kicken Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Kör med kollegieblock för hela slanten. Mindre skrivhäften för de ämnen som vi inte skriver så mycket i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 I början av gymnasiet hade jag ungefär ett block per ämne men de sista terminerna körde jag helt utan block. Istället bommade jag papper av folk att anteckna på som sen åkte in i läroboken, på botten av skåpet, eller direkt i papperskorgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 I början av gymnasiet hade jag ungefär ett block per ämne men de sista terminerna körde jag helt utan block. Istället bommade jag papper av folk att anteckna på som sen åkte in i läroboken, på botten av skåpet, eller direkt i papperskorgen. Ord. Fast jag hade ett block för hela skolan i ettan. Ett litet block. Inte ens indelad. En ny sida för varje ny lektion för varje ämne, helt enkelt. Antecknar ytterst sällan. Är det någonting som verkligen är jätteviktigt att ha på papper får man det som stencil, allt som oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Jag har bara ett block åt gången, sen när det tar slut så börjar jag på ett nytt. Konstigt nog så har jag alltid koll på mina papper.. Det är sällan jag tappar bort en anteckning. Stenciler som vi får på lektionen lägger jag bara 'ovanpå' mina anteckningar och stänger igen blocket. Då har jag de alltid tillsammans med dess anteckningar. Det här sättet funkar finemang för mig, och jag tänker fortsätta såhär gymnasiet ut. Rikligt med pennor, även där samma som Tobbe, för de försvinner ovanligt lätt på gymnasiet. Så sant. På högstadiet körde jag alltid med lite finare stiftpennor, klarade knappt av att skriva med en vanlig penna. Men nu på gymnasiet insåg jag att det inte var någon idé. Vet verkligen inte vad det beror på, men pennorna försvinner hela tiden. Jag har dock sån tur att både pennor och kollegieblock går att ta här hemifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 I början av gymnasiet hade jag ungefär ett block per ämne men de sista terminerna körde jag helt utan block. Istället bommade jag papper av folk att anteckna på som sen åkte in i läroboken, på botten av skåpet, eller direkt i papperskorgen. Saken är den att om man ska ha ett block för varje ämne så kostar det så jävla mycket, palla lägga pengar på sånt. Ord. Fast jag hade ett block för hela skolan i ettan. Ett litet block. Inte ens indelad. En ny sida för varje ny lektion för varje ämne, helt enkelt. Antecknar ytterst sällan. Är det någonting som verkligen är jätteviktigt att ha på papper får man det som stencil, allt som oftast. Japp det är så det ska vara faktist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Saken är den att om man ska ha ett block för varje ämne så kostar det så jävla mycket, palla lägga pengar på sånt. Japp det är så det ska vara faktist. Sedan när gick du i skolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Sedan när gick du i skolan? Vi börjad för snart två veckor sen, fast riktiga lektioner börjar inte föräns imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Jag sprang in till Akademibokhandeln och köpte ett 10-pack block. Ett för varje ämne. Det blir t.o.m. några över ^^ Sedan ett rutat block, från Åhlens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Jag sprang in till Akademibokhandeln och köpte ett 10-pack block. Ett för varje ämne. Det blir t.o.m. några över ^^ Sedan ett rutat block, från Åhlens. Jag med! Men bara 5-pack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Saken är den att om man ska ha ett block för varje ämne så kostar det så jävla mycket, palla lägga pengar på sånt. Ja, nio jävla kronor för att ha material till något av det viktigaste i livet. Fan så illa att behöva slösa pengarna. B) :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Jag köpte 5 linjerade A5-block idag så får vi se hur det går. Skulle egentligen haft ett till för biologin men det tar jag en annan gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Av någon oförklarlig anledning så har vi tiotals kollegieblock här hemma. *rik* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Hade en plastpärm där jag sorterade efter ämne, även om det oftast blev ytterst lite antecknande Tips är att stocka upp med ett tjog pennor redan nu, och alltid ha med sig typ 5 pennor i väskan. Dem har en sjuk tendens att bara försvinna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Hade en plastpärm där jag sorterade efter ämne, även om det oftast blev ytterst lite antecknande Tips är att stocka upp med ett tjog pennor redan nu, och alltid ha med sig typ 5 pennor i väskan. Dem har en sjuk tendens att bara försvinna Man blir bara utnyttjad om man har många pennor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Man blir bara utnyttjad om man har många pennor. Så sant. I min förra klass hade jag och en annan kille som är väldigt ordentlig och skärpt, han gick ut med 320 p, en deal. När terminen började fick vi alltid 12 pennor, jag tog ut alla direkt och förvarade dem i hans pennskrin. Varje lektion bad jag honom om pennor och efter varje lektions slut påminde han mig att ge tillbaks dem. Great success. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Har ett stort fint kollegieblock där jag har alla ämnen nerskrivna i olika små kategorier satt säga. Eftersom vi inte har några skåp så är det smidigt att bara behöva gå och släpa på ett enstaka block i stället för flera. Sen har jag plastfickor för alla ämnen liggandes här hemma så det inte blir en stor mess med massa papper i en och samma hög. Tycker förresten att det är mycket skönare att ha sakerna hemma istället för skåp. Större plats och mer ordning. Pennor har jag bara en av, men den har jag antingen i handen eller i munnen så det finns ingen risk att jag tappar bort den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 På min skola får man en egen laptop, så block behövs inte. Sen papper slänger jag bara in i skåpet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Pennor har jag bara en av, men den har jag antingen i handen eller i munnen så det finns ingen risk att jag tappar bort den. Men tänk om du sväljer den! Hade två pennor förra veckan, denna vecka har jag bara en. Den andra försvann av någon mystisk anledning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Saken är den att om man ska ha ett block för varje ämne så kostar det så jävla mycket, palla lägga pengar på sånt. Inte för jag kommer ha större användning av kolegeblock förutom i matten. Men jag skulle jag själv ha valt så skulle jag tagit ett kolegeblock för varje ämne för att få bästa ordningen . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2007 (redigerad) Mina dokument -> en mapp för varje ämne Skollaptop ftw. Redigerad 4 september, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts