är 1500 gymnasieelever som huserar där så att säga. Men, vi har två lektioner i Medieproduktion. Ska fan bli RIKTIGT roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag satsar 100 % på skolan atm. Min tid blir väldigt knapp vid datorn på vardagar kan jag säga. När min fot kommer bli helt läkt kommer mina vardagar i stort sett se ut så här. 07:30 - Vakna 07:40 (10-20 min) - Ut och löpa 08:00 - Hem, duscha 08:25 - Till skolan 16:00 (30 min) (Beroende på dag vi slutar) - Spela piano 16:30 (2h-3h) - Studera hemma/Plugga. Olika läxor/prov/uppsatser C.a 19:00 - Middag 19:30 (Hur länge varierar) - Gym (2-4 dagar i veckan) 20:30/21:00 - Dator 22:00/23:00 - Sova Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Du måste ha godkänt i Idrott och hälsa A för att överhuvudtaget kunna studera söka in på högskola/universitet. Så det är inte ett skräp-ämne. Jag har min första idrott imorgon. Annars är jag jättenöjd med skolan hittils; bra klass, bra lärare, intressanta ämnen. Ser mest fram emot kemin. Låter rätt konstigt.. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Idag var en sådan jävla onseriös dag och rätt värdelös. Jag åkte buss 30 min för att vänta i 30 min tills lektionen börjare. Självklart dök inte läraren upp och vi väntade i ca 20 min till. Efter det letade vi igenom skolan på honom eller mentor men failade på båda. Vi skulle ha samma lärare 3h sanare i idrott så hela klassen for hem istället eftersom vi antog att han inte skulle dyka upp nästa lektion. Åkte då hem, en resa på 30 min. VÄRT!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Idag hade vi Yrkesämnen hela dagen, men spiken eller vad det var tog slut vid halv två så vi fick sluta Redigerad 2 september, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag hade kemi idag. Polersarna fick glass Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Wiii! Fick Studiemedel beviljat även om jag inte riktigt når upp till poängen som krävs. Läser 3Dstudio nu, kan grunderna redan så ska försöka göra de första 10 övningsuppgifterna under denna veckan så kan jag slappa i nästan en månad innan nästa kurs (färg och form) startar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Du måste ha godkänt i Idrott och hälsa A för att överhuvudtaget kunna studera söka in på högskola/universitet. Så det är inte ett skräp-ämne. Jag har min första idrott imorgon. Annars är jag jättenöjd med skolan hittils; bra klass, bra lärare, intressanta ämnen. Ser mest fram emot kemin. Måste man ha godkänt i Idrott och hälsa A även om man inte ska plugga vidare efter gymnasiet? Jag gick inte på det i ettan men ska kanske göra det nu i tvåan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Okej, nu börjar det krisa sig här. Någon sida bak nämnde jag att jag måste skriva ett tal om citatet "Kunskap är makt". Idén Axel kom på lyckades jag aldrig sätta i verket och imorgon är det vi ska läsa upp vårat tal ! Nu behöver jag all hjälp jag kan få på en bra inledning, ge mig en bra inledning så kan jag göra en fortsättning på det! Observera att talet ska endast vara någon minut långt och det är egentligen inte innehållet som betygsätts, utan sätter man utför det på så det behöver inte vara så avancerat innehåll. Tack på förhand, hoppas på ett snabbt svar! EDIT: Nevermind, jag tror jag lyckades knåda ihop något på egen hand Redigerad 2 september, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Hujedamig. Om 40 minuter ska jag hålla mitt tal och jag är så sjukt nervös. Jag SUGER verkligen på att redovisa saker inför en större grupp. Trots att det bara är ca 2 minuter jag ska stå där framme så kommer det kännas som en evighet och jag kommer sluddra på orden och inte lyckas ha kvar hållningen. Kommer rapportera hur det hela gick när dagen är slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Hmms.. Programdag idag. Det sög ifjol och det enda man gjorde var att skämma ut sig Så nu iom att jag redan har försovit bort flera timmar så tror jag att jag tänker strunta i att gå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Hujedamig. Om 40 minuter ska jag hålla mitt tal och jag är så sjukt nervös. Jag SUGER verkligen på att redovisa saker inför en större grupp. Trots att det bara är ca 2 minuter jag ska stå där framme så kommer det kännas som en evighet och jag kommer sluddra på orden och inte lyckas ha kvar hållningen. Kommer rapportera hur det hela gick när dagen är slut. Jag är så grymt pro på att hålla tal. Jag ställde mig där framme och riktigt fångade publiken. Mitt korta tal som var ca 1.5 minut lång kändes inte alls som en evighet, allt flöt på perfekt och jag sluddrade inte en endaste gång. Enda minuset läraren gav mig var att jag för en kort stund stoppade händerna i fickan men drog upp dem igen efter någon sekund. Försökte få tag i idrottsläraren efter skolan och ge han några förslag hur jag kan komplettera det jag missade under tvåan på idrottslektionerna, dessvärre hade han redan slutat men jag får ta och leta rätt på han imorgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Åh, trodde att Religion A skulle vara fruktansvärt basic men icke. Vi kommer ha diverse föreläsare och studiebesök på bland annat Scientologikyrkan. Ska bli intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts