Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Chill första dag :confused:

Sammling i aulan 9.10, träffade några nya polare innan uppropet som var jävligt shysta. Klassen verkar också helt okej, har snackat med många av killarna idag och dom är verkligen riktigt trevliga. Sovmorgon till 11:50 i morgon! >_< Nu ska jag äta, ha det chill >_<

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går Natur - Natur.

Lawl, i min gamla klass gick det 21 tjejer och 7 killar och inte fan fick man något... Kan tillägga att nästan hela gänget var snygga också.

I min klass så är det 7 killar och 23 tjejer! :confused: Många översminkade fjortisar dock, men på klassfesten så tänker man inte såå.

Och, APB, välkommen till media, stället där eleverna är lärarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gjorde du på skolan idag Merkky?

Jag träffade Fredde Lindmark när jag gick hem och han var ledig. :confused:

Yes, det var fina brudar idag, många fjortisar men det fanns andra som var fina. >_<

Många nya stjärtar att spana in..

Jag följde med några husumfjortisar som hade panik över att börja skolan, sen blev det långtråkigt så jag gick upp mot sörliden för att sova lite hos mor, men då gick jag och la beslag på ett högt skåp innan alla i min klass ska kriga om dom imårrn. Sen träffade jag nån kompis, sen nån till, och ja, sen gick det utför och det blev lunch och en heldag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jahaja, då var den första "skoldagen" avklarad. Vi började kl 10:00 med samling och upprop. Resten av dagen lyssnade vi på vad lärarna hade att säga. Inget direkt avancerat. klassen blev väl ganska bra ändå, känner i princip bara 1 från min förra klass. Vi får väl se vart detta leder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig är det ju främmande det här med att man har klasser i gymnasiet. Får ni ändå välja ämnen/kurser enligt personligt intresse eller är allt planerat i förväg och görs tillsammans med klassen?

Du har ett visst antal obligatoriska kurser (majoriteten av alla kurser) på det programmet du går på (finns ju även obligatoriska för alla program) som man läser med hela klassen. Sedan läser man ett visst antal obligatoriska poäng individuellt val, där man ofta går med folk i klassen som har valt kursen, men eftersom att det inte är alla från klassen som läser samma så blandar man ihop med andra klasser då. I min skola finns även valbara kurser, där jag till exempel kan välja att fortsätta med Idrott och hälsa B och hoppa över fortsatt matematik, eller bara läsa Svenska C av dessa tre. De kurserna räknas inte som individuellt val och blandas ihop med elever från andra klasser.

Det handlar ju om att fylla upp så att det är en fullständig klass som läser kurserna, men som jag har förstått det hålla ihop klassen så gott som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon är det dags. Jag hoppas verkligen att folk inte kommer skrika och ha för sig som de brukar. Då flippar jag. Speciellt om Simon börjar på och köra sin

"ÅH, TONY. HEHE."

"Ja?"

"HEHEHEH."

"Vad?"

"HEHEHE HEJ."

"... okej. Tyst."

"HEHEHEH"

Fett opepp.

Sry, men jag skulle skratta ut högt åt denne Simon :confused:

-----

Började 13.00 i aulan. Gick till klassrum, fick schema. Slutade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cambridge?

Cambridge Diplomatkurs i Engelska. Ett alternativ till Engelska C. I Cambridge fokuserar man mer på den muntliga delen. Man jobbar på sitt uttal, ökar sitt vokabulär så man talar korrekt och flytande engelska utan några problem.

I slutet av kursen får man ett certifikat där det står att man, förhoppningsvis, har klarat kursen och är en "profesionell utövare av det engelska språket"

Typ :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cambridge Diplomatkurs i Engelska. Ett alternativ till Engelska C. I Cambridge fokuserar man mer på den muntliga delen. Man jobbar på sitt uttal, ökar sitt vokabulär så man talar korrekt och flytande engelska utan några problem.

I slutet av kursen får man ett certifikat där det står att man, förhoppningsvis, har klarat kursen och är en "profesionell utövare av det engelska språket"

Typ :confused:

Låter som en vettig kurs. Det mesta man läser på gymnasiet ger inte så mycket för framtiden, men det där är något jag gärna skulle ha läst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som en vettig kurs. Det mesta man läser på gymnasiet ger inte så mycket för framtiden, men det där är något jag gärna skulle ha läst.

Jo, jag tror att det är en rätt bra kurs. Valde det även på mitt individuella val, så det blir 2 x 2.5 timmars pass i veckan, rätt nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser också den nu, kommer kosta 1'750:- att göra provet, dock kommer vi få tillbaka en del av det, så ungefär 1'000:- kan jag tänka mig, värt det. Förra året kostade det 1'700:-, då fick de som gjorde det tillbaka 700:- av skolan.

Kursen verkar inte så farligt svår hittills. Skönt också med en ordentlig lärare i Engelska, den vi hade i Eng B var kass. :confused:

Imorgon börjar jag 8:20 och slutar 18:20, precis som jag kommer göra varje tisdag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ :P

Jag läser Engelska A2 vilket är en kurs som egentligen är till för Native Speakers. När jag går ut trean får jag nåt diplom som säger att jag är just en sådan :P

Typ samma skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor