Jump to content

Far Cry och ett par andra Ubi Soft- spel finns nu gratis!

Jacker
 Share

Recommended Posts

Han har ju dock aldrig sagt att han inte gillar att bli skrämd i spel, han kanske bara inte tyckte att monster passade så bra in i Far Cry.

Förresten, var i Far Cry är monstrena skrämmande läskiga? Jag blev aldrig rädd någonstans i det spelet.

Självklart har han inte det. Men du kan bara inte "gilla monster", det är befängt. Han är precis som min polare, som bara gillar fps om det bara är med människor. Det får inte heller vara omänskliga vapen, då det inte får en verklighetstrogen miljö.

Och nej, det är inte hur monsterna ser ut som skrämmer en, utan hur dom kan komma fram från ingenstans. Man skulle bli lika rädd om det var en liten kanin som hoppade fram och förde oväsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 83
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur som helst så har jag laddat ner Far CRY! och den skal dela filerna. HUR lång tid tar detta? Jag har väntat I flera timmar! Jag vill installera det snart!

Tur att det bara tog cirka 20 minuter att ladda upp bilden!

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud vad jag älskar ordet kärring.

Kärring, du gillar inte monster för du inte gillar att bli skrämd. Antar att du inte gillar Return to Castle Wolfenstien och Bioshock heller, för det är monster i spelen.

RTCW hade väl inga monster?

Förutom dom där tesla-gubbarna och zombierna... inga "hoppar ut ur garderoben och skrämma skiten ur spelaren"-monster.

Fast du kanske syftade på monster i allmänhet.

Måste ju bara älska RTCW :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud vad jag älskar ordet kärring.

Kärring, du gillar inte monster för du inte gillar att bli skrämd. Antar att du inte gillar Return to Castle Wolfenstien och Bioshock heller, för det är monster i spelen.

Själv älskar jag spel där jag har svårt att INTE skita på mig runt varje hörn. Ger sånt jävla adrenalin som heter duga.

"Du går i en trång gång, svart så långt ögat kan nå. Det enda lyse är en blinkande lampa längre bort i gången. När du står under lampan så springer en skugga förbi, och du hör ett ljud. Du kollar runt och det är tomt. Du tar ett par steg till, och plötsligt hoppar ett monster ner från taket, och springer mot dig i full fart"

Kan fan inte bli mer underbart!

Mjo, lite fjantig är jag nog - det är inget att sticka under stol med. Men jag kan bara inte förstå varför det är så underbart att bli skrämd.. Har aldrig sett någon skräckfilm heller, nämligen. :cry:

Och sen, som det nämndes där uppe, så tycker jag inte att monster passade in så bra i Far Cry.

Jag har visst samma tankegångar som din fjantiga polare; jag tycker att FPS-spel ska vara något så när verkliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, jag tror nog inte att du behöver "Dela filen".

Testa bara installera

Tänker göra det nu. Datorn har varit på hela natten och den håller på fortfarande. :lol:

EDIT: Installerade det och det funkar nu. Funkar med högsta graffe på allt. Kan lägga upp en bild på reklamen. Inte något som irreterar mig. En bild på två st som sitter och spelar samt en röst som gör reklam för hamburgare. Det varar ungefär 10 sekunder och kommer upp då man laddar om sparfilen - Ibland, väldigt sällan. Inget som jag stör mig på! För övrigt var Far Cry kul. Roligt att springa runt i jungeln med machete. Ingen större moral heller. :cry:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Du går i en trång gång, svart så långt ögat kan nå. Det enda lyse är en blinkande lampa längre bort i gången. När du står under lampan så springer en skugga förbi, och du hör ett ljud. Du kollar runt och det är tomt. Du tar ett par steg till, och plötsligt hoppar ett monster ner från taket, och springer mot dig i full fart"

Kan fan inte bli mer underbart!

Sant så sant. Det var därför jag gillade Condemned och F.E.A.R (F.E.A.R. för Alma såklart.) och såklart kungen av "screamer" skräckspelen, Doom 3. De utnyttjade det där lite -väl- mycket i slutändan. Blev lite förutsägbart.

Tankade Ghost Recon, gick upp på en kulle, stendog för att en sniper sköt ihjäl oss och jag såg inte ett skit. D:

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart har han inte det. Men du kan bara inte "gilla monster", det är befängt. Han är precis som min polare, som bara gillar fps om det bara är med människor. Det får inte heller vara omänskliga vapen, då det inte får en verklighetstrogen miljö.

Och nej, det är inte hur monsterna ser ut som skrämmer en, utan hur dom kan komma fram från ingenstans. Man skulle bli lika rädd om det var en liten kanin som hoppade fram och förde oväsen.

För min del var det så att i Far Cry blev det tråkigare med monstrerna för att de betedde sig på ett helt annat sätt än de mänskliga soldaterna. Soldaterna gömde sig bakom stenar, träd etc. Med monstrerna var det ju bara pang på, mer zerg. Tycker helt enkelt att spelstilen man använde för att bemöta soldaterna var roligare än när man mötte monstrerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För min del var det så att i Far Cry blev det tråkigare med monstrerna för att de betedde sig på ett helt annat sätt än de mänskliga soldaterna. Soldaterna gömde sig bakom stenar, träd etc. Med monstrerna var det ju bara pang på, mer zerg. Tycker helt enkelt att spelstilen man använde för att bemöta soldaterna var roligare än när man mötte monstrerna.

Soldaterna vill ju hålla avståndet för dom använder sig av vapen, vilket monsterna inte gör. (Förutom dom i slutet, med raketgevär and whatnot). Därför måste dom springa mot dig och försöka få ner dig, då om jag inte minns fel dog på 1-2slag av dom första monsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag laddat ner Far cry och när jag instalerade så stog det att jag måste bo i U.S, så jag gick in på min profil och ändrade, men det funkar endå inte, har försökt flera ggr att både instalera och byta till U.S.

Tar det ett tag eller är det bara nått fel? :shifty:

Det är väl här man ska ändra? (se bifogad bild)

post-11524-1189096735_thumb.jpg

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag laddat ner Far cry och när jag instalerade så stog det att jag måste bo i U.S, så jag gick in på min profil och ändrade, men det funkar endå inte, har försökt flera ggr att både instalera och byta till U.S.

Tar det ett tag eller är det bara nått fel? :shifty:

Har samma problem. Kanske tar ett tag helt enkelt. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker göra det nu. Datorn har varit på hela natten och den håller på fortfarande. :)

EDIT: Installerade det och det funkar nu. Funkar med högsta graffe på allt. Kan lägga upp en bild på reklamen. Inte något som irreterar mig. En bild på två st som sitter och spelar samt en röst som gör reklam för hamburgare. Det varar ungefär 10 sekunder och kommer upp då man laddar om sparfilen - Ibland, väldigt sällan. Inget som jag stör mig på! För övrigt var Far Cry kul. Roligt att springa runt i jungeln med machete. Ingen större moral heller. :blink:

Gör gärna det!

Tar det ett tag eller är det bara nått fel? :D

Trevligt födelsedatum du hade då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor