Jump to content

Hur organiserar du dina anteckningar?

R2D2
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I början av gymnasiet hade jag ungefär ett block per ämne men de sista terminerna körde jag helt utan block. Istället bommade jag papper av folk att anteckna på som sen åkte in i läroboken, på botten av skåpet, eller direkt i papperskorgen.

Ord. Fast jag hade ett block för hela skolan i ettan. Ett litet block. Inte ens indelad. En ny sida för varje ny lektion för varje ämne, helt enkelt.

Antecknar ytterst sällan. Är det någonting som verkligen är jätteviktigt att ha på papper får man det som stencil, allt som oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara ett block åt gången, sen när det tar slut så börjar jag på ett nytt. Konstigt nog så har jag alltid koll på mina papper.. Det är sällan jag tappar bort en anteckning. Stenciler som vi får på lektionen lägger jag bara 'ovanpå' mina anteckningar och stänger igen blocket. Då har jag de alltid tillsammans med dess anteckningar.

Det här sättet funkar finemang för mig, och jag tänker fortsätta såhär gymnasiet ut. :D

Rikligt med pennor, även där samma som Tobbe, för de försvinner ovanligt lätt på gymnasiet.

Så sant. På högstadiet körde jag alltid med lite finare stiftpennor, klarade knappt av att skriva med en vanlig penna. Men nu på gymnasiet insåg jag att det inte var någon idé. Vet verkligen inte vad det beror på, men pennorna försvinner hela tiden. :rolleyes:

Jag har dock sån tur att både pennor och kollegieblock går att ta här hemifrån. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av gymnasiet hade jag ungefär ett block per ämne men de sista terminerna körde jag helt utan block. Istället bommade jag papper av folk att anteckna på som sen åkte in i läroboken, på botten av skåpet, eller direkt i papperskorgen.

Saken är den att om man ska ha ett block för varje ämne så kostar det så jävla mycket, palla lägga pengar på sånt.

Ord. Fast jag hade ett block för hela skolan i ettan. Ett litet block. Inte ens indelad. En ny sida för varje ny lektion för varje ämne, helt enkelt.

Antecknar ytterst sällan. Är det någonting som verkligen är jätteviktigt att ha på papper får man det som stencil, allt som oftast.

Japp det är så det ska vara faktist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man blir bara utnyttjad om man har många pennor.

Så sant.

I min förra klass hade jag och en annan kille som är väldigt ordentlig och skärpt, han gick ut med 320 p, en deal. När terminen började fick vi alltid 12 pennor, jag tog ut alla direkt och förvarade dem i hans pennskrin. Varje lektion bad jag honom om pennor och efter varje lektions slut påminde han mig att ge tillbaks dem. Great success.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett stort fint kollegieblock där jag har alla ämnen nerskrivna i olika små kategorier satt säga. Eftersom vi inte har några skåp så är det smidigt att bara behöva gå och släpa på ett enstaka block i stället för flera. Sen har jag plastfickor för alla ämnen liggandes här hemma så det inte blir en stor mess med massa papper i en och samma hög. Tycker förresten att det är mycket skönare att ha sakerna hemma istället för skåp. Större plats och mer ordning. Pennor har jag bara en av, men den har jag antingen i handen eller i munnen så det finns ingen risk att jag tappar bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor