Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Rent tidsmässigt är det inte så ovanligt, 8.30-15.30 de flesta dagar, det jag (och resten av klassen?) klagar mest över är att vi fick veta IDAG att vi ska ut på prao från och med nästa fredag (prao en dag i veckan under många veckor). Skolan kunde förberett oss på det i brevet som skickades ut för två-tre veckor sedan. img900_rant.gif

Så..

Måndagar är: 10.30-15.30.

Tisdagar: 8.30-14.45

Onsdagar: 8.30-15.30

Torsdagar: 8.30-15.30 (Vettefan hur det blir med denna lektion eftersom båda lärarna är tjänstlediga. :P )

Fredagar: 8.30-15.30

Så tufft kan det ändå inte va, det är väl en "Klippa och klistra"-linje ni går? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos och RavenE: Hur helvetiskt är erat schema egentligen? :P

Schemat i sig är inte så jävla illa. Det är mest tiden man behöver spendera med folk man inte gillar de timmarna. Jag kommer ungefär överrens med 3 i klassen. Resten är mest neutral-time-killing-fashion.

Så tufft kan det ändå inte va, det är väl en "Klippa och klistra"-linje ni går? :P

Ovanstående. Och ungefär, ja.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, schemat är inte så farligt. Just planeringen av lärarna som är tummen ner.

Schemat i sig är inte så jävla illa. Det är mest tiden man behöver spendera med folk man inte gillar de timmarna. Jag kommer ungefär överrens med 3 i klassen. Resten är mest neutral-time-killing-fashion.

Simon tillhör de du kommer överrens med va? ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent tidsmässigt är det inte så ovanligt, 8.30-15.30 de flesta dagar, det jag (och resten av klassen?) klagar mest över är att vi fick veta IDAG att vi ska ut på prao från och med nästa fredag (prao en dag i veckan under många veckor). Skolan kunde förberett oss på det i brevet som skickades ut för två-tre veckor sedan. img900_rant.gif

Ah, träligt. :P

Är det sant att man har rätt att slippa en skoldag där resan till och från skolan tar längre tid än dagens enda lektion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag fick jag, på min första spansklektion, läxa tills i morgon. :P

Måndag: 8.00 - 15.15

Tisdag: 8.05 - 15.00

Onsdag: 8.00 - 13.35

Torsdag: 8.30 - 15.00

Fredag: 8.00 - 15.00

Kan jag inte ens få humana tider på fredagar!? mad0260_867949_6.gif

Det där är ju humana tider. Tänk om en annan fick ha sådär tidiga slut på sina dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att högskolan räknas?

Fy fan vad skönt det ska bli.

Efter en sommar som mer eller mindre blivit rutinmässig med de försummade sommarjobben (hade krav på ledighet under Arvika- och Hultsfredsveckorna) vill jag bara ha någonting att göra.

Och gosse, nu börjar jag på linjen jag velat gå sedan sjuan: Music & Event Management på RockCity i Hultsfred. Synd dock att jag redan bor i kommunen, en flytt hade varit mer än välkommen i detta skede i livet. :unsure:

Kan knappt bärga mig till måndag. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag fick jag, på min första spansklektion, läxa tills i morgon. :whistling:

Måndag: 8.00 - 15.15

Tisdag: 8.05 - 15.00

Onsdag: 8.00 - 13.35

Torsdag: 8.30 - 15.00

Fredag: 8.00 - 15.00

Kan jag inte ens få humana tider på fredagar!? mad0260_867949_6.gif

Måndag: 09:00 - 14:40

Tisdag: 9:25 - 15:05

Onsdag: 8.15 - 14:35

Torsdag: 8.15 - 12:25

Fredag: 8.15 - 12:45

Hm. Har man i gymnasiet fått kortare dagar för att man ska kunna plugga eller något? :unsure:

edit; Har ifs inga håltimmar och kort lunch ;O

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor