Jump to content

Skoltråden

kicken
 Share

Recommended Posts

Visade sig att jag tog fel schema. Tog fel klass nämligen. :rolleyes:

Tydligen så är jag ledig en måndag i månaden, ungefär. Dom andra dagarna ser ut som följande:

Tisdag: 08:15 - 14:05

Onsdag: 09:25 - 13:40

Torsdag: 08:15 - 17:00

Fredag: 08:15 (Frivillig kurs, vet inte om jag ska ta den, annars 9:15) - 11:15

Måndagarna som vi inte är lediga, är det grafisk bild eller ljudkommunikation hela jävla dagen. Från 08:15 till 17:00

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi äter på restaurang och får välja mellan dagens lunch, veckans soppa(+bröd och frukt) eller veckans pasta varje dag. :rolleyes: Vi går in och sätter oss och så kommer de och tar beställning, precis som med vilken kund som helst. Helnice.

Det här är nytt för året, de två tidigare åren har vi ätit på en annan restaurang där maten var under alla (jävla) kritik trots att skolan betalade 45(!) kronor om dagen för oss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag saknar mest från gymnasiet och tidigare skola är den gamla vanliga skolmaten. Jag fattar inte att folk klagar på den, jag tyckte det var underbart att få äta precis hur mycket man ville, helt gratis, samt få maten serverad direkt. Svenskarna borde vara stolta för den högklassiga skolmat vi har (på de flesta ställen), troligen bäst i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag saknar mest från gymnasiet och tidigare skola är den gamla vanliga skolmaten. Jag fattar inte att folk klagar på den, jag tyckte det var underbart att få äta precis hur mycket man ville, helt gratis, samt få maten serverad direkt. Svenskarna borde vara stolta för den högklassiga skolmat vi har (på de flesta ställen), troligen bäst i världen.

Försök äta köttbullar (eller, som vi brukar kalla dem. Broskbullar. nasfnsblä.) som fortfarande är kalla och tycka det är gott.

Wtf? :rolleyes:

När det är skola får vi väl det? Nu på sommarlovet kan jag förstå att vi inte har rabatt.

Och nä, de sade det till mig och PH att vi inte gick gratis läsk längre - de gick back då. Och vi får ändå inte något billigare än andra, 75kr som vanligt. (Vilket är ruggigt dyrt i sig.)

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så kom man ju tillbaka till en klass med personer som man i stort sett hatar, och jag och en klasskompis har redan börjat planera alla sjuka saker man kan göra mot lärarna. Han och jag har officiellt blivit klassens psykopater efter att vi på en rast lekte med nålar, en kniv och tändare :rolleyes:

Så ni ska vi sitta och försöka luska ut hur vi kan göra livet surt för Ulla-Stina när hon kommer tillbaka på måndag. Welcome back :D

EDIT: På tal om skolmat så var våran skola i Eskilstuna-Kuriren förra året då kökspersonalen hade serverat rå köttfärslimpa. om ni inte redan vet det så kan jag tala om att rå köttfärs är inget man vill äta, och tre av fem limpor var råa inuti :/

Nej, godare har man ätit

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så kom man ju tillbaka till en klass med personer som man i stort sett hatar, och jag och en klasskompis har redan börjat planera alla sjuka saker man kan göra mot lärarna. Han och jag har officiellt blivit klassens psykopater efter att vi på en rast lekte med nålar, en kniv och tändare ;)

Så ni ska vi sitta och försöka luska ut hur vi kan göra livet surt för Ulla-Stina när hon kommer tillbaka på måndag. Welcome back :)

EDIT: På tal om skolmat så var våran skola i Eskilstuna-Kuriren förra året då kökspersonalen hade serverat rå köttfärslimpa. om ni inte redan vet det så kan jag tala om att rå köttfärs är inget man vill äta, och tre av fem limpor var råa inuti :/

Nej, godare har man ätit

Jag var fasansfullt nära att spy efter köttfärssoppan vi fick förra året. Helt sjukt hur ont jag helt plötsligt fick och började när inpå känna kväljningar. Jag gick hem direkt efter det.

Sedan kan jag hålla med tackelbäret till viss del. Där jag gick i skolan 1-8 så hade vi sveriges bästa skolmat (efter en undersökning) samt att SVT var på besök för att filma och dokumentera allting. Där var faktiskt maten riktigt, riktigt god. Jag märkte direkt den oförväntade stora skillnaden när jag flyttade. Kan verkligen inte förstå mig på hur skillnaderna kan vara så stora.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att man lär sig att uppskatta helgerna alltmer nu när skolan börjar, på sommarlovet kunde man partaja på en onsdag och sitta hemma på en lördag. Spelade ingen roll vilken dag det var.

Ehm, ptja, åtminstone för mig är det rätt självklart att man kommer uppskatta helgerna mer nu när det är skola, och så har det alltid varit i skoltider.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon börjar då andra veckan och jag hoppas verkligen att vi ska börja läsa riktiga ämnen nu och inte bara leka tråkiga lekar. Skolan verkar dock helnajs medan klassen är något man kan säga vad man vill om. Men jag tror att det kan bli riktigt trivsamt ändå, det blir ju vad man gör det till!

Jag har frågat flera gånger men du har aldrig svarat - vad går du för linje?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor