I lol Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 7.20 -> rökpaus i rökrutan 7.30 -> går in och väntar på läraren 7.40 -> läraren kommer (10 minuter försent) 8.00 -> utförde en massa olika test 9.20 -> går till cafeterian och köper en smörgås och en kopp kaffe 9.35 -> går till lektionen 9.45 -> läraren kommer (10 minuter försent) 11.00 -> läraren säger vi får gå och hämta våra nya arbetsskor och komma tillbaks till 12.15 11.20 -> lunch 11.50 -> kopp kaffe, på ett litet ställe 300 m från skolan 12.15 -> tillbaks till lektionen, vi har matematik i 3 timmar (läraren är i tid) 13.20 -> kaffepaus igen, går till cafeterian och köper en bulle som de blivande kockarna har bakat och en kaffekopp. 13.35 -> tillbaks till matematiken, vi räknade 3 uppgifter 14.50 -> avslutar skoldagen Och imorgon blir det verkstaden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Fick nyss ett mail med uppgifter jag ska göra till tyskan som jag missade under tvåan. Här får ni ett smakprov: Sid sid 6: Lär dig vad uttryckenheter från svenska till engelska Vilka lärare man har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Fick nyss ett mail med uppgifter jag ska göra till tyskan som jag missade under tvåan. Här får ni ett smakprov: Sid sid 6: Lär dig vad uttryckenheter från svenska till engelska Vilka lärare man har. Oh my! Förresten Marky, fick ni göra en diagnos innan Cambridge-grejen? Nu när vi började Engelska C fick vi göra en diagnos som, visade det sig, hade att göra med om man är lämplig för Cambridge-kursen eller inte. Jag fick 27/40 och trodde det var kasst, men jag hamnade på "C1" vilket innebar att jag troligtvis skulle klara av Cambridge-testet även om jag gjorde det nu på en gång. Bara C1+ var bättre, och fick man det så hade man inte i Engelska C-klassen att göra sa läraren. Åh vad jag babblar. Det jag vill få fram är dessa frågor: Läser du Engelska C parallellet med Cambridge? Och är det där någon officiell Cambridge-diagnos som alla gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Oh my! Förresten Marky, fick ni göra en diagnos innan Cambridge-grejen? Nu när vi började Engelska C fick vi göra en diagnos som, visade det sig, hade att göra med om man är lämplig för Cambridge-kursen eller inte. Jag fick 27/40 och trodde det var kasst, men jag hamnade på "C1" vilket innebar att jag troligtvis skulle klara av Cambridge-testet även om jag gjorde det nu på en gång. Bara C1+ var bättre, och fick man det så hade man inte i Engelska C-klassen att göra sa läraren. Åh vad jag babblar. Det jag vill få fram är dessa frågor: Läser du Engelska C parallellet med Cambridge? Och är det där någon officiell Cambridge-diagnos som alla gör? Alltså. Jag valde ju Cambridge som Individuellt val och läser Historia C och Kulturhistorisk Fördjupning som valbara kurser, så jag läser inte Engelska C. Jag kan dock fråga de som läser både Cambridge och Engelska C i min klass hur de var tvungen att göra. Jag behövde då aldrig göra någon diagnos. Nu babblar jag också, men kan det variera mellan skola och skola huruvida man gör en diagnos eller inte? För jag har aldrig hört på min skola att någon har gjort en diagnos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Alltså. Jag valde ju Cambridge som Individuellt val och läser Historia C och Kulturhistorisk Fördjupning som valbara kurser, så jag läser inte Engelska C. Jag kan dock fråga de som läser både Cambridge och Engelska C i min klass hur de var tvungen att göra. Jag behövde då aldrig göra någon diagnos. Nu babblar jag också, men kan det variera mellan skola och skola huruvida man gör en diagnos eller inte? För jag har aldrig hört på min skola att någon har gjort en diagnos. Ah där ser man! Nej, det var säkert bara något som min lärare hittade på för att folk skulle inse att de var tvungna att jobba på lite för att kunna klara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Ah där ser man! Nej, det var säkert bara något som min lärare hittade på för att folk skulle inse att de var tvungna att jobba på lite för att kunna klara det. Vi fick inte göra det i alla fall. Men att ett resultat som är så "dåligt" (nu vet jag inte hur svårt det var, men du förstår?) skulle betyda att du redan nu skulle klara dig tycker jag låter konstigt. Vi läser Cambridge men kommer få betyg i Engelska C. Alltså, vi kommer jobba efter den där boken (antar att ni fått se den ni också?) som ska vara förberedande för själva testet, minns inte vad den heter. Men i betyget kommer det stå att vi har läst Engelska C. ...så fattade jag det i alla fall och läraren sa det som att vi borde tycka det var konstigt. Är det så för alla, eller står det Cambridge i era betyg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 (redigerad) Hade min första Cambridge-lektion idag, trodde det skulle vara dötrist att sitta där i 2.5 timme men ack så fel jag hade. Cambridge är mitt favoritämne just nu. Socialt, roligt och lärorikt. Vi spenderade i princip hela lektionen med att lära känna varandra, vi snackade enbart engelska och fick gå omkring i klassrummet och prata med varandra. Vi fick lite information om kursen och det verkar inte så himla krångligt egentligen. Qouad: Är det "The Road to Cambridge"-boken ni har? Just nu har jag håla fram till 14.10, sen har jag Svenska C där jag ska börja jobba på ett tal som ska vara klar nästa onsdag. Vi ska skriva ett tal om ett valfritt känt citat och jag valde "Kunskap är makt". Ska bli intressant vad jag lyckas luska fram. Som tur är så kör vi halvklass på svenskan, därför har jag håla. Det beror på att vissa personer (som jag) blir sjukt nervös om jag ska tala helt själv inför en större grupp. Imorgon ska jag redovisa en uppgift vi fick till Staden och Framtiden. Vi skulle gå runt på stan' och ta bilder på sånt vi tycker är fint respektive fult. Känns som att jag borde ta lite fler bilder på saker jag tycker är fult Smygedit: Just det, idag hade vi ännu en skolfotografering. Denna gång var det "Kulturklubben" (kulturtreorna och kulturtvåorna). Då får man tillfälle att spöka ut sig, så jag drog min Stormtrooperhjälm (som egentligen är en Clonetrooperhjälm ). Blev en riktigt rolig bild som jag tänkte slänga upp i "Bild på dig själv" när bilderna väl kommer . Ha det så bra i skolan. Redigerad 28 augusti, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Just nu har jag håla fram till 14.10, sen har jag Svenska C där jag ska börja jobba på ett tal som ska vara klar nästa onsdag. Vi ska skriva ett tal om ett valfritt känt citat och jag valde "Kunskap är makt". Ska bli intressant vad jag lyckas luska fram. Åh, sweet! En bra inledning på det talet skulle vara att du lyckades luska fram lite skelett i garderoben hos dina kurskamrater, alternativt din lärare. Och utföra lite inte-så-subtil utpressning, för att bevisa tesen att kunskap är makt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Åh, sweet! En bra inledning på det talet skulle vara att du lyckades luska fram lite skelett i garderoben hos dina kurskamrater, alternativt din lärare. Och utföra lite inte-så-subtil utpressning, för att bevisa tesen att kunskap är makt! Det låter inte så tokigt faktiskt! Hade inte direkt idéer så har gått och oroat mig över vad jag ska skriva i talet, men jag ska ta och tänka över det där du skrev . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Qouad: Är det "The Road to Cambridge"-boken ni har? Känner igen det. Kom precis på att jag har läxa i det förresten, fan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Jag ska inte gå på våran lilla "friluftsdag". Kan varken springa eller gå 1 mil. Jag skulle egentligen ta tiden, men jag missar ingenting av att inte gå på det. Happy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Wohoo, nu är den fösta veckan slut. Den var mycket lätt eftersom vi inte gjort något viktigt. Det jag hatar är att bussarna går så sällan så man måste sitta å vänta varje dag i 30 min innan skolan börjar. Mer bussar FTW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 (redigerad) Haha! Märkte igår att en kille som börjat i Media (samma som jag går, alla medianer är i ett litet hus på skolan) är barnskådisen, Eric Lager. Han var huvudpersonen i Lejontämjaren. Lite komiskt att se honom gå runt i skolan. http://www.orsa.se/utbildning/skolbio/SkolbioHT07/lejontŠmjaren.jpg http://www.orsa.se/utbildning/skolbio/SkolbioHT07/lejontŠmjaren.jpg Redigerad 30 augusti, 2008 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Alltså, jag vill ha en strukturerad skolgång, men hur fan ska det gå när det är massor med lektioner som går bort varje vecka så man sitter och gör absolut ingenting under dessa håltimmar? Ta bara måndag nästa vecka. Då har jag bara en lektion på hela dagen, en dag då jag normalt sett ska börja 08.30 och sluta 16.00. Nej då, nu börjar jag 10.00 och slutar 11.50. Jag blir så förbaskad på sånt här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Alltså, jag vill ha en strukturerad skolgång, men hur fan ska det gå när det är massor med lektioner som går bort varje vecka så man sitter och gör absolut ingenting under dessa håltimmar? Ta bara måndag nästa vecka. Då har jag bara en lektion på hela dagen, en dag då jag normalt sett ska börja 08.30 och sluta 16.00. Nej då, nu börjar jag 10.00 och slutar 11.50. Jag blir så förbaskad på sånt här! Det är så jävla synd om dig. Ta mina 8.15-17.00 måndagar om du vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Idag, i skolan, var det "En alldeles egen dag", som det så fint kallas. En dag av föreläsningar. Först ut var Mattias Klum, som snackade om många av hans fotouppdrag åt National Geographic. Intressant! Transvestiten Sara Lund/Claes Schmidt var den andra föreläsaren. Handlade väl mest om folks fördomar mot olika minoriteter. Kanske inte så intressant, men hon/han hade humor, så roligt var det. Det hela avslutades med stå-upp-komik av inga mindre än Björn Gustafsson och Zoran Ismail. Skrattfest på hög nivå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Knappt hängt med på en enda lektion hittills, ligger efter i räkneämnena redan. Som vanligt alltså. Gör det senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Knappt hängt med på en enda lektion hittills, ligger efter i räkneämnena redan. Som vanligt alltså. Gör det senare. Jag har också hamnat på sniskan redan nu, är du inne på matte E? Du läser fysik B va? Hur långt har ni kommit där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag har också hamnat på sniskan redan nu, är du inne på matte E? Du läser fysik B va? Hur långt har ni kommit där? Matte E ja. I Fysik B har vi haft några lektioner och labbar med magnetism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Matte E ja. I Fysik B har vi haft några lektioner och labbar med magnetism. Har ni redan hunnit flera labbar? Vi har inte gjort en enda än. Vi har bara läst, lyssnat och svarat på frågor om magnetism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts