RavenE Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Det får vi inte längre. Inte ens gratis läsk längre. Wtf? När det är skola får vi väl det? Nu på sommarlovet kan jag förstå att vi inte har rabatt. Redigerad 24 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Alla klagar på våran skolmat, men jag förstår inte vad felet är. Är alla kräsna, eller är det jag som älskar mat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Visade sig att jag tog fel schema. Tog fel klass nämligen. Tydligen så är jag ledig en måndag i månaden, ungefär. Dom andra dagarna ser ut som följande: Tisdag: 08:15 - 14:05 Onsdag: 09:25 - 13:40 Torsdag: 08:15 - 17:00 Fredag: 08:15 (Frivillig kurs, vet inte om jag ska ta den, annars 9:15) - 11:15 Måndagarna som vi inte är lediga, är det grafisk bild eller ljudkommunikation hela jävla dagen. Från 08:15 till 17:00 Redigerad 24 augusti, 2008 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Vi äter på restaurang och får välja mellan dagens lunch, veckans soppa(+bröd och frukt) eller veckans pasta varje dag. Vi går in och sätter oss och så kommer de och tar beställning, precis som med vilken kund som helst. Helnice. Det här är nytt för året, de två tidigare åren har vi ätit på en annan restaurang där maten var under alla (jävla) kritik trots att skolan betalade 45(!) kronor om dagen för oss! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Vi äter i skolmatsalen och våran skolmat är helnice, enligt mig. Det enda jag absolut avskyr är blodpudding, under hela tvåan lyckades jag undvika den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Vi har närmre 40 restauranger att välja på tror jag. Allt från donken, kebab och sushi till husmanskostrestauranger, kinabuffé och italiensk restaurang. Bästa med hela skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Vi har närmre 40 restauranger att välja på tror jag. Allt från donken, kebab och sushi till husmanskostrestauranger, kinabuffé och italiensk restaurang. Bästa med hela skolan. Nej nu blir jag arg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Det jag saknar mest från gymnasiet och tidigare skola är den gamla vanliga skolmaten. Jag fattar inte att folk klagar på den, jag tyckte det var underbart att få äta precis hur mycket man ville, helt gratis, samt få maten serverad direkt. Svenskarna borde vara stolta för den högklassiga skolmat vi har (på de flesta ställen), troligen bäst i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Det jag saknar mest från gymnasiet och tidigare skola är den gamla vanliga skolmaten. Jag fattar inte att folk klagar på den, jag tyckte det var underbart att få äta precis hur mycket man ville, helt gratis, samt få maten serverad direkt. Svenskarna borde vara stolta för den högklassiga skolmat vi har (på de flesta ställen), troligen bäst i världen. Försök äta köttbullar (eller, som vi brukar kalla dem. Broskbullar. nasfnsblä.) som fortfarande är kalla och tycka det är gott. Wtf? När det är skola får vi väl det? Nu på sommarlovet kan jag förstå att vi inte har rabatt. Och nä, de sade det till mig och PH att vi inte gick gratis läsk längre - de gick back då. Och vi får ändå inte något billigare än andra, 75kr som vanligt. (Vilket är ruggigt dyrt i sig.) Redigerad 24 augusti, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Själv så kom man ju tillbaka till en klass med personer som man i stort sett hatar, och jag och en klasskompis har redan börjat planera alla sjuka saker man kan göra mot lärarna. Han och jag har officiellt blivit klassens psykopater efter att vi på en rast lekte med nålar, en kniv och tändare Så ni ska vi sitta och försöka luska ut hur vi kan göra livet surt för Ulla-Stina när hon kommer tillbaka på måndag. Welcome back EDIT: På tal om skolmat så var våran skola i Eskilstuna-Kuriren förra året då kökspersonalen hade serverat rå köttfärslimpa. om ni inte redan vet det så kan jag tala om att rå köttfärs är inget man vill äta, och tre av fem limpor var råa inuti :/ Nej, godare har man ätit Redigerad 24 augusti, 2008 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Nej nu blir jag arg Jag åt kebabtalrik i fredags och imorgon ska vi testa en utav dom 6 restaurangerna vi kan välja imellan Men srsly så tror jag inte skolan är så mycket att hurra för utöver att vi får äta gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Han och jag har officiellt blivit klassens psykopater efter att vi på en rast lekte med nålar, en kniv och tändare Ja, för det är så psykopatigt. Jag kan nog vara mer psykopat med en limpa bröd och solrolfrön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Själv så kom man ju tillbaka till en klass med personer som man i stort sett hatar, och jag och en klasskompis har redan börjat planera alla sjuka saker man kan göra mot lärarna. Han och jag har officiellt blivit klassens psykopater efter att vi på en rast lekte med nålar, en kniv och tändare Så ni ska vi sitta och försöka luska ut hur vi kan göra livet surt för Ulla-Stina när hon kommer tillbaka på måndag. Welcome back EDIT: På tal om skolmat så var våran skola i Eskilstuna-Kuriren förra året då kökspersonalen hade serverat rå köttfärslimpa. om ni inte redan vet det så kan jag tala om att rå köttfärs är inget man vill äta, och tre av fem limpor var råa inuti :/ Nej, godare har man ätit Jag var fasansfullt nära att spy efter köttfärssoppan vi fick förra året. Helt sjukt hur ont jag helt plötsligt fick och började när inpå känna kväljningar. Jag gick hem direkt efter det. Sedan kan jag hålla med tackelbäret till viss del. Där jag gick i skolan 1-8 så hade vi sveriges bästa skolmat (efter en undersökning) samt att SVT var på besök för att filma och dokumentera allting. Där var faktiskt maten riktigt, riktigt god. Jag märkte direkt den oförväntade stora skillnaden när jag flyttade. Kan verkligen inte förstå mig på hur skillnaderna kan vara så stora. Redigerad 24 augusti, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Imorgon börjar det. Mjukstartar med att gå från 13:00 till 14:00, men tar inte lång tid innan allvaret börjar. Redigerad 24 augusti, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Japp, imorgon är det dags. Hoppas på en lugn startvecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Imorgon börjar då andra veckan och jag hoppas verkligen att vi ska börja läsa riktiga ämnen nu och inte bara leka tråkiga lekar. Skolan verkar dock helnajs medan klassen är något man kan säga vad man vill om. Men jag tror att det kan bli riktigt trivsamt ändå, det blir ju vad man gör det till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Jag är taggad! Har ni otur får ni smaka på ett riktigt fint schema imorgon när jag är tillbaka. Chansen är stor att jag får vara ledig varje fredag ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Jag tror att man lär sig att uppskatta helgerna alltmer nu när skolan börjar, på sommarlovet kunde man partaja på en onsdag och sitta hemma på en lördag. Spelade ingen roll vilken dag det var. Redigerad 24 augusti, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Jag tror att man lär sig att uppskatta helgerna alltmer nu när skolan börjar, på sommarlovet kunde man partaja på en onsdag och sitta hemma på en lördag. Spelade ingen roll vilken dag det var. Ehm, ptja, åtminstone för mig är det rätt självklart att man kommer uppskatta helgerna mer nu när det är skola, och så har det alltid varit i skoltider. Redigerad 24 augusti, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Imorgon börjar då andra veckan och jag hoppas verkligen att vi ska börja läsa riktiga ämnen nu och inte bara leka tråkiga lekar. Skolan verkar dock helnajs medan klassen är något man kan säga vad man vill om. Men jag tror att det kan bli riktigt trivsamt ändå, det blir ju vad man gör det till! Jag har frågat flera gånger men du har aldrig svarat - vad går du för linje? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts