Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Måndag: 09:00 - 14:40

Tisdag: 9:25 - 15:05

Onsdag: 8.15 - 14:35

Torsdag: 8.15 - 12:25

Fredag: 8.15 - 12:45

Hm. Har man i gymnasiet fått kortare dagar för att man ska kunna plugga eller något? :whistling:

edit; Har ifs inga håltimmar och kort lunch ;O

Vissa linjer har kortare dagar, för de är mer ansträngande. Iofs borde min och RävenEs linje vara till 21:00 på kvällen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kicken, har du någon rolig historia att berätta om våran skola? :mellow:

Tjaaa du. Jag har ju flera historier som hänt med våran klass, men rent generellt har jag väl ingen som jag verkligen minns.

Det jag minns mest är brandsläckarincidenten som vissa här har hört talas om :whistling: . Sök på forumet eller skicka PM om du vill veta mer. Orkar inte förklara en gång till :unsure:.

Annars hände en rätt så rolig sak i början av vårterminen detta år. Det var nämligen så att jag och några till hade håltimma. Plötsligt hör vi hur någonting piper. Det är sjukt lik ett fågelpip/läte. Jag går till fönstrena (A-huset, andra våningen) och tittar ut. Jag ser hur ungefär 200 stycken står ute vid idrottsplanen/grusplanen i olika slungor. Tydligen har brandlarmet gått i B-huset och brandlarmet som inte låter som ett larm, utan en fågel slutar aldrig. Tänk också att detta var runt februari och de flesta har vanliga tröjor eller t-shirts på sig. Snacka om att de flesta frös. Brandlarmet går i runt 40 minuter och de är ju tvungna att stå kvar där så jag håller på att skratta ihjäl mig när jag går tillbaka till fönstrena för att se att dom står kvar efter 20-30 minuter. Det verkar aldrig ta slut, men när det väl tar slut så är jag bland de första att gå in i B-huset. Jag luktar eller ser ingenting. Senare fick jag veta att det antagligen var någon som rökte inne på toaletten. Det tror jag dock inte på. Det var säkert ett vanligt test, men 40 minuter(?), haha.

Har för övrigt sett dig flera gånger, men aldrig vågat hälsa <:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Åh! Klyftpotatis! Jag älskar klyftpotatis! Jag önskar att min framtida flickvän är klyftpotatis!" har gett mig smeknamnet Klyftan idag :whistling:

Wow, klyftigt!

:unsure:

...okej, förlåt. Det där var inte likt mig - jag brukar inte dra självklara, alla-låtsas-skratta-men-egentligen-önskar-de-mig-död-inombords-skämt, men nu gjorde jag det, tydligen. Det ska aldrig hända igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Åh! Klyftpotatis! Jag älskar klyftpotatis! Jag önskar att min framtida flickvän är klyftpotatis!" har gett mig smeknamnet Klyftan idag :mellow:

x_klyfta_x :unsure:

vad gör ni på raster, lunchraster och håltimmar?

Lökar i sofforna, dricker kaffe, spelar kort och umgås. Som tur är har CS raderats från datorerna, så nu är vi lite mer sociala på rasterna. :whistling:

Wow, klyftigt!

:(

...okej, förlåt. Det där var inte likt mig - jag brukar inte dra självklara, alla-låtsas-skratta-men-egentligen-önskar-de-mig-död-inombords-skämt, men nu gjorde jag det, tydligen. Det ska aldrig hända igen!

Åh, jag vet hur det där känns. Visst önskar du att posten var ogjord samtidigt som du faktiskt är ganska nöjd över den? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

09:50 - 15:30 ( enbart idrott i psykologi A )

08:10 - 15:00 ( enbart psykologi A och foto B )

09:40 - 14:30 ( enbart religion och foto B )

Tors - Fre: UF hela dagarna.

Ändras typ var tredje vecka dock, men det är mest lektionerna som blir bytta till nåt annat, inte tiderna. Är rätt nöjd med det schemat!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor